Inngangen til “Den hemmelige hagen”, eller…?

Heisann og god torsdag!

Endelig var sommeren tilbake med blå himmel og sol + noen hvite skyer som blander seg inn fra tid til annen. Temperaturen ligger på +18,4℃ i skyggen nå på ettermiddagen.

Dagen startet ved 9 tiden hvor jeg først fikk ordnet meg og vasket håret, før det var rett inn i et informasjonsmøte med Norsk Revmatikerforbund. Det varte fra 10 – 11. Etter det gjorde jeg meg klar til en spasertur bort til friserdamen min.

Jeg valgte å gå igjennom den lille skogen, som ender oppe ved grusveien som går fra kirken og bort til skolen. Lenge siden jeg har gått noen særlig når jeg skulle noe sted, så jeg passet på å ta litt bilder på vegen. Stien igjennom skogen har blitt så gjenvokst at noen steder måtte jeg bøye meg ned for lange grener. Når jeg nærmet meg slutten av skogen, mot det som en gang hadde vært en liten lekeplass så det ut som jeg var på vei inn i “Den hemmelige hagen”.

Friserdamen min bor i samme veien som meg, og det tar bare ca 5 minutter å gå den veien jeg gikk. Brukte litt lenger tid i dag, dels for at jeg tok bilder men også for at allergien min var litt mer plagsom enn vanlig.

Fikk trimmet meg skikkelig i dag, for heisen i blokka til friserdamen min stod. Det hadde den visst nok gjort i 6 uker, så da var det bare å traske opp og enda mer opp til 4 etasje. De siste trappetrinnene var litt harde, for da begynte venstre kne å krangle.

Å etter noen runder med saksen, hadde hun forvandlet meg til en hårkort dame igjen. Å så deilig det var å få litt fasong på håret igjen, og helt ærlig så føler jeg at kort hår er mer meg. Etterpå ble det en kaffepause før friserdamen min skulle ned på Bryn. Jeg spurte om jeg kunne få sitte på, og det fikk jeg vettu.

Hadde planer å kjøpe noen sommerblomster på Bryn, men det var ingen igjen. De hadde ikke noe annet som passet heller, så jeg får vente til helgen, og se hva jeg får ordnet da.

Jeg stakk innom på Meny og kjøpte med meg et par kurver med jordbær (import) og litt vårløk som jeg skal ha når jeg lager omelett.

Når jeg hadde handlet var det ikke lenge til bussen min skulle gå, så jeg ruslet bort på holdeplassen. Den går hvert 15’ende minutt, og tar ca 10 minutter opp i veien her jeg bor. Så det er ikke helt håpløst å komme seg rundt om man ikke har bil 🚘

Håper du har hatt en fin dag så langt 🥰

Dagen har gått med til administrativt arbeide

Arkivbilde fra juni 2012

Heisann og god torsdag!

Akkurat nå begynte det å striregne ute, etter at det har vært opphold siden jeg sto opp ved 8 tiden i dag. Temperaturen ligger på +15,2℃.

Jeg var så sliten i går både kroppslig og mentalt, at klokka var ikke mye over midnatt innen jeg forsvant inn i drømmeland. Var våken bare en gang som jeg selv husker, ellers har jeg sovet godt og føler meg ganske uthvilt.

Mye av formiddagen i dag har gått med til å gjennomgå og sortere mailer som har kommet de siste dagene. En del vedlegg som skal brukes mot slutten av sommeren, og utover høsten måtte lagres. Det tok sin tid, men nå har jeg fått laget meg et system hvor jeg lett finner igjen det jeg skal bruke.

Etterpå ringte jeg å pratet i over en time med Bestisen, og fortalte om hvordan det gikk etter at jeg forlot Strikkekaféen i går. Hvor jeg bare var på et kort besøk, for å spise litt og levere nettet til Bestisen som hun hadde glemt i leiebilen. Ikke at det var så spennene, men allikevel 😉

Jeg hadde i utgangspunktet ikke planlagt å dra ut i dag, men så er det sånn da at neglene mine har blitt så lange og trengte å fikses. Så jeg ringte til Kimmy’s Nail Salong for å bestille time, og hun hadde ledig time senere i dag. Så jeg tok den timen i stedet for å vente til i morgen. Håper bare at det regner fra seg nå, for jeg må ta bussen ☔.

I går ettermiddag ble det til at jeg satt en stund på Finn.no og kikke på biler. Fant noen som kunne ha vært aktuelle hos noen bilforhandlere, men jeg føler jeg må gå litt i tenkeboksen hva jeg vil ha. Skal det være drivstoff eller el-bil, og hvor stor/liten skal den være. Det eneste jeg er 100% sikker på er at det skal være automat, for det syntes jeg var så behagelig at det er vanskelig å gå tilbake til gir. Om jeg da ikke finner den perfekte bilen med gir 🤔

Har selvsagt helt glemt bort at jeg også må spise, og tok akkurat ut et par skiver fra fryseren som snart er tint.

Håper du har hatt en fin dag så langt 🥰

Da kjører jeg Wolkswagen en stund framover

Heisann og god kveld!

Her ble det plutselig veldig hektisk i dag, så nå kjenner jeg at det skal bli godt å slenge bena på krakken å slappe av litt.

Som jeg fortalte tidligere i dag, hadde jeg ikke hørt noe fra Mekonomen. Så jeg ringte likegodt for å få en oppdatering. Da hadde de så vidt fått kikket på Forden, og trodde feilen skyldes enten det elektriske (dyrt, men ikke svimlende) eller noe med dysene tror jeg det var. Å det var veldig dyrt og kan komme på bort i 20.000,-. Han visste mer over helgen.

Så ringte jeg til forsikringsselskapet og fikk ordnet det sånn at jeg kunne få en leiebil så lenge. Måtte heldigvis ikke vente så lenge denne gangen. De samarbeider med Hertz, og jeg fikk oversendt en SMS med telefonnummer og skadenummer.

Ny runde på mobilen og en god del venting hos Hertz, men kom til slutt igjennom og fikk snakke med en veldig hyggelig kar. Jeg hadde jo sett for meg at jeg fikk en bensin/diesel dreven bil med gir, men å nei så heldig var jeg jo ikke. Her var det el-bil og de har jo ikke gir vettu. Kjente jeg ble både svett og stresset, men tenkte jeg har kjørt bil siden jeg var 18 år så dette fikser du!

Nærmeste Hertz for meg ligger på Alna, og dit går de jo ikke noe offentlig transport direkte. Da ble det en ny Bolt, som ble sittende i kø så jeg nesten trodde vi skulle komme for sent. Rakk det med 5 minutter til overs, puh.

Jeg fikk da en Wolkswagen ID3 tror jeg den heter, ligner i alle fall når jeg søker opp. Jeg fikk en kjapp forklaring på hvordan bilen fungerte, og hvor jeg fant radioen. Kunne legge inn mobilen også, men det tenkte jeg at jeg kunne gjøre senere. Jeg må innrømme at jeg var litt nervøs da jeg startet opp og begynte å kjøre, men venstre benet som hyppig brukes når jeg girer holdt seg i ro. Verre var det med høyre armen som hele tiden ville gire ned når jeg bremset ned. Utover det gikk det helt fint å snegle seg hjem i rush trafikken, for i dag var det kø for å komme seg hjem.

Måtte innom Mekonomen på veg hjem for å hente fjernkontrollen til garasjen, for den tenkte jeg ikke på å ta med meg. Fikk da ny oppdatering om at de kanskje ikke rakk å se på bilen før på tirsdagen. Det er helt greit, for nå har jeg en bil jeg kommer meg rundt med 😉

Det er litt trangt i garasjen min, så jeg må finne ut hvordan jeg kan kjøre inn speilene før jeg kjører inn. Det gikk greit på andre forsøket i dag, men greit å slippe å smyge seg inn.

Nå er det på tide å få laget seg litt mat kjenner jeg, for jeg har bare klart å få i meg to skiver brød tidligere i dag. Da blir det lettvinn lapskaus, og nok til i alle fall en dag til.

Håper dagen din har vært fin så langt, og at den fortsetter å være det 🥰

Det blir mat på døra fra ODA i dag

Image by Ralph from Pixabay

Heisann og god formiddag!

Ute er himmelen knall blå og sola skinner inn igjennom mine ikke alt for rene vinduer 🌞. Temperaturen i skyggen ligger på +17,3℃ og midt i solsteken 25,7℃.

I dag hadde jeg tenkt å sove lenge, men sånn ble det ikke. For rørleggerne holder på i oppgangen ved siden med rørfornyelse, og det bråker noe helt vanvittig. Først enn sånn høy lyd som høres ut som et tannlegebor, og så en kompressor som står rett utenfor soveromsvinduet mitt. Jeg trøster meg med nå er det igjen i dag, i morgen og neste uke så flytter de ned til blokken nedenfor.

Jeg satt å ventet forgjeves på at de skulle ringe fra Mekonomen i går, men det skjedde ikke. Vel, jeg “satt” ikke akkurat å ventet, men holdt på med andre ting å fulgte ikke med på klokka. Plutselig var den blitt 17 og de hadde stengt for dagen. Hører jeg ikke noe innen et par timer til, så ringer jeg selv å spør hvordan ståa er.

Det ble ikke til at jeg dro ut for å handle i går. I stedet logget jeg meg inn hos ODA og bestilte varer der. Ba om levering mellom kl 9 og 14 i dag, og fikk tilbakemelding om at de regnet med å være hos meg mellom kl 11:45 og 12:45. Det ble en lang liste denne gangen, som jeg måtte gå inn å redigere for jeg hadde glemt å ta med grønnsaks buljong. Det blir garantert en lettvinn lapskaus en av dagene, og da trenger jeg et par buljong terninger i tillegg til annet krydder.

Det begynner å bli en stund siden jeg var å fikset neglene mine, og de har blitt lange nå. Så det er på tide at jeg bestiller en time til å få dem fikset. Jeg får se hva jeg gjør i dag, om jeg ringer eller drar ned. Kanskje det blir det siste, for det hadde vært godt å komme ut å røre på seg litt.

På tide å fylle opp kaffekoppen igjen, sånn at jeg får åpnet øyelokkene helt opp. For de henger fortsatt litt på halv tolv 😉

Håper du får en fin torsdag 🥰

Dette kommer til å bli litt av et prosjekt

Heisann og god formiddag!

Ute er det grått i dag, og det har regnet i løpet av natten og morgentimene. Temperaturen ligger på +10℃.

Inne er det så huskaldt at det er fristende å sette på varmeovnene igjen, men jeg har heller bare slengt på meg en tjukkere jakke. Har dog satt på vifteovnen her inne på kontoret, så kroppen ikke stivner helt til.

Ford årsmodell 1923

Inne i Kunstsalen i Lørenskog hus står understellet til en gammel Ford fra 1923, som skal settes i stand til sånn den en gang var. Jeg husker ikke navnet på han som skal gjøre jobben, men han sa at han hadde alle delene. Å som jeg forsto så skulle han sette bilen sammen inne i Kunstsalen (litt usikker), så da er det mulig å se framgangen når man er forbi. Det skal bli spennende å følge prosjektet fra uke til uke. Så fortsetting følger.

Det var Strikkekafé i går også, og vi ble 10 stykker. Opprinnelig 9 ettersom Bestisen skulle være med niesen sin, men så kom hun en tur innom og satt sammen med oss en god halvtime. Jeg var litt treg til å komme meg av gårde, så jeg var ikke på plass før ca 10:45. Som alltid er det så koselig å være med de flotte damene, og alt av dårlig humør eller vondter blir glemt i mens man sitter der. Til slutt var det bare 3 av oss igjen, og vi ble sittende til ca kl 15.

Jeg avtalte med Bestisen at vi skulle møtes på fredagen for å handle, og dra på gravlund. Jeg har jo ikke vært på graven til foreldrene mine siden 18 april når pappa hadde bursdag, så da blir det å ta opp høstlyngen å sette ned noen stemorsblomster. Vi må jo dra innom et Hagesenter først for å handle planter, og da tenkte jeg at jeg skulle kjøpe til balkong kassene samtidig. Å som vanlig går jeg for hvite Margeritter med Lobelia i midten. Tror det skal gå greit å plante det nå, selv om det er litt kjølig enda.

Prosjekt for denne dagen, er å tømme balkong kassene for høstlyng å få kastet det. Da ser jeg samtidig om jeg kan gjenbruke jorden, eller om jeg må fylle på med helt nytt.

Aller først må jeg se å få i meg litt mat, for nå rumler det i magen.

Håper du får en fin torsdag (himmelsprett) 🥰

Jeg har fått gjort alt på TO DO lista

Image by Markus Winkler from Pixabay

Heisann og god onsdag!

Ute er himmelen knall blå uten en sky i sikte, i alle fall fra her jeg sitter. Temperaturen ligger på +12,7℃.

Fra jeg sto opp i dag til nå har jeg mer eller mindre sittet foran PC’n for å få unna ting som jeg hadde på TO DO lista mi, og jeg har kunnet haket av alt som ferdig.

Det første jeg startet med var å flytte over en rekke mailer fra en min private mail konto til en ny, som jeg opprettet forrige dagen. Jeg har nemlig brukt privat mailen min til alt som har med LRF å gjøre, og syntes det ble så rotete så jeg opprettet en ny. 

Så måtte jeg sjekke opp med E i Lørenskog hus, angående noen billetter til Nordic Tenors jeg har reservert for foreningen. Jeg fikk svar på det jeg spurte om, så da kunne det hakes av.

Etter det gikk jeg en rund med vannkannen, og ga de av de grønne som trengte påfyll det. Så nå holder de, bortsett fra min ene Coleus, til ut i neste uke.

Så sendte jeg forespørsel til Mekonomen om de hadde anledning til å skifte til sommerdekk på Forden, enten i morgen eller på mandag. Fikk raskt svar om at de kunne på mandag. Jeg ba samtidig om at jeg ønsket å tegne avtale om dekkhotell hos dem. Vurderte en stund på å legge vinterdekkene i garasjen min, men når jeg så hvor store og tunge de var droppet jeg den tanken.

Det siste som sto på lista over ting som skulle gjøres, var å skrive en mail til Lørenskog hus å spørre om vi kunne bruke bilde av Nordic Tenors, som ligger på deres hjemmeside når vi sender ut info til medlemmene. Det tok ikke mer enn 10 minutter, så fikk jeg tilbakemelding om at det måtte jeg gjerne gjøre + at de sendte med et par bilder vi kunne bruke.

I mens jeg sitter her å skriver, spiser jeg en veldig sen frokost/lunch/brunch. Har helt glemt bort at både kropp og hode trenger påfyll av næring for å fungere 🙈

Håper din dag har vært fin så langt, og at den fortsetter å være det 🥰

Våken før hanan gol 🐓

Heisann og morgen!

Ute er himmelen blå med noen svake hvite skyer, som jeg håper blir borte i løpet av morgentimene. Temperaturen ligger på +8℃.

I går var jeg skikkelig trøtt og krabbet under dynen like før 23:30, og forsvant inn i drømmeland med en gang. Kan knapt huske at hode traff puten før jeg var borte. Allerede 05:30 våknet jeg, og da var det null sjanse for å sovne igjen. Jeg forsøkte i 30 minutter, men søvnen kom ikke så jeg sto like godt opp. Kroppen er ikke i kjempehumør i dag kjenner jeg, så planen om å dra på kino på formiddagen i dag er allerede skrinlagt.

Kan allikevel ikke sitte i en stol og syntes synd på meg selv. Så jeg tok en runde omkring i Casa Fres og Knurr, for å rydde opp det jeg ikke tok i går kveld. Ettersom jeg var så sliten i går, hadde jeg også latt oppvasken stå bare skylt av den. Den fikk jeg også unna ganske raskt. Det eneste som er igjen å vaske nå, er søppel bøttene mine. De venter jeg litt med til sola kommer på balkongen, for da kan de stå der å bli ordentlig tørre innen jeg setter i poser.

Å der sto sola opp over taket på kirken, og den skinner inn på kontoret her jeg sitter med dagens første kaffe kopp som snart må fylles opp ☕.

Nå begynner blokka å våkne hører jeg, og de første er på veg til jobb og barnehage.

Håper du får en fin dag 🥰

Jeg har sovet bort halve dagen 🙈

Heisann og god ettermiddag!

Ute er det både skyer og blå himmel. Temperaturen ligger på +13,7℃.

I går slokna jeg litt over kl 23 og sov i et strekk helt til kl 6, hvor jeg var en snartur oppe. Så krabbet jeg tilbake i sengen igjen, men ble liggende å scrolle på mobilen inntil jeg ble trøtt igjen. Sovnet igjen, og våknet ikke før kl 11:40. Å da sto jeg opp med en gang. Skulle nok heller ha stått opp når jeg våknet første gangen, og heller gått å lagt meg igjen tidlig i kveld 🥱

Image by Tyli Jura from Pixabay

Det har ikke vært den mest produktive torsdagen, om jeg skal være helt ærlig. Jeg har for det meste sitter med nesen foran PC skjermen, og lest meg opp på stell av de forskjellige plantene jeg har her hjemme. I tillegg har jeg lagt inn all informasjonen i en mappe på OneNote, som jeg har tilgang til både på PC og mobil. Greit å ha tilgjengelig når jeg driver med stell av plantene mine.

Etter det spilte jeg litt spill på PC’n og la et par puslespill, innen Bestisen ringte og vi skravlet i sikkert over en time. Selv om vi så hverandre på Strikkekafé i går, har vi alltid noe nytt å fortelle om eller å diskutere.

Hun fortalte at hun hadde hatt besøk av en dame, som hadde gitt henne opplæring i hvordan skuteren hennes fungerer og hvordan hun skal bruke den. Det hadde gått veldig fint, så nå er det bare å tute og kjøre 🦼

Som jeg fortalte tidligere så døde en av tantene mine i helgen som var, og i dag fant jeg at minnesiden hvor dødsannonsen var lagt ut. Jeg har allerede sendt penger til søskenbarnet mitt T, som tar seg av kransen fra oss. I dag var jeg inne å tente et lys på minnesiden, men la ikke igjen noen minneord. Føler ofte at man ikke helt klarer å få fram hvordan man føler det, når man skal skrive noe som berører en så mye.

Jeg skal ha laks til middag i dag, og jeg har tenkt jeg skulle steke den i airfryeren denne gangen. Har igjen fiskesaus med dill og sitron, men den har egentlig gått ut på dato så jeg er litt usikker på om jeg tør å bruke den 🤔 Det er jo like godt uten saus også…

Håper du har hatt en fin torsdag så langt 🥰

Strikkekafé i går, og au i skulder og nakke i dag

Image by Wellington da Silva Cardoso Well from Pixabay

 

Heisann og god formiddag!

Ute er det litt grått oppe på himmelen enda, men det skal visst være mulighet for at vi får se sola. Temperaturen ligger på +10,8℃.

Det ble urolig søvn på meg i natt. Allerede i går kveld begynte jeg å kjenne på at en betennelse var på vei. Å da jeg våknet i dag var den blomstret opp for fult, med vondter i høyre skulder og nakke. Det går greit å skrive på tastaturet, for da hviler armen på RollerMousen. Når det gjelder å løfte armen og snu på hode, ikke så bra. Så da får strikketøyet ferie, og jeg må heller bruke dagen på å gjøre ting som skulder og nakke tillater.

Noe langt hyggeligere er at det var Strikkekafé i går, og vi ble jammen meg 13 stykker omkring det runde bordet. G som Bestisen og jeg besøkte om mandagen, kom også en tur. K hadde bursdag i går, så jeg hadde tatt med flagg som ble satt på bordet. Lydnivå og stemning sto oppunder taket, og vi koste oss i godt og vel 4 timer innen vi brøt opp.

Jeg kom ganske langt på det grønne skjerfet, som jeg rakk opp en god del på i påsken. Er ikke helt i mål der jeg kan begynne å felle enda, men det nærmer seg med raske skritt. Så fort skulderen er bedre skal jeg fortsette 🧶

Alt jeg hadde av mat lå i fryseren i går, så jeg stakk innom Meny på Oppsal og kjøpte en gluten- og laktosefri pizza som fikk ble middagen min. I dag blir det lettvinn lapskaus, og jeg har allerede tatt ut kjøttdeig av fryseren. Har igjen frossen lapskaus blanding til en gang, så må jeg nok på Gigaboks å kjøpe mer over helgen. Greit å ha en pose liggende.

På tide å fylle opp kaffekoppen, for jeg kjenner jeg trenger en kopp til innen jeg orker å starte dagen på ordentlig.

Håper du får en fin torsdag 🥰

🐰 God Påske 🐣

Image by 2857440 from Pixabay

 

🐰 Ønsker deg en riktig God Påske 🐣

 

Heisann og god Skjærtorsdag!

Ute har det fine været vi hadde i går, blitt erstattet med regn. Temperaturen ligger på +6,9℃.

I går ble det ikke noe blogging, for jeg var rett å slett så sliten og kald når jeg kom inn at jeg endte opp godt innpakket i godstolen hele kvelden.

Strikkekaféen tok ikke påskeferie i går, men det var naturlig nok ikke alle som møtte opp. Vi ble vel 7 stykker til sammen, men stemningen var det ikke noe å si på.

Skadeprosenten hos strikkedamene er ganske høy, og i går dukket M opp med brudd i kragebenet (tror jeg det var) og en skikkelig blåveis som gikk fra øyet og nedover halsen. I tillegg gikk hun med krage. Humøret hennes derimot var det ingenting å si noe på 🩷

Jeg hadde selvsagt glemt noe da jeg handlet inn til påske på tirsdag, så jeg stakk innom Meny på vei hjem og fikk handlet inn det siste.

Da jeg kom hjem hadde vaktmesteren satt ut krakken våres på enden av blokka, og en av naboene satt allerede der og nøt sola så jeg gikk bort å satt meg sammen med han. Etter hvert kom 3 andre naboer, og vi ble sittende der en god stund å prate. Sola gikk etter hvert å gjemte seg bak en sky, og det ble kaldt. Jeg ble selvsagt veldig stiv i hele kroppen og veldig frossen. Bortsett fra det var det veldig koselig å skravle med naboene og få høre litt nytt. Det blir nok mange sånne møter på krakken utover våren og sommeren 🥰

Før helgen som var kjøpte jeg hårfarge, og hadde store planer om å farge håret mitt i dag. Jeg har null energi til å sette i gang med det i dag, så jeg har bestemt meg å vente til mandag i stedet. Valgte Excellence Créme 8,1, Light Ash Blonde som er en farge jeg ikke har prøvd før. Om den blir lys askeblond i mitt hår gjenstår jo å se 🤔

Da var det på tide å lage seg litt påske frokost, med bløtkokt egg 🥚 Etterfulgt av mer kaffe ☕

Håper du får en fin Skjærtorsdag 🐣