Strikkekafé🧶og kjøp av billetter 🎟️

Image by Лариса Щербина from Pixabay

Heisann!

I dag har det vært mye fint vær med solskinn, og en del vind. Temperaturen var nede på +7,8C på morgenen.

Kroppen var litt mer medgjørlig i dag da alarmen ringte 08:30, så det var mye lettere å komme seg opp av senga. Det at det begynner å bli kjøligere luft ute, og lavere temperatur inne merkes godt på kroppen. Den stiver lettere og jeg blir fort frossen. På kveldene har jeg satt på vifteovnen for å få opp temperaturen, sånn at kroppen skal ha det litt bedre. Syntes det er for tidlig å begynne å sette på varmeovnene.

Ettersom det er onsdag i dag, så var det også Strikkekafé på Veiviseren i Lørenskog Hus. Jeg vaklet fram og tilbake i går kveld om jeg skulle ta med hekletøyet eller strikketøyet, og til slutt ble jeg enig med meg selv om at jeg skulle ta med det siste. Å da fikk det grønne pleddet bli med meg. 

Vi ble bare 5 stykker i dag, men det satt ikke noen demper på stemningen. Vi skravla og strikket om hverandre. Jeg rakk ikke spise frokost før jeg dro i dag, så jeg startet besøket med et halvt rundstykke med ost og skinke, og en dobbel Americano. Litt senere ble det en dobbel Americano til pluss en kanelbolle i anledning dagen 😉

Jeg kjøpte også billetter til Kulturstuntet med Kim Wigaard Johansen, som går av stabelen 1 november. Bestisen og jeg hadde snakket om dette for et par uker siden, og ble enig om å kjøpe billettene neste gang vi begge var på Lørenskog Hus. Jeg skyldte Bestisen penger fra hun la ut for noen andre billetter, så da dekket jeg begge to i dag.

Før jeg dro fra Lørenskog hadde jeg planer om å dra innom et hagesenter for å kjøpe jord, potter og Erika. Da jeg satt i bilen nedover ville jeg bare hjem, så jeg droppet det. Skal heller dra ut å ordne det i morgen i stedet.

Ønsker dere en fortsatt fin onsdagskveld 🥰

10 kommentarer
    1. Begynner å bli mer og mer gufsent høstvær her også, og jeg også merker på høstens råhet på kroppen.

      Om kveldene så setter jeg føttene i fotbad med eterisk olje opp i, og det er så avslappende og godt 😊

      Om høsten og vinteren er det strikking og hekling som gjelder, men på sommeren så gjør jeg ikke så mye håndarbeid.

      Høres ut som dere har det kjempekoselig og sosialt på strikkekafeen 😊

      Ønsker deg en superfin onsdagskveld ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja gradene holder seg under +10 om nettene nå, og det er friskt ute. Er man litt frossen er det veldig godt å sitte med føttene i et fotbad. Jeg må kjøpe et nytt et jeg, for mitt gamle fungerer ikke lenger. Jeg strikker og hekler hele året jeg, klarer ikke å la være 😉 Disse damene jeg har møtt på Strikkekaféen har blitt gode venninner, og jeg gleder meg til hver gang vi møtes. Ha en fin torsdag, klems 🤗

    2. Koselig med strikkekafe – og det blir jo bare bedre å bedre nå ut over høsten og vinteren! Innekos! Ikke alltid en orker å gjøre alt som en tenkte – heldigvis er det en dag i morgen også! Klem <3

      1. Jeg gleder meg til hver gang jeg skal til Strikkekafé, for det er så sosialt og hyggelig. Nå som høsten og vinteren står for døra er det en fin måte å komme seg ut av døra, selv om man kanskje helst ville ha vært inne. Kroppen får lov å bestemme om noe skal gjøres eller ikke, for av erfaring så er det ingen god ide å presse seg når man er sliten. Ha en nydelig torsdag, klem 🤗🤗

    3. Koselig start på dagen med Strikkekafe.🧶🤗
      Her er det også blitt mye kjøligere, så jeg fyrer i ovnen hver ettermiddag nå.🍂🍃
      Musikkens Magi kommer sikkert til å bli kjempebra.👌🏻🤗

      1. Ja det er en veldig fin start på dagen, og har man en dårlig dag så vet man at det blir mye bedre etterpå 😊 Her kjører jeg bare vifteovn et par timer på kvelden enda, men synker gradene ute mer så blir det nok til av panelovnene også kommer på. Jeg er veldig spent på Musikkens Magi og hva Kim kommer med, og gleder meg. Ha en super torsdag, klem 🤗

      1. Jeg koser meg virkelig sammen med alle de nye venninnene og bekjente jeg har fått det siste året 😊 Jeg bestemte meg for det før jeg ble pensjonist, at jeg skulle ikke sitte inne å gro hver dag. Det å møtes sånn med håndarbeide og prate er godt for både hode og kroppen. Ha en fin torsdag, klem 🤗

      1. Ja jeg vil tro at det er kjøligere oppe hos deg, og da er det godt med varmepumpe 😊
        Jeg er veldig glad for at jeg har muligheten til å ta med hobbyene mine ut av huset, og gjøre dem sammen med andre. Ha en fin fredda 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg