Heisann og god ettermiddag!
Ute blåser det litt i dag, himmelen har vært litt disig så sola har ikke kommet helt fram. Så ikke på gradene til morgenen, men på veg hjem i dag viste den +18℃ i bilen.
Jeg fikk veldig dårlig tid på morgenen i dag, så det ble ikke tid til noe blogging da. Det var så vidt jeg rakk å drikke en kopp kaffe ☕.
Det var Strikkekafé i dag, og vi ble vel en 9 – 10 stykker etter hvert. Lydnivået rundt bordet og hos gutta bak var ganske høyt, så jeg kjente jeg ble helt ør i hodet mitt. Noen av oss ble sittende til klokken var nesten 15.
Etter Strikkekaféen dro E og jeg innom Plantasjen. Jeg skulle egentlig bare ha et par større potter til Sjømannstrøstene mine, som må i større potter om ikke lenge. Kom jeg hjem med bare det?? Å nei da, det ble jammen meg 3 nye planter også. Jeg gir opp meg selv snart…
De nye er fra venstre på bilde over her:
Celosia: Dette er en plante jeg har hatt før, men som jeg aldri har lest meg ordentlig opp på stell og har ikke fått med meg at det er en ettårig plante. Når jeg leste det så skjønte jeg hvorfor de aldri har overlevd hos meg. I følge det jeg leste så er de i slutten av levetiden når man kjøper de i butikken.
Polyscias (aralia): Har jeg også hatt et par ganger tidligere, og begge gangene har jeg kjøpt de som mini planter. Den må nok snart pottes om, men enn så lenge kan den får stå i katte potten.
Elefantfot: Dette er en plante jeg aldri har hatt tidligere, men har hatt lyst til å kjøpe. Da har de ikke vært så små som dette, og hatt en helt annen pris enn jeg betalte. Her kom den faktisk med pottesjuler i prisen. Den skal ikke vannes så ofte, og kommer nok ikke til å vokse så fort og trenger ikke pottes om på en god stund.
Hadde jeg egentlig plass til de nye plantene? Nei, jeg hadde jo ikke det, men klarte å finne en løsning allikevel 😉
Jeg har igjen Kyllinggryte Bali fra mandagen, som får bli min middag i dag. Er sliten og kroppen verker, så da er det greit å ha noe som kan varmes opp.
Håper du får en fin onsdagskveld 🥰




















