Heisann og god formiddag!
Ute er himmelen knall blå, og solen skinner. En perfekt sommerdag. Temperaturen i skyggen utenfor Casa Fres og Knurr ligger på +21,8℃.
Jeg kom meg sent i seng i går, noe som skyldes at det var for varmt til å legge seg. Bare for å ha sagt det, så klager jeg ikke på varmen, bare konstaterer at det var varmt inne 😉 I tillegg så hadde jeg duppet litt av tidligere på kvelden så jeg var ikke trøtt.
Jeg kom meg ned til Bryn senter i går med en buss som gikk rundt kl 15. Bussen var ganske full, men jeg fikk sitte da en dame skulle av på neste stasjon.
Nede på Bryn var et fult av folk, dels for at det var lørdag men også for at det er Markedsdager der nede. Bussen hadde fått midlertidig stoppested et annet sted, på grunn av telt som var satt opp der den vanligvis kjører. Det ble grillet pølser, og folk koste seg i varmen.
Jeg sjekket ikke ut teltene, men gikk rett opp på apoteket og fikk kjøpt det jeg skulle ha av allergimedisin og vitaminer. Så ned på Meny for de få tingene jeg skulle ha der. Det var ikke så mye så derfor hadde jeg bare med handlenett i stedet for Lille Trille. Jeg traff en nabo inne på Meny og vi pratet litt innen vi fortsatt å handle.
Den ene Gummi planten min, som jeg har hatt i stuevinduet, hadde takket for seg. Så jeg stakk innom Mester Grønn for å se hva de hadde. Like innenfor hadde de et bord med forskjellige planter, hvor det kostet 99,- om man kjøpte to. Valget falt på en Coffea plante, til venstre på bilde over, og en Asplenium til høyre. De hadde også en annen spennende plante, som minnet litt om en bregne som jeg også kunne ha tenkt meg. Den hadde veldig tynne og luftige grener med blader, men jeg husker ikke hva den heter.
Jeg kikket på klokka og så at jeg ikke hadde vært borte lenge, og rakk å reise hjem med bussen på samme billett. Naboen jeg traff inne på Meny sto ute å ventet på bussen, så jeg fikk følge med han hele veien hjem.
Det var deilig med sommervarme, men det var litt vel høy luftfuktighet for meg kjente jeg. Det er bratt oppover fra bussholdeplassen, så jeg ble god å varm under kjolen 🥵
Jeg fikk melding fra H på morgenen i dag, som jeg drikker kaffe med på krakken om sommeren, om jeg var klar for en prat og en kopp. Ettersom jeg sov lenge, i dag også, så jeg ikke meldingen før et par timer etter. Nå skal det fortsette å være varmt og fint vær utover, så vi ble enig om å ta det til uka 😎
Planer for denne dagen er at de plantene som trenger det skal få vann, og så skal jeg samtidig dusje bladene godt. Noe jeg ikke har gjort på en stund. Etter det tror jeg rett og slett at jeg skal sette meg ut på balkongen å kose meg 🌞
Håper du får en fantastisk fin søndag 🥰






















