Nye negler er på plass, med litt surr i forveien

Heisann og god kveld!

Jeg har akkurat kommet hjem fra å fikse neglene mine, og resultatet ser du over her. Ble veldig fornøyd med resultatet. Jeg fikk henne som er den nyest, og hun er så dyktig, nøye og effektiv.

Det er merkelig at jeg alltid skal rote og surre 🤯. Jeg gikk ut og ned til bussholdeplassen i god tid sånn at jeg ikke skulle komme for sent til bussen, og måtte vente i litt under 10 minutter før bussen kom 🙈

Det var ikke før vi kom bort til det lokale senteret at jeg oppdaget at jeg hadde gått på feil buss. Jeg hadde klart å gå på B ruta som også går til Bryn senter, men som kjører i motsatt retning og bruker lengre tid, i stedet for A ruta som bare bruker 7 minutter. Hadde jeg valgt å sitte på bussen ville jeg ikke ha kommet tidsnok til timen min. Så jeg hoppet av og bestilte en Bolt som kom innen 5 minutter og jeg var nede med 10 minutter til gode.

Etter timen min stakk jeg innom Meny og handlet litt før jeg ruslet ut for å ta bussen hjem.

Vel, planen var å ta bussen hjem, men det var 20 minutter å vente og jeg var helt gåen så jeg bestilte en ny Bolt som kom innen 3 minutter og jeg var hjemme før bussen min hadde forlatt Bryn.

Akkurat det å ta taxi alle steder blir ikke aktuelt framover, men i dag kostet jeg på meg det. Begge reisene kom på under 200,-.

Nå har jeg sunket langt ned i godstolen med bena på fotskammelen, og der skal de få lov til å bli en god stund framover.

Håper du får en fortsatt fin kveld 🥰


Fikset neglene igjen 💅🏻

Heisann og god ettermiddag!

Ute er himmelen knall blå, og det er ikke en sky så langt øyet kan se. Sola skinner, og varmer opp balkongen min så det er +42℃ der ute. I skyggen derimot ikke så varmt, med +16,3℃.

Fikset neglene fra rosa aktig til grønt

Jeg kan ikke ha god tid jeg, for da ender jeg alltid opp med å surre bort tiden så jeg kommer for sent. Kom ikke for sent til negletimen min i dag altså, men surret bort mye tid på dumme ting allikevel.

Denne gangen fikk jeg den nye damen til å fikse neglene mine, og jeg syntes at hun var både flink og nøye. Det eneste jeg kanskje kunne sette en finger på, var at hun brukte litt tynt lag med gellack eller hva det nå heter. De andre to bruker et tjukkere lag, som gjør at neglene mine tåler omtrent alt. Det er sikkert helt greit, men jeg skal allikevel være litt forsiktig med neglene 💅🏻 Likte egentlig den fargen jeg hadde veldig godt, men syntes det ble litt kjedelig å gå for det samme. Så da ble det grønt i stedet 💚

Etter negletimen min var jeg en snartur innom apoteket for å kjøpe mer Magnesium og Zyrtec for allergien min. Har jo gått på allergimedisin i en måned nå, og har nesten ikke vært plaget som jeg ofte er på denne tiden.

Stakk også innom Meny en tur og kjøpte med en pakke med ostegrill pølser, salat og fetaost til middagen i dag.

Bestisen ringte meg i det jeg sto å skulle betale, så jeg tok samtalen på klokken og sa at jeg heller ringte henne når jeg kom i bilen. Noe jeg også gjorde, og vi satt å skravlet ganske lenge før jeg fant ut at det var på tide å komme seg hjem.

Nå rumler det i magen, så det er på tide å slenge pølsene i airfryeren så jeg får i meg litt næring 🌭

Håper at din tirsdag har vært fin så langt 🥰

Da var neglene fikset

Heisann!

Kom hjem for litt siden etter å ha fått fikset neglene mine. Jeg visste ikke hvilken farge jeg skulle gå for da jeg kom, bare at jeg ville ha samme type lakk.

Valget falt på denne på bilde over, som viste seg å være helt umulig å ta bilde av. Avhengig av hvordan lyset faller på neglene, så skinner den i alt fra gull, grønt og rosa. Jeg så den med en gang, for den skilte seg ut fra alle de andre de hadde av denne lakken.

Kimmi tok av en god del på lengden, og det var godt for det begynte å bli vanskelig å få på seg smykker. Det å taste på tastaturet begynte også å bli litt vanskelig, for jeg klarte liksom ikke å trykke ned alle bokstavene like hardt sånn at noen uteble. Nå må jeg bare venne meg til at neglene ikke er så lange lenger 😉

Håper du har hatt en fin dag så langt, og at resten av fredagen blir like så 🥰

Jule neglene er historie

Heisann!

Da har jeg nettopp kommet hjem fra Kimmy Neil Studio, hvor jule neglene mine er filt vekk og noe nytt er lagt på. Det ble ingen av de fargene jeg nevnte tidligere i dag 😉

Dette var det jeg har hatt på neglene siden 15 desember. Selv om det er en fin farge, så syntes jeg vel ikke den passer så godt lenger.

Det ble i stedet dette designet, som jeg har hatt noen ganger før. Denne fargen jeg gikk for nå har jeg ikke hatt før. Det er fascinerende å se på hvordan en vakker glitter lakk, forandres helt ved at man holder en magnet over neglen og former det mønsteret man vil ha. Jeg har sett mange varianter på nett, men her har vi bare valgt en enkel stripe. Elsker dette designet, og det kan nok hende jeg velger det samme i en annen farge neste gang 🥰

Jeg rakk ikke å spise før jeg hastet ut av døren i sta, så nå skal jeg brygge en kopp kaffe å få i meg litt næring 😊

Ha en fortsatt fin tirsdag 🥰

Tid for litt forandring

Heisann og god kveld!

I dag har det vært grått oppe på himmelen, men heldigvis så har det vært oppholdsvær. Temperaturen har ligger på sånn ca -1,3C.

På formiddag i dag gikk jeg løs på bunken med regninger og fikk betalt dem alle sammen. Greit å bli kvitt dem når bankkontoen har blitt fylt opp igjen.

Jeg spurte jo også om hjelp tidligere i dag til å identifisere de grønne plantene jeg hadde kjøpt i går. Jeg gjorde det samme på Facebook, og fikk et svar fra M i Strikkekaféen om at det kunne være Philodendron White. Etter å ha Googlet for å se på bilde av den, så tror jeg hun har rett.

Det er en stund siden jeg fikset neglene mine, se på bilde med rød lakk, og jeg bestemte meg for å dra ned til Iris Nailbar på Bryn senter for å bestille time. Til min store glede hadde Kimmy ledig time 15:30, en time senere og den sa jeg ja til.

I mens hun jobbet med kunden før meg, tok jeg meg en runde rundt på senteret å kikket litt. Traff en tidligere kollega og mannen hennes, og pratet en stund før vi skiltes av. Det var fortsatt en stund til negletimen min, så jeg satte meg ned en stund å tok en dobbel Americano. Fra der jeg satt kunne jeg se når Kimmy ble ferdig, og hun ble ledig 10 minutter før tiden min.

Jeg hadde ikke bestemt meg i forveien hvilken farge jeg skulle gå for, men fant fort ut hva jeg ville ha. Det ble en lys grønn glitter lakk som faktisk blir selvlysende i mørket. For å få fram effekten ordentlig tok jeg bilde med blitz. Nå har jeg hatt den røde lakken på siden før jul, så det er litt uvant med noe lysere.

Nå er kvelden her og jeg skal lene meg godt tilbake i godstolen og se noen program på tv som jeg ikke har fått sett før i uka.

Håper du har hatt en fin torsdag så langt 🥰

Det gjorde vondt

Heisann og god formiddag!

Ute blåser det så håret fikk lufta seg skikkelig da jeg var ute med søppel for litt siden. Himmelen er blå med noen fluffy skyer som haster forbi. Temperaturen ligger på +6C.

De siste dagene har venstre tommel plaget meg en del. Spesielt på høyre side når jeg kom bort i neglen. Tenkte først at den bare var øm, ettersom jeg har strikket en del å da kan det skje. Når det ikke gikk over mistenkte jeg at neglen kanskje var knekt. Noe som ikke syntes på oversiden pga gele og lakk. Så jeg bestemte meg for å dra ned til Iris Nailbar for å se om jeg kunne få en time…

Til min store overraskelse hadde den ene av damene ledig tid med en gang.

Da gele og lakk var filt bort, så var det ikke vanskelig å se hva som var problemet. Neglen var revnet fra høyre side og til litt over midten, så da var det ikke så rart at det var ømt. Selve revnen var ganske langt ned så det gikk ikke å klippe helt ned, men hun tok så mye hun kunne og satt på en falsk negl.

For noen uker siden fikk jeg ringfinger og pekefinger i klemme da jeg skulle slå sammen en rullator. Det gjorde veldig vondt, men smertene forsvant etter hvert. Nå viste det seg at min egen negl på ringfingeren revnet da den ble klemt, men der lot hun neglen være for denne gangen.

Jeg trodde jo ikke at jeg skulle få time med en gang, så jeg hadde ikke tenkt hvilken farge jeg skulle ha på neglene. Bestemte meg raskt for den burgunder lakken med glitter som du ser på bilde. Tror jeg har hatt den en gang tidligere. Den er mye finere i virkeligheten, men jeg ga opp å få vist det fram på bilde.

Ellers så har jeg vært mye trøtt å sliten denne uka, ettersom jeg har sovet så dårlig. Derfor har det også blitt dårlig med blogging. I går våknet jeg med feber og litt snufsete i nesen. Forhåpentlig så går det over i løpet av et par dager.

Håper du får en fin lørdag 🥰

Har endelig fått fikset neglene 💅🏻

Heisann og god ettermiddag!

I går før jeg dro på kino var jeg innom Iris Nailbar og bestilte time til å fikse neglene mine. Noe som var på overtid egentlig. Jeg fikk time allerede kl 11 i dag.

Klarte å forsove meg litt, sånn at jeg fikk veldig dårlig tid. Jeg burde ha sjekket mobilen min før jeg gikk, for hun som skulle fikse neglene mine hadde sent meg en melding og sagt at hun var 30 min forsinket. 

Jeg hadde jo ikke rukket å drikke kaffe før jeg gikk, så jeg stakk inn på Al Dente og kjøpte en dobbel Americano i mens jeg ventet på at det ble min tur. Da jeg satte meg i stolen til slutt, fortalte hun at det var kunden før meg som hadde kommet så sent, og var skyld i forsinkelsen.

Til venstre er hvordan neglene mine var i dag morges, og til høyre er hvordan de har blitt. Fargen kommer ikke helt fram på bilde, men den er mer rosa og med glitter. Hun tok av mye på lengden denne gangen, etter ønske fra meg. Veldig fornøyd med resultatet 🥰

I det jeg var ferdig og skulle betale, kom en klassevenninne fra  barne- og ungdomsskolen forbi. Vi ble enige om å sette oss ned å ta en kaffe sammen hos Al Dente. Jeg hadde jo heller ikke spist noe før jeg gikk i dag, så jeg tok meg også et halvt rundstykke med brunost. Det var lenge siden vi har pratet sammen, og ble sikkert sittende der i over en time.

Nå begynner jeg å bli sulten igjen, så jeg skal snart ta å slenge en pizza i ovnen.

Håper du har hatt en fin dag så langt 🥰

Da var neglene fikset 💅

Heisann og god kveld!

Jeg fikk veldig dårlig tid tidligere i dag da jeg skulle ned å fikse neglene mine. Surret bort tiden helt, og rakk så vidt å dusje og slenge i meg en skive brød før jeg løp ut av døra.

Hun som fikset neglene mine tok seg god tid med forarbeidet, kanskje litt for god tid for neste kunde kom å måtte å vente en stund. Jeg hadde med et bilde til inspirasjon, til hvilke to farger jeg ville ha (ombre). Til å begynne med forsto hun ikke helt hvordan jeg ville ha det, og det ble nok ikke helt sånn heller. Det skal jo være en jevn overgang mellom fargene, men det fikk hun ikke til. Effekten hun laget i stedet likte jeg så det var greit. Det jeg ikke likte så godt var glitteret på toppen som ble litt tett. Tidligere har de pleid å bruke et som gir et svak hint av glitter som ikke dekker over fargen(e).

Det var uansett deilig å få av litt på lengden og skifte farge. Lilla er jo en av mine favoritt farger 💜

Når det gjelder huden min, så driver jeg fortsatt å klipper den av. Mye har løsnet så innen helgen er omme er nok utbruddet over for denne gangen.

Håper du har hatt en fin lørdag så langt 🥰

Da har neglene blitt kortere, og glitrer mer 💅🏼

Heisan og god kveld!

Ute har sola vist seg hele dagen, men den gikk tidlig å la seg. Temperaturen hadde sunket en del igjennom natten, og var nede på -8,5C på morgen og noe varmere litt senere.

Dagen i dag har stått i velværens tegn, og jeg startet med føttene min som fikk et langt og varmt bad etterfulgt av klipp og filing av neglene. Jeg har en elektrisk fil som gjør jobben enklere og raskere.

I det jeg skulle begynne å file, fikk jeg en SMS fra Kimmie som driver Iris Nailbar. Hun lurte på om jeg hadde mulighet til å komme kl 11:30 i stedet for 14:30. Det var ikke nei i min munn, og jeg ordnet føttene mine i en fei og hoppet i dusjen.

Jeg hadde ikke bestemt meg for hvilken farge jeg skulle gå for, bare at det skulle være glitter. Ettersom jeg var tidlig ute hadde jeg god tid til å se igjennom prøvene og finne en farge jeg ville ha. Til slutt falt valget på denne du ser på bilde over her, som er en mellomting mellom lilla og rosa. Veldig uvant med en sånn lys farge, etter å hatt mørkebrunt så lenge.

Det er ikke ofte jeg treffer kjente, men jammen dukket ikke en skolevenninne opp. Vi gikk sammen fra 1 til 9 klasse. Det var så koselig å treffe henne igjen, for det har vært en stund siden sist. Noen av oss jentene fra klassen skal treffes i begynnelsen av januar. Da skal vi ut og spise middag på Olivia i Østbanehallen. Det har vært flere middager tidligere, men jeg har ikke kunnet være med da.

På tide å få i seg litt mat, og på menyen denne lørdagen står det pizza 🍕

Håper du har hatt en fin lørdag så langt 🥰


Endelig ble det nye negler 💅🏼

Heisann!

Før helgen var jeg innom Iris Nailbar og fikk fikset neglene mine. Jeg elsker lange negler, men nå var de blitt alt for lange og var i veien hele tiden. Sist gang jeg var å fikset neglene var faktisk 22 juli, som er nesten 10 uker siden. Helt ærlig så trodde jeg ikke det var så lenge siden 🤔

Den gangen valgte jeg Ombre negler med en mørkere blå øverst og rosa nederst i glitter lakk. Som passet perfekt for årstiden, men ikke så mye nå på høsten.

Jeg liker veldig godt den lakken hvor de bruker en magnet for å lage mønster. Det var også det jeg bestemte meg for å gå for, men var litt usikker på hvilken farge. Hadde veldig lyst på brun, og de hadde noen farger å velge mellom. Som du ser på bilde, så gikk jeg for en mørkere farge. På grunn av at neglene var så lange, hadde jeg klart å knekke venstre tommelfinger negl, så der måtte hun sette på en falsk. Det er en god stund siden jeg har måttet gjøre det. Jeg er veldig fornøyd med resultatet, men det var litt uvant med en gang ettersom jeg har hatt så fargesprakende negler i hele år.

Tenker jeg rekker å skifte en gang til i slutten av oktober, før jeg skal ta på juleneglene. Da kommer jeg til å gå for sort og oransje med litt dekorasjon, som 🎃🦇. Det er i alle fall planen så langt 😉