Strikkekafé og Plantasjen (igjen)

Heisann og god ettermiddag!

Ute blåser det litt i dag, himmelen har vært litt disig så sola har ikke kommet helt fram. Så ikke på gradene til morgenen, men på veg hjem i dag viste den +18℃ i bilen.

Jeg fikk veldig dårlig tid på morgenen i dag, så det ble ikke tid til noe blogging da. Det var så vidt jeg rakk å drikke en kopp kaffe ☕.

Det var Strikkekafé i dag, og vi ble vel en 9 – 10 stykker etter hvert. Lydnivået rundt bordet og hos gutta bak var ganske høyt, så jeg kjente jeg ble helt ør i hodet mitt. Noen av oss ble sittende til klokken var nesten 15.

Etter Strikkekaféen dro E og jeg innom Plantasjen. Jeg skulle egentlig bare ha et par større potter til Sjømannstrøstene mine, som må i større potter om ikke lenge. Kom jeg hjem med bare det?? Å nei da, det ble jammen meg 3 nye planter også. Jeg gir opp meg selv snart…

De nye er fra venstre på bilde over her:
Celosia: Dette er en plante jeg har hatt før, men som jeg aldri har lest meg ordentlig opp på stell og har ikke fått med meg at det er en ettårig plante. Når jeg leste det så skjønte jeg hvorfor de aldri har overlevd hos meg. I følge det jeg leste så er de i slutten av levetiden når man kjøper de i butikken.

Polyscias (aralia): Har jeg også hatt et par ganger tidligere, og begge gangene har jeg kjøpt de som mini planter. Den må nok snart pottes om, men enn så lenge kan den får stå i katte potten.

Elefantfot: Dette er en plante jeg aldri har hatt tidligere, men har hatt lyst til å kjøpe. Da har de ikke vært så små som dette, og hatt en helt annen pris enn jeg betalte. Her kom den faktisk med pottesjuler i prisen. Den skal ikke vannes så ofte, og kommer nok ikke til å vokse så fort og trenger ikke pottes om på en god stund.

Hadde jeg egentlig plass til de nye plantene? Nei, jeg hadde jo ikke det, men klarte å finne en løsning allikevel 😉

Jeg har igjen Kyllinggryte Bali fra mandagen, som får bli min middag i dag. Er sliten og kroppen verker, så da er det greit å ha noe som kan varmes opp.

Håper du får en fin onsdagskveld 🥰

Strikkekafé og i morgen blir lange negler kortere

Heisann og god ettermiddag!

Ute har det for det meste vært grått og trist i hele dag. Temperaturen nå i ettermiddag ligger på +5,8℃.

Våknet av meg selv ved 7 tiden, og sto opp da jeg ikke klarte å sovne om. Det ble litt i underkant av 5 timer søvn, men jeg følte meg relativt våken og uthvilt allikevel.

Klokken 8 startet bråket inne fra leiligheten ved siden av, med boring så det hørtes ut til at de holdt på inne hos meg.

Dagens middag ble en salat jeg plukket sammen, da jeg var innom Meny på veg hjem. Den består av salatblader, pasta skruer, edamebønner, ostebiter, fetaost, mais og falafel. Så har jeg hatt på litt dressing med ramsløk.

Det var Strikkekafé i dag, og vi ble 11 stykker denne gangen også. Jeg ble litt lang i maska da jeg dro fram banansokken min for å strikke på den. Hadde helt glemt at jeg måtte begynne på et nytt nøste, og det lå selvfølgelig igjen hjemme. Som alltid sto stemningen og lydnivået høyt, og det var på det meste 4 – 5 samtaler samtidig rundt bordet. Kjente at det nærmest surret i hode der en stund. Til slutt var vi 4 stykker som satt igjen, og da var lydnivået betraktelig lavere 😉

På veg hjem dro jeg som sagt innom Bryn senteret. Neglene mine har blitt alt for lange, og det er på tide å ta av dem litt på lengden og skifte lakk. Jeg fikk time allerede i morgen, og jeg kjenner at det skal bli godt å få fikset dem igjen.

Med det samme jeg kom hjem var det å plassere seg foran PC’n og sende ut invitasjon til medlemsmøte i LRF neste måned. Jeg hadde lagt det inn med påminnelse på To Do lista mi, i fall jeg kom til å glemme det. Jeg kan nok være litt surrete i blant, men akkurat det som skal gjøres for foreningen husker jeg alltid 😉

Nå er hode mitt slitent, så jeg skal slenge meg ned i godstolen med bena på fotskammelen.

Håper du har hatt og fortsatt får en fin onsdag 🥰

Ukas Strikkekafé er over for denne gangen

Heisann og god kveld!

Da var jeg kommet hjem fra Strikkekaféen etter ca 4 timer sammen med den flotte gjengen med damer, hvor vi av og til pratet mer enn vi strikket. Jeg hadde med meg en en Banansokk denne gangen, ettersom sjalet mitt begynte å bli stort. Jeg la opp og strikket ferdig vrangborden i går kveld, og så var det bare å ta fatt på resten i dag.

Vi ble 13 stykker omkring det runde bordet + 2 ekstra bord som måtte settes til. I tillegg fikk vi også et kort besøk av ei noen av oss kjenner fra LRF, som tok en kaffe sammen med oss.

Bestisen og jeg var også bort og hentet billettene vi hadde reservert til et foredrag med Milli & Brenna – En helaften med ekte norsk krim. Beskrivelse hentet fra Lørenskog hus sine sider ➡️: Det er tidligere politispaner Johnny Brenna og VGs krimkommentator Øystein Milli som kommer å åpner døra til livets skyggeside. Vi får høre om metodene, blindsporene og de ukjente historiene – inkludert øyeblikkene hvor det gikk galt. Dette er noe som interesserer både Bestisen og meg, så vi gleder oss virkelig til dette.

Etter Strikkekaféen dro Bestisen, E, B og jeg bort på Gigaboks for å handle litt. Jeg handlet ikke like mye som sist jeg var der, men det ble da en full handlepose allikevel: et brett med 20 vårruller m/kylling, en 6 pakning med skinnfrie laksefiléer, 1 stor pose med lapskausblanding, 6 store bokser med nudler m/krydder + litt annet som jeg kanskje ikke burde ha kjøpt 🙈

Nå er jeg ør i hode etter å ha skravlet kontinuerlig i hele dag, så jeg skal synke langt ned i godstolen uten tv eller noen annen for lyd en stund. Blir litt overveldet i blant, men jeg ville ikke unnvært Strikkekaféen av den grunn 😉

Håper du får en fin onsdagskveld 🥰

En orkidé ble kjøpt og overlevert

Heisann og god onsdag!

I dag har sola vært framme å hilst så vidt det er, men nå er det bare grått igjen. Det kommer noen snøfnugg her og der også. Temperaturen akkurat nå ligger på -3,1℃.

Jeg var flink til morran i dag også, og gjorde øvelsene mine og kroppen reagerte mer positivt på dem i dag. I går ble den litt grinete utover dagen, men det var egentlig forventet.

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra Strikkekaféen våres, og det kom såpass mange at vi måtte sette til 2 ekstra småbord. Om jeg ikke tar helt feil så ble vi 14 stykker i dag også.

Bestisen og jeg var over hos Floriss og kjøpte en gul orkidé til de som jobber hos Veiviseren. Noe vi hadde snakket om i julen, og som jeg nevnte for de andre damene forrige onsdag. Alle var enig om at det skulle vi gjøre, for du skal lete lenge etter en så fin gjeng som alltid møter deg med godt humør og som gjør at man føler seg velkommen. Er det noen som er litt dårlig til bens, så kommer de med det du har kjøpt så du slipper å gå flere ganger. Kunne sikkert ha skrevet mange flere rosende ord om dem, men du skjønner sikkert at vi setter pris på og er glad i gjengen 🥰

Jeg leverte orkidéen til Richard som er sjefen, og han ble tydelig rørt og glad for den. Eva som sitter i informasjonen tok bilder av Bestisen, Richard og meg og et sammen med alle strikkedamene. Bildene skal legges ut på Facebook siden til Veiviseren + at jeg også skulle få dem for å legge de ut på vår gruppe.

Jeg syntes det er så koselig å kunne skryte og gjøre stas på de ansatte hos Veiviseren, for det er så fortjent ❤️

På veg hjem dro jeg innom Meny for å kjøpe melk, smør + litt til og ta med en ny rull til matavfall. Jeg kom to skritt inn i butikken til der hvor blomstene sto, og du kan jo tenke deg hva som skjedde! To store Ildtopper med oransje blomster bare plasserte seg i handlevognen, uten at jeg kan forklare hva som skjedde 🤔. Å bare for å ha sagt det, så var det ledig plass i stuevinduet 😉.

Å med det avslutter jeg her, og håper du har hatt en fin onsdag så langt 🥰

Bare en snartur innom

Heisann og god ettermiddag!

Må jo bare gjenta meg seg selv når det gjelder været. Blå himmel og sol i hele dag. Temperaturen nå ligger på +19,8℃.

Jeg har akkurat kommet hjem fra noen timer hos Veiviseren med Tirsdagsklubben. Vi ble bare 6 stykker i dag, men det la ikke noen demper på stemningen av den grunn. Bestisen og jeg var først ute, sammen med G og håpet på at det runde bordet vårt var ledig. Dessverre så hadde noen allerede satt seg der, men vi fant et annet rundt bord og satt oss ved det. Det var mye folk hos Veiviseren i dag, ettersom diverse aktiviteter i Lørenskog hus hadde startet opp igjen.

Da jeg kom hjem og kjørte ned i gården, så jeg to personer komme gående forbi garasjeanlegget. Det viste seg å være en barndomsvenninne og datteren hennes. Vi har ikke sett hverandre på ganske mange år nå, men det var så koselig å se henne igjen. Datteren har jeg faktisk ikke sett siden før hun begynte på skolen, og nå er hun voksen og er mamma til to gutter. Vi ble stående en stund å prate, og ble enig om når hun var tilbake i byen i slutten av oktober så skal vi møtes å finne på noe sammen. Kjenner at jeg gleder meg til det allerede 🥰

Nå skal jeg svinge meg rundt å lage en lettvinn lapskaus med kjøttdeig og frossen lapskaus blanding. Kjøpte inn til det da jeg var ute å handlet i går. Det blir såpass mye at jeg har middag til i dag, og sikkert to dager til 😉

Håper du har hatt en fin tirsdag så langt 🥰

Strikkekafé🧶og kjøp av billetter 🎟️

Image by Лариса Щербина from Pixabay

Heisann!

I dag har det vært mye fint vær med solskinn, og en del vind. Temperaturen var nede på +7,8C på morgenen.

Kroppen var litt mer medgjørlig i dag da alarmen ringte 08:30, så det var mye lettere å komme seg opp av senga. Det at det begynner å bli kjøligere luft ute, og lavere temperatur inne merkes godt på kroppen. Den stiver lettere og jeg blir fort frossen. På kveldene har jeg satt på vifteovnen for å få opp temperaturen, sånn at kroppen skal ha det litt bedre. Syntes det er for tidlig å begynne å sette på varmeovnene.

Ettersom det er onsdag i dag, så var det også Strikkekafé på Veiviseren i Lørenskog Hus. Jeg vaklet fram og tilbake i går kveld om jeg skulle ta med hekletøyet eller strikketøyet, og til slutt ble jeg enig med meg selv om at jeg skulle ta med det siste. Å da fikk det grønne pleddet bli med meg. 

Vi ble bare 5 stykker i dag, men det satt ikke noen demper på stemningen. Vi skravla og strikket om hverandre. Jeg rakk ikke spise frokost før jeg dro i dag, så jeg startet besøket med et halvt rundstykke med ost og skinke, og en dobbel Americano. Litt senere ble det en dobbel Americano til pluss en kanelbolle i anledning dagen 😉

Jeg kjøpte også billetter til Kulturstuntet med Kim Wigaard Johansen, som går av stabelen 1 november. Bestisen og jeg hadde snakket om dette for et par uker siden, og ble enig om å kjøpe billettene neste gang vi begge var på Lørenskog Hus. Jeg skyldte Bestisen penger fra hun la ut for noen andre billetter, så da dekket jeg begge to i dag.

Før jeg dro fra Lørenskog hadde jeg planer om å dra innom et hagesenter for å kjøpe jord, potter og Erika. Da jeg satt i bilen nedover ville jeg bare hjem, så jeg droppet det. Skal heller dra ut å ordne det i morgen i stedet.

Ønsker dere en fortsatt fin onsdagskveld 🥰