Ute skinner sola og himmelen er stort sett helt blå, men noen hvite fluffy skyer kommer sigende. Temperaturen i skyggen ligger på +18,7℃.
Det startet i går kveld med at jeg var litt snufsete, men tenkte vel egentlig at det bare var allergien. Da jeg våknet i dag derimot var det med høy feber, tett i nesen og hodepine. Altså ikke allergi, men en kraftig forkjølelse. En sånn jeg pleier å ha på sommeren som følge av at jeg har skrudd ned temperaturen i bilen, og at det er varmt ute. Ingen av delene er tilfelle denne gangen. Aldri morsomt å bli forkjølet, men denne gangen ekstra synd.
For det var meningen at jeg skulle dra opp til Bestisen i dag, og ligge over hos henne til onsdagen. I morgen skulle vi begge være med Lørenskog Revmatikerforening på busstur til Koster øyene. Det var da mest praktisk at jeg lå over hos Bestisen, sånn at jeg slapp å stå opp så tidlig. Bussen er sent tilbake, og derfor skulle jeg bli en natt til hos henne for å være med på Strikkekaféen på onsdag før jeg dro hjem på ettermiddagen. I stedet må jeg være hjemme å pleie forkjølelsen min 🥹
For de som lurer på hvordan det går med salg av Forden, og et nytt bilkjøp så har det ikke skjedd noe enda. Jeg har vært ganske aktiv med å se på hva som ligger ute av bruktbiler, men mange av dem er i en prisklasse jeg ikke kan klare. Jeg vet jeg ikke kan ha for høye krav til en bruktbil, men den må være automat, jeg må få plass til mine lange ben, og ikke koste for mye. Det siste begrenser selvsagt utvalget en del. Alt avhenger selvsagt av hvor mye jeg får for Forden. For jeg må undersøke om det lønner seg at et bilfirma tar den inn som innbytte, eller om jeg skal selge den selv på andre måter 🤔
Jeg har en tendens til å bli veldig sterkt knyttet til tingene mine, og Forden er ikke noe unntak. Derfor gjør det vondt i hjertet mitt at jeg må selge han og ta farvel etter 14 år sammen. Noen vil sikkert dra på smilebåndet av det, men sånn er jeg skrudd sammen 😉
Nå skal jeg rense en kurv med jordbær, og så blir det pålegg på brødskivene mine til min sene frokost.
Ute blåser det en del i dag, og sola driver å leker gjemsel med skyene. Temperaturen ligger på +19,4℃.
Jeg har brukt formiddagen på å samle sammen søppel, og rydde opp litt rundt om i leiligheten. Tok en runde i kjøleskapet også, og der var det noen produkter som var modne for søppeldunken. Blant annet jordbærkurven min, og en gulost som var i osteklokken Easy Cheese. Det var så mange som skrøt av den osteklokken, men min gulost ble muggete med en gang. Så jeg gikk raskt tilbake til å bruke en plastpose som jeg presser ut all luften av, og det fungerer som en drøm.
Status høyre skulder og arm, så er den fortsatt vond men langt bedre enn den var. Jeg har begynt så smått å trene den, men tar det veldig forsiktig.
Da jeg var ute med søppelposene mine i sta, tok jeg med meg mobilen og knipset litt bilder. De tre nærbildene er fra bakken mellom min blokk og den ovenfor, hvor det skal vokse mange forskjellige villblomster etter hvert. Det var også noen litt lenger opp, men venstre benet ville ikke klatre, så jeg lot det være. Bilde nederst til høyre er fra hjørnet på nedsiden av soverommet mitt, hvor det har blitt ryddet opp å plantet noen nye planter.
Jeg burde vel også se om jeg kan finne meg en ny bruktbil, og få solgt Forden men jeg evner bare ikke å sette i gang akkurat nå. Kjenner jeg blir både stressa og litt deprimert bare ved å tenke på det, så derfor skyver jeg det bare fra meg en liten stund til.
I går var jeg inne på ruter og fant fram rutetabeller for busser og baner jeg må ta for å komme meg til/fra Lørenskog. Jeg har kommet fram til at det lønner seg for meg å gå ned (ca 10 min) til t-banen og ta den til Helsfyr, og så hoppe på 300 bussen derfra til Lørenskog. Hjem igjen tar jeg samme buss til Helsfyr, og så 76 bussen som stopper oppe i hovedveien. Derfra tar det vel ca 10 minutter å gå ned til meg. Det vil da si at jeg bruker ca 45 minutter hver vei, og det er overkommelig.
Jeg har ikke fått spist noe i dag, glemt som vanlig, så det er på tide å få i seg litt mat før jeg gjør noe mer.
Ute er det grått oppe på himmelen, og det blåser en del. Temperaturen ligger på +18,1℃
Jeg får ikke bestemt meg for om jeg skal farge håret mitt i dag, eller vente til helgen igjen. Kjøpte hårfarge for flere uker siden i samme nyanse som sist, lys askeblond. Dagen er ikke over enda, så jeg får se hva jeg ender opp med å gjøre 🤔
I omtrent 1,5 time nå har jeg slettet bilder på mobilen min, så nå er jeg helt firkantet i øynene. Jeg hadde bilder fra 2020 på mobilen, og mange av dem var ikke av den typen som det var verdt å samle på. Har kobling til mobilen på PC’n, så jeg begynte der men det endte opp med å henge hele tiden. Så da var det over på mobilen. Det ligger igjen 1.498 bilder og 14 videoer i kamera mappen, og det vil si at jeg faktisk har slettet omtrent halvparten av de bildene jeg hadde. Godt å få ryddet opp litt 😉
For en god stund tilbake klippet jeg av noen stiklinger fra den ene Paraply planten min, og satte dem i vann. Der har de stått inntil i går, hvor jeg endelig fikk plantet dem i jord. Jeg hadde tatt mange stiklinger, men det var kun 6 stykker som klarte seg sånn at de kunne plantes. Hadde en pose med såjord og brukte det i stedet for vanlig blomsterjord. Så nå er det bare å krysse fingrene for at de kommer til å vokse og trives fremover.
Den ene Hoya’n min har hatt grener som har vokst i alle retninger den siste tiden. I går fikk jeg endelig somlet meg til å samle dem og feste dem sammen. Så nå ser den mer ryddig ut 😉.
I morgen er det begravelsen til fetteren min, og jeg må finne fram det jeg skal ha på meg etterpå. Jeg skal være så ærlig å si at jeg gruer meg litt, for jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å reagere. Det blir enten til at jeg ikke viser noen reaksjon, eller så er det full tåre flom. Det siste er det verste, for jeg har aldri likt at andre mennesker ser at jeg gråter. Har vært sånn helt siden jeg var barn. Jeg får huske på å ta med meg en pakke med papirlommetørkler, så har jeg i fall det blir nødvendig.
Det hele kommer til å avsluttes ved graven, og jeg tenker det er helt greit. Jeg er ikke tilhenger av sånne etterpå lag ved begravelser, for jeg syntes mange ganger de utarter seg til å bli en fest.
Status på den blå tåa mi: Vel, jeg tror ikke at den er brukket, bare kraftig forslått. Helt sikker kan man ikke være, men den er ikke like stiv som den har vært de siste dagene. Jeg har ikke forsøkt å få på meg sko enda, og det kan jo uansett bli en liten utfordring.
I går ble det skikkelig Outlander maraton hvor jeg gikk helt tilbake til sesong 1 og første episode. Det var mye jeg hadde glemt, så det er gøy å se det igjen. Serien ble jo ferdig på Viaplay nå i disse dager, så jeg har 8 hele sesonger å komme meg igjennom.
I mens jeg så på Outlander satt jeg å strikket på Bystrikk skjerfet mitt, og ble ferdig med det innen jeg gikk å la meg. Det at jeg valgte å legge ut og felle hver 8 omgang i stedet for hver 4, gjorde at skjerfet ble akkurat sånn jeg ville ha det. Har igjen å feste løse tråder, så skal jeg vise det fram.
Planer for dagen er ikke helt lagt ennå, men fortsetter det fine været kan det hende jeg starter Balkonglivet med nok et strikketøy og en lydbok på høytaler eller øret.
Ute er det litt disig, men sola har da vært framme med jevne mellomrom. Temperaturen ligger på +14℃.
Det ble dårlig med blogging i går, for jeg satt dels og så på barnetoget på NRK og så gjorde jeg også klart til rørleggerne skulle komme i dag. Det var en del ting som måtte flyttes ut av skapene på badet, og kjøkkenet selv om jeg hadde ryddet i forveien.
Beklager, jeg vet fottsingene mine er tørre og de skulle ha vært smurt inn med lotion.
I går ettermiddag kom jeg i full fart fra stua og skulle ut på kjøkkenet, og gjorde jeg det store. Slang høyre benet/lilletåa inn i dørkarmen med full kraft, så det begynte nesten å sveve stjerner foran øynene mine. Jeg mistet balansen også og ramlet mot kommoden å slo hånden min. Tåa mi ble verre og verre utover kvelden i går, og i dag da jeg sto opp var den blitt blå både på oversiden og undersiden. Den er også helt stiv, så om det er et nytt brudd eller bare forslått er ikke så godt å si. Akkurat det ser jeg vel i løpet av en dag eller så tenker jeg.
Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har slått disse tærne mine, enten brekt dem eller forstuet dem men det er ikke få ganger. Får håpe det ikke er noe brudd denne gangen, for da går det fort over igjen.
I dag blir det en ren avslappings dag med strikketøy, og kanskje Outlander fra sesong 1 🤔
Håper du hadde en fin 17 mai i går, og at dagen i dag blir fin.
Det at jeg sto opp før hanen gol i går, gjorde at jeg ble ganske sigen ut på kvelden. Jeg kom meg derfor i seng ganske tidlig. Satte ikke på noen alarm, og våknet av meg selv ved 8:30 tiden. Rett før rørleggerne begynte å bråke i rørene på andre siden. Jeg var uthvilt og våken så jeg sto opp.
I går hadde Forden time hos Mekonomen til å få lagt på sommer-gummien. Jeg satt i ekspedisjonen og ventet i mens han ble klar, noe som tok bort i mot 30 minutter med alt. Prisen ble 1.500,- for hjulskift og dekkhotell og det syntes jeg ikke var så gæli. Han som gjorde jobben kjørte en runde med Forden for å sjekke at alt var OK, og noe annet jeg ikke husker.
Da han kom tilbake sto jeg ute, og da så jeg at et panel/plate som sitter under bilen ved forhjulene var løst. Vel jeg hadde sett det om torsdagen da jeg brukte han sist, men hadde glemte det. Jeg sa fra og Forden kom seg opp på bukken igjen, og panelet/platen ble skrudd fast igjen. Jeg spurte hva de skulle ha for det, men han bare ristet på hode og sa at det var greit 🥰.
Når jeg var ferdig hos Mekonomen dro jeg ned til Bryn senter for å handle litt hos Meny og Claes Ohlson. Hos sistnevnte kjøpte jeg flere kleshengere, ettersom jeg ikke hadde noen ledige til de nye kjolene. Det var 8 i pakken, så da har jeg noen ledig om det blir noe mer nytt 😉
Da jeg kjørt ned til Bryn kom det en skikkelig regnskur, men når jeg dro hjem igjen hadde den dratt videre til et annet sted.
Jeg fikk lyst på kjøttkaker til middag som jeg hadde kjøpt hos Meny. Valgte de som er fra Folkets, dels for at de kostet mindre og jeg har erfaring med at de har gode produkter. Hadde ikke lyst på poteter, så jeg kokte bare opp litt pasta i stedet.
Etter middagen pakket jeg meg inn i god pleddet mitt, og det ble 1,5 time på øye. Når jeg våknet igjen var jeg skikkelig frossen, og endte opp med sitte inntullet i pleddet til jeg krabbet under dyna.
I ettermiddag skal vi ha vår dugnad i borettslaget, men jeg tenkte jeg skulle gå ut litt tidligere å ordne i mine egne bed. Det er ikke så mye å gjøre, bare ta opp noen store løvetann og en død busk på forsiden. På baksiden vet jeg fortsatt ikke hva jeg skal gjøre, men jeg skal nå rydde og ordne litt i pallekarmene så får jeg se hva det blir utover.
Det er også 1 semifinale i ESC fra Wien i kveld, og den bare må jeg få med meg. Jonas Lovv som representerer Norge skal ikke i ilden før på torsdag, og da blir det nervepirrende. Det spiller ingen rolle hvor god låt man har med, for det er allikevel ikke sikkert at Europa liker den. Jeg krysser alt som krysses kan for at han går videre. Det blir ikke helt det samme å se finalen om vi ikke er med!
Å med det skal kaffe koppen fylles opp, og jeg håper du får en fin tirsdag 🥰
Ute er himmelen blå med noen hvite fluffy skyer her og der, og sola holder på å titte igjennom bladene i den lille skogen. Temperaturen nå på morgenen ligger på +6℃.
Det ser kanskje ikke sånn ut når jeg ser meg i speilet, men jeg er skikkelig trøtt i tryne i dag. Alarmen ringte kl 06:45, og jeg hadde sovet i underkant av 4 timer. Måtte opp så tidlig for at de skulle komme på befaring i dag.
Rett før kl 7 hørte jeg noe i gangen, og så igjennom kikkhullet at en av gutta sto utenfor døra. Jeg gikk på kjøkkenet og satt på kaffen, og på slaget 7 ringte han på. Selve befaringen tok ca 10 minutter.
Jeg kunne selvsagt gått å lagt meg igjen, men har valgt å ikke gjøre det. Så kanskje jeg er så trøtt i kveld at jeg kommer meg tidlig i seng.
I går fikk jeg unna alt jeg hadde bestemt meg for å gjøre.
Først tok jeg skjeggtrimmeren og fjernet ca 5 cm med hår i nakken + litt rundt ørene. Å denne gangen ble det ikke noe blodbad, som sist gang da jeg kuttet meg på halsen.
Så gikk jeg løs på badet og tok først å sprayet dusj veggene med såpe som fjerner eventuelt kalk og andre såper rester. Lot det stå på litt før jeg vasket det bort. Etter en liten spisepause tok jeg å vasket ned resten av badet, sånn at det var klart til i dag.
Til slutt ble det en skikkelig opprydding på kjøkkenet, før jeg stupte inn i dusjen. Hvert ledd og hver muskel i hele kroppen verket så jeg brukte så varmt vann jeg klarte for å myke dem opp igjen, og det fungerte til en viss grad.
Jeg hadde igjen lapskaus i kjøleskapet som jeg tok til middag, og jeg var glad jeg slapp å stå å kokkelere noe særlig.
I dag er det kun en ting som står på TO DO lista mi, og det er at jeg har time til å skifte til sommerdekk på bilen. Skal bli godt å få gjort det, og plassert vinterdekkene på dekkhotell igjen. For jeg har kjørt rundt med sommerdekkene i bilen siden onsdag. Som jeg nevnte tidligere vurderte jeg jo å legge dem i garasjen, men etter å ha sett på størrelsen på dem droppet jeg det.
Dagens første kopp med kaffe er drukket opp, og jeg kjenner at det holder ikke med en til på morgenen. Må nok til en tredje også ☕
Ute er det en nydelig vårdag med blå himmel, sol og noen hvite fluffy skyer som svever forbi. Temperaturen ligger på +9℃.
Jeg sloknet rett etter midnatt og sov helt fram til kl 6 i dag, hvor jeg var oppe en kort stund før jeg gikk å la meg igjen. Sovnet med en gang, og våknet igjen ved 10 tiden til masse lyder i blokka.
Planen i går var å rydde i kjøkkenskapene mine, og det gjorde jeg også til dels. Jeg tok kun de skapene som inneholdt matvarer og litt annet, som er 3 store skap. Gikk først løs på skapet hvor jeg har krydder, og der ble det ikke mye igjen når jeg var ferdig. Mesteparten hadde gått ut på dato for flere år siden. Jeg har jo kjøpt masse krydder til forskjellige matretter jeg har laget, som jeg kanskje bare har laget et par ganger. Så jeg fant fram en pose og tømte alt krydderet i den, og så gikk glassene i en egen pose. Det ble ikke mye igjen, men det er nå i alle fall de tingene jeg bruker til vanlig.
Så gikk jeg løs på de andre to skapene, og kastet det som hadde gått ut på dato der. Jeg har jo bokser til ris, pasta, havregryn, puffet havre med mer, og jeg fikk fylt opp dem og kastet emballasjen. Så deilig å åpne skapene å se hva jeg har, og slippe å gå på skattejakt for å se om det jeg skal ha faktisk er der. Når jeg var ferdig hadde det blitt 3 poser med søppel, og 2 poser med glass.
Skulle ha fortsatt på det høye skapet også, men da ville ikke kroppen min mer. Den verket som besatt i alle muskler og ledd, så det siste skapet får bare vente til en annen dag. Der er det ikke matvarer, men mye forskjellig som ikke blir brukt som sikkert kan flytte til andre som trenger tingene mer enn meg 👍🏻
Jeg er allikevel fornøyd med egen innsats, for jeg fikk gjort ganske mye.
I dag står det bare en ting på “TO DO” listen, og det er enten å dra opp eller ringe til Snap Drive for at de skal hente fram sommerdekkene mine. Jeg har ikke gjort det enda, men dagen er ikke over…
Når sola treffer balkongen i dag skal jeg flytte ut dit med boka mi, og sitte der å nyte varmen 😎
Ute har den grå himmelen som dagen startet med, blitt erstattet med sol. Det blåser en del innimellom. Temperaturen ligger på +12℃.
I natt har jeg sovet veldig godt, men akkurat hvor lenge har jeg ingen aning om. For jeg satte klokken på lading i går kveld, og glemte den helt bort da jeg la meg. Spiller ingen rolle egentlig…, bare litt kjekt å vite 😉
Jeg dobbel blogger og legger ut samme innlegg på min svenske blogg Nouw. Den har derimot kranglet siden før 20 april, med at jeg ikke har kommet inn på den med nettleseren Edge som jeg bruker. Har dog kommet inn via Chrome. Dette irriterte meg, og jeg forsto ikke hvorfor å sendte Nouw en mail + 3 til uten av de svarte meg. I går var jeg på nippe til å kutte ut hele bloggen, men så kom jeg plutselig på at jeg skulle prøve å slette cookies/internettsøk. Å det fungerte og alt er tilbake til normalen igjen. Flott at jeg fikk det til, men irriterende at de ikke svarer på mailene de får…
I dag skal jeg rydde i kjøkkenskapene mine, for å få litt oversikt. Det er så rotete at jeg finne jo ikke igjen noen ting. I tillegg er det nok noe som har havnet bakerst på hyllene som trenger å komme fram i lyset og ned i søppelbøtta. Det kommer nok til å ta litt tid, og jeg får se hvor langt jeg kommer.
Ellers har jeg laget meg en plan for uka over ting som jeg skal gjøre. Ryddingen sto først, så i morgen skal jeg dra opp til Snap Drive (eller ringe) og be de hente opp sommerdekkene til Forden. Jeg skal også si opp dekk hotellet, og tegne ny avtale hos Mekonomen i stedet da det er mer praktisk å ha dem der. Onsdag er det Strikkekafé, og da må jeg også sjekke opp om noen billetter jeg har reservert. Til slutt er det medlemsmøte hos LRF på torsdag, det siste før sommeren. Så er det fri på fredag. Lørdag må tømme skapene under vaskene på kjøkkenet og badet for å vaske de grundig. Mandag kommer gutta på befaring for å se status, før arbeidet med rørene starter uken etter. Nærmere bestemt om de må ta ned skapet på badet, eller om de kommer til uten. Mistenker at skapet må ned.
Nå må kaffekoppen fylles opp igjen, før jeg gjør noe mer.
Ute er himmelen blå og sola skinner inn igjennom mine ikke så rene vinduer. Temperaturen nå på morgenen ligger på +9,8℃.
Tok kvelden tidlig i går, ettersom jeg var sliten og veldig trøtt. Våknet litt tung i kroppen rundt kl 6, men klarte å drøye en time ekstra før jeg sto opp.
Jepp, jeg har vært i Kiel (vel var ikke i land) med Color Fantasy sammen 5 andre fine damer. Å sånne turer tar på, selv om man ikke fester til langt ut i de små timer 😉
Vi hadde Color Class lugarer ut mot Promenade dekket, hvor noen av lugarene kan se ned mot butikker og PUB’n. Våre lugarer var litt for langt foran i båten til at vi så mye av det, men nå var vi ikke så mye på lugarene at det gjorde noe.
Vi startet med lunch i Grand Buffet omtrent med en gang vi kom ombord. Etterpå gikk vi opp på lugaren og pakket ut, noe vi ikke rakk før lunchen. Så var det på tide å gå litt butikker å kikke. Handlet ingenting første dagen.
Middagen første kvelden spiste vi á la carte meny i Oceanic á la carte restauranten bakerst i båten. Først en nydelig fiskesuppe, så stekt ørret med tilbehør, og så til slutt ble det dessert. Vi kunne velge mellom flere ting, selv tok jeg Tiramisu men hadde spist mye av den innen jeg husket å ta bilde. Så da ble det i stedet bilde av isen til en av de andre.
Jeg delte lugar med Bestisen og vi ble sittende oppe å skravle en god stund innen det var på tide å ta kvelden. Det hadde vært en veldig hyggelig dag, men var sliten så det var godt å komme under dyna å sove noen timer.
Neste morgen var ikke formen min helt på topp, så jeg droppet frokosten og satt en god stund i sengen å så på tv innen jeg hoppet i dusjen og gjorde meg klar til en ny dag. Jeg hadde før vi dro bestemt at jeg ikke skulle i land, så jeg fikk en rolig og avslappet morgen og formiddag.
Det var to av oss som ikke skulle i land, så vi hadde reservasjon til lunch hos Observation Lounge. Der bestilte vi begge en Caesar-salat, og så kaffe og sjokoladekake til dessert. Glemte helt å ta bilde av kaken, som egentlig var litt på det mektigste laget.
Det var jo så fint vær så det var flott å sitte der på toppen og se båten gli sakte men sikkert ut av havna mot Oslo igjen.
Når lunchen var inntatt møtte vi opp med de andre igjen, og satt en stund sammen med dem. Så ble det en tur i butikkene for å shoppe litt. Det ble noen poser med snoop, noe jeg egentlig hadde bestemt at jeg ikke skulle kjøpe 🙈
Noe alkohol kjøpte jeg ikke denne gangen, og tobakk og snus bruker jeg ikke.
Middagen siste kvelden ble i Grand Buffet hvor de har så mye god mat å velge i. Å det blir til at man går mer enn en gang å fyller på tallerkenen 🙈 Vi hadde bordsetning kl 20, og vi ble sittende til de begynte å gjøre klar bordene til frokosten neste dag.
Ingen av oss følte for å gå på PUB eller nattklubb, så det ble en tur i butikken igjen før vi gikk på lugarene.
Da jeg meg en ny rosa caps med Lille My på, en Dior Addict Lip Glow i lys rosa. Jeg ville også ha favoritt parfymen min, som er en av Alien parfymene fra Mugler, men de hadde ikke den så jeg endte opp med å kjøpe Lancôme Hypnose i stedet. Den er litt mildere i duften og jeg har brukt den en del før, og liker den godt. I tillegg kjøpte jeg en Stanley Quencher som rommer 0,75l som jeg kan i bilen eller bare skal sitte ute på krakken.
Bestisen og jeg ble sittende en stund oppe og prate i mens vi strikket siste kvelden også, men ikke så lenge som kvelden før.
Før vi gikk ned for å spise frokost når vi nærmet oss Oslo, pakket vi klar koffertene våre. Da kunne vi sitte lenge ved frokostbordet. Det var ikke så mange med båten denne gangen, så det å komme seg av båten gikk raskt.
Jeg var veldig i tvil om jeg skulle orke å dra på Strikkekafé når jeg kom hjem, men etter å ha tatt ut av kofferten bestemt jeg meg for at jeg skulle dra en tur allikevel. Så jeg ringte Bestisen og spurte om hun ville med, noe hun sa ja til. Det var fult av damer rundt bordet, og vi var vel en 9 stykker når vi kom. Ei hadde allerede gått ettersom vi ikke var der før kl dro over 12. Det ble nå i alle fall veldig hyggelig, og den trøttheten jeg følte på før jeg dro forsvant ganske raskt.
I dag har jeg kun en plan, og det er å sette meg ut på balkongen når sola kommer dit. Om jeg finner på noe annet etter en stund, kan nok være en mulighet 😉