Heisann og god torsdag!
Endelig var sommeren tilbake med blå himmel og sol + noen hvite skyer som blander seg inn fra tid til annen. Temperaturen ligger på +18,4℃ i skyggen nå på ettermiddagen.
Dagen startet ved 9 tiden hvor jeg først fikk ordnet meg og vasket håret, før det var rett inn i et informasjonsmøte med Norsk Revmatikerforbund. Det varte fra 10 – 11. Etter det gjorde jeg meg klar til en spasertur bort til friserdamen min.
Jeg valgte å gå igjennom den lille skogen, som ender oppe ved grusveien som går fra kirken og bort til skolen. Lenge siden jeg har gått noen særlig når jeg skulle noe sted, så jeg passet på å ta litt bilder på vegen. Stien igjennom skogen har blitt så gjenvokst at noen steder måtte jeg bøye meg ned for lange grener. Når jeg nærmet meg slutten av skogen, mot det som en gang hadde vært en liten lekeplass så det ut som jeg var på vei inn i “Den hemmelige hagen”.
Friserdamen min bor i samme veien som meg, og det tar bare ca 5 minutter å gå den veien jeg gikk. Brukte litt lenger tid i dag, dels for at jeg tok bilder men også for at allergien min var litt mer plagsom enn vanlig.
Fikk trimmet meg skikkelig i dag, for heisen i blokka til friserdamen min stod. Det hadde den visst nok gjort i 6 uker, så da var det bare å traske opp og enda mer opp til 4 etasje. De siste trappetrinnene var litt harde, for da begynte venstre kne å krangle.
Å etter noen runder med saksen, hadde hun forvandlet meg til en hårkort dame igjen. Å så deilig det var å få litt fasong på håret igjen, og helt ærlig så føler jeg at kort hår er mer meg. Etterpå ble det en kaffepause før friserdamen min skulle ned på Bryn. Jeg spurte om jeg kunne få sitte på, og det fikk jeg vettu.
Hadde planer å kjøpe noen sommerblomster på Bryn, men det var ingen igjen. De hadde ikke noe annet som passet heller, så jeg får vente til helgen, og se hva jeg får ordnet da.
Jeg stakk innom på Meny og kjøpte med meg et par kurver med jordbær (import) og litt vårløk som jeg skal ha når jeg lager omelett.
Når jeg hadde handlet var det ikke lenge til bussen min skulle gå, så jeg ruslet bort på holdeplassen. Den går hvert 15’ende minutt, og tar ca 10 minutter opp i veien her jeg bor. Så det er ikke helt håpløst å komme seg rundt om man ikke har bil 🚘
Håper du har hatt en fin dag så langt 🥰





















