Hva blir det nye navnet?

Image by Jill Wellington from Pixabay

Heisann og god ettermiddag!

Ute blåser det en del i dag, men sola skinner og himmelen er blå og da kan man ikke klage. Temperaturen nå på ettermiddagen i skyggen ligger på +21,4℃.

Til tross for at jeg har tatt allergimedisin, så nyser jeg som besatt i dag. Det er nok gresspollen som er synderen i dag etter det jeg har lest meg til. Jeg hadde oppe det ene balkong vinduet tidligere i dag, men måtte lukke det igjen. Døra ut til balkongen står fortsatt oppe, men jeg har dratt for gardinen. Den gjør at det ikke fyker så mye inn, samtidig som den slipper igjennom en del lys sånn at det ikke blir så mørkt i stua.

Jeg har brukt formiddagen til å betale alle regningene mine, og få litt oversikt over hva jeg har i egenkapital. Det er det jeg vet jeg kan legge til hva jeg måtte få igjen for Forden.

Det var et firma som het Rebil som kjøper opp brukt biler, og de kommer også å henter den hjemme hos deg. Noe som ville være veldig praktisk ettersom Forden ikke kan kjøres noe særlig. Jeg må sjekke ut litt mer om firma først. Så har vi jo noe som heter Nettbil, som jeg hadde hørt om i forveien.

Jeg sjekket også Gjeldsregisteret for å se hvordan det lå ann der, og det så ikke så ille ut. Kun tre usikrede som lå der, og ingen av dem hadde høye kreditter.

I morgen må jeg en tur ut for å handle, men da kun på apoteket og da slipper jeg å dra med Lille Trille på turen. Jeg har kun igjen 1 tablett av Zyrtec, lite av Omega for ledd og noen andre vitaminer. Så da tenker jeg at det er greit å dra ned på Bryn senteret, og om det ikke er helt fult på kaféen så kan jeg ta meg en kopp kaffe innen jeg drar hjem igjen.

I det siste har man kunnet lese at det kan bli nye navn på bydelene i Oslo. Leste nettopp en artikkel nå i dag, hvor det ligger 3 alternative navn på hver av bydelene. Min bydel som er no 7 har fått følgene forslag: Østensjø (som i dag), Skullerud og Søndre Aker. Hadde jeg fått velge så ville jeg ha gått for Søndre Aker 🤔 Det blir ny høring etter sommeren, og da kommer de forhåpentlig med det endelige svaret på hva det blir.

Jeg har vært så opptatt med det jeg har holdt på med i dag, at jeg hadde helt glemt å spise. Så det som skulle ha vært frokost ble jammen meg ikke før klokka var nesten 15. Planen var å ha kylling Korma m/ris til middag, men tror jeg dropper det og tar noe lettvint i stedet litt senere i ettermiddag 🤔

Håper du har hatt en fin fredda så langt 🥰

Blir flekken borte denne gangen?

Heisann og god morgen!

Ute blåser det, og så krangler sola og skyene om hvem som skal være hovedpersonen(e) . Temperaturen ligger på +14,6℃.

Dagen startet allerede litt over kl 7 her i Casa Fres og Knurr, og selv om det ikke hadde blitt så mange timene var jeg ganske våken. Det var kroppens innebygde klokken som vekket meg før alarmen begynte å ule. Lå litt å scrollet på mobilen, før jeg sto opp for å starte dagen på ordentlig.

Jeg hadde hengt meg på i vaskeriet, men hadde ikke funnet fram alt som skulle vaskes. Så da føyk jeg rundt å gjorde det innen jeg tok dagens første kopp med kaffe. Maskinene tar ca 40 minutter om de ikke er så fulle, så nå har jeg akkurat vært nede å fått alt inn i tørketrommelen. Hadde med et par kjoler og en jakke, men de henger jeg opp på tørkerommet i stedet. Den ene kjolen var egentlig ren, men jeg hadde sølt olje på dem som ikke gikk av i forrige vask. Tok på litt oppvaskmiddel før vask, så vi får se om det gjorde susen når den er tørr.

Nå skvatt jeg skikkelig her jeg sitter av en høy lyd utenfor, og så var det bare vaktmesteren som gikk rundt med kantklipperen 😆

I dag er det henting av papp hos oss, og jeg har en pen haug som skal ut. Venter allikevel til etter at de har vært her, for jeg regner med at det er helt fult nå i forveien. Å det blir for dumt å bære alt inn igjen, for så å gå ut senere. Hadde folk brettet ordentlig det de kastet så hadde det mest sannsynlig vært mer enn nok plass.

Når klesvasken er ferdig blir det frokost her, og da tenker jeg at jeg skal ha jordbær på brødskivene 😋

Å med det ønsker jeg deg en fin fredda 🥰

Jeg får lov å ligge sammen med foreldrene mine ❤️

Image by Erika Stockenhofen from Pixabay

Heisann og god fredda!

Ute er det litt blandet vær i dag, for i det ene øyeblikket regner det og det neste så er det opphold. Temperaturen ligger på +20,6℃.

Jeg er så fornøyd med de nye neglene mine, og det var nok hun som gjorde de så fine også. For da vi var ferdig nok hun opptil flere bilder av dem ❤️

På morningen i dag kom oversikten fra Hertz på hva jeg har brukt på parkering og bompasseringer, og det var i underkant av 500,-. Så da får jeg tilbake ca 2.500,- tilbake av depositumet. Det er nok allerede overført, men nettbanken min er nede fra kl 8 i dag til kl 8 på mandag på grunn av vedlikehold. Så jeg får ikke sjekket om pengene har kommet inn før på mandag.

Jeg fikk ringt til Gravferdskontoret øst i går å ordnet med sommerstell av graven til foreldrene mine. Regningen kom i mens vi snakket og jeg betalte den med en gang. For jeg vet jo ikke når jeg får skaffet meg en bil, og da er det greit å vite at graven blir holdt i orden når jeg ikke kommer meg dit.

Når jeg først hadde kontoret på tråden, så spurte jeg litt mer om graven. For da pappa ble gravlagt i 2000 så ble vi spurt om hvor mange som skulle ligge der, og da tenkte jeg ikke på meg selv så vi sa 2 stykker (pappa og mamma). Mamma ble gravlagt i 2006. Det jeg lurte på var når det ble min tur, og valgte kremering om jeg da kunne ligge i samme grav. Han bekreftet at allerede på nåværende tidspunkt er det plass til en kiste og opptil 9 urner. Så da kan jeg faktisk få ligge sammen med mamma og pappa når min kommer. Uansett om jeg velger kiste eller urne, og det føles godt å vite ❤️

I går laget jeg meg kyllinggryte Bali til middag, og det er igjen mer enn nok til i dag. Jeg kjøpte en pose med Coops Basmatiris om tirsdagen, men jeg vet ikke om det var noe rart med risen eller om jeg gjorde noe rart. For den ble nærmest deigete. Jeg skal koke mer i dag, så jeg får studere om det står noe spesielt om tilberedning på posen. Har aldri opplevd at Basmatiris blir sånn.

Planer for dagen i dag 🤔 Tenker en runde med støvsugeren, og støv kluten, samt et par treningsøkter for å vekke til liv muskler og sener i bena. Kjenner at jeg trenger det 😉

Håper du får en fin fredda 🥰

Jeg sovnet fra alt i går

Coffee_Image by ASTAR SHAHAM from Pixabay

Heisann og god morgen!

Ute er himmelen blå, sola skinner og det er noen hvite fluffy skyer der oppe. Vinden fra i går har blåst seg bort ser det ut til. Temperaturen ligger på +16℃.

Jeg var nok mer trøtt enn jeg trodde jeg var i går, for jeg klarte å sovne i godstolen på kvelden, og bråvåknet rett før kl 7 i dag. Å det var jammen meg bra, at jeg våknet så tidlig, for jeg hadde glemt å sette på alarmen. For i dag hadde jeg satt meg opp i vaskeriet, og jeg hadde mye så det å ikke få brukt tiden min var ikke aktuelt.

Nå går begge maskinene for fult der nede, og er ferdig om ca 15 minutter. Så det ser ut til at jeg klarer å holde skjema å bli ferdig rundt kl 10.

Jeg har ikke nevnt lilletåa mi på en stund, og jeg har jo vaklet litt mellom at den var forslått eller brekt. Nå snart 14 dager etter at det skjedde er den fortsatt vond. Jeg har samme følelsen i den som da jeg brakk den sist, så jeg heller nok mer mot at det er det denne gangen også. Ikke at det spiller noen rolle, for det er ikke noe å gjøre med det annet enn å la det gro. Av erfaring kan det ta litt tid ⏱️

I går laget jeg meg lettvinn lapskaus til middag, og det ble igjen en god del. Saken er den at jeg glemte å sette kjelen inn i kjøleskapet, ettersom jeg sovnet fra alt. Den er sikkert spiselig, men jeg tør ikke prøve meg på den i dag allikevel. For jeg skal ut og spise middag i morgen med 4 andre. Kjelen står i kjøleskapet nå, så jeg skal heller driste meg til å varme den opp på søndag 🤔

Da var kaffekoppen tom, og det er også på tide å komme seg ned i vaskeriet å få vasken på tørkerom og tørketrommel.

Håper du får en fantastisk fredda 🥰

I går satte jeg meg ned å bestilte bårebukett

Image by Irina from Pixabay

Heisann og god formiddag!

Ute er det knall blå himmel for tilfellet og sol. Litt vind som egentlig ikke gjør så mye av seg. Temperaturen ligger på +18℃ i skyggen.

Jeg kan jo komme med en status på tåa mi som jeg klarte å slå så kraftig i dørkarmen. Den er fortsatt veldig blå, men den er mye bedre enn den var. Jeg kan bøye den og klarer å få på meg sko uten at det er alt for smertefuldt, og da skal jeg ikke klage 😉

I går logget jeg meg inn hos Mester Grønn og bestilte en bårebukett til fetteren min sin begravelse neste uke. Jeg valgte en med oransje roser og andre hvite blomster. De hadde flere prisklasser, men jeg valgte en til 875,- som var ca 70 cm. Den som var 60 cm syntes jeg var litt puslete, og han fortjener en fin bukett når han skal ut på sin siste reiser ❤️

Hele denne uka har jeg bodd hos Bestisen, ettersom de har drevet med rørfornyelse hos meg. I forkant fikk jeg beskjed om at de senest ville være ferdig i dag kl 17. I går fikk jeg SMS fra firma om at de var ferdig og at vannet fungerte om det skulle. De hadde måtte ta av toalettet, og når de satte det på plass igjen så hadde de hatt på ny silikon. Den trengte 24 timer på å tørke helt, så jeg kunne derfor ikke bruke toalettet før i dag. Det var jo ikke noe problem, for planen var å komme hjem i dag uansett.

Det har vært veldig hyggelig å være hos Bestisen, men jeg har savnet min egen seng. Å helt ærlig så har jeg også savnet toalettet mitt, for Bestisen sitt er så lavt. Følte nesten at jeg satte meg på huk når jeg skulle bruke det 🤣 Mitt eget er høyt, noe jeg valgte spesielt pga av ryggen min.

På ettermiddagen i går fortsatte vi med å se Outlander igjen, og har nå kommet oss godt inn i sesong 4. Jeg har oppdaget at det er en del ting jeg hadde glemt, eller også ikke har lagt merke til når jeg så det før. Jeg skal fortsette å se videre utover, for det er en del i de siste sesongene jeg ikke har sett enda.

Å med det ønsker jeg deg en fin fredda, som også er starten på Pinse helgen 🥰

Jeg brukte mer tid på å sitte i kø 🚗🚙🛻🚒🚓🚕

Image by wal_172619 from Pixabay

Heisann og god ettermiddag!

Da har man endelig kommet seg hjem, etter en lang dag bak rattet. For jeg har faktisk brukt mer tid i bilen i kø, enn når jeg var på Plantasjen, gravlund og så på OBS!

Jeg trodde at mange hadde tatt seg en langhelg og reist ut av Oslo, men det var nok mer en ønsketenkning tror jeg. For samme hvilken vei jeg kjørte så endte jeg opp med å sitte i kø. Jo da, folk hadde nok fri men reist ut av byen hadde de i alle fall ikke gjort.

Først i dag dro jeg opp å hentet Bestisen, og så tenkte vi at vi kunne dra innom Plantehallen. Der var det kaos med biler, så vi endte opp med å dra til Plantasjen på Skullerud. Det var mange der også, men stor parkeringsplass hvor jeg fant en plass med en gang. Jeg valgte å kjøpe en 17 mai bukett i stedet for Stemorsblomster. Fant ut at det var like koselig, og så kan jeg heller plante noen andre sommerblomster etter 17 mai en gang.

Fra Plantasjen dro vi først til Alfaset gravlund, hvor mine foreldre ligger. Jeg tok vekk høstlyng og granbar, og ryddet i bedet før jeg satte ned blomsterbuketten. Hadde tatt med ekstra batterier til lykten, men den lyste så fint at det kunne jeg vente med. Så gikk ferden til Østre Aker gravlund hvor Bestisen har sine. Hadde nesten trodd at det ville være en del folk på gravlundene, men vi var faktisk der helt alene.

Vi droppet å dra til OBS i Lillestrøm, og valgte heller å handle hos OBS på Alna som ligger like ved begge gravlundene. De har samme utvalget og vi fikk begge det vi skulle ha.

Jeg valgte å kjøre hjem til meg for å få noen frysevarer i fryseren, før jeg kjørte Bestisen hjem. Visste jo at det var kø, og hadde ikke noe ønske om at varene skulle tine før jeg kom hjem.

Da jeg var nesten hjemme igjen kom det en kraftig haglskur, som er noe av det verste jeg har kjørt i på evig lenge. Heldigvis forsvant den igjen like fort som den kom.

Pakken med kaffe fra KaffeK var klar til henting nede på Coop Xtra, så jeg dro like godt ned å hentet den før jeg endelig kunne parkere Forden i garasjen.

Nå har jeg kastet BH’n og fått på meg pysj bukse og en baggy genser, og om litt skal jeg synke ned i godstolen å slappe av resten av kvelden.

Håper du har hatt en fin fredda så langt 🥰

Vaskeriet, gravlund, handle og så gikk vi videre til finalen i ESC 🥳

Image by beasternchen from Pixabay

Heisann og god morgen!

Ute driver sola og leker gjemsel med skyene, som fyker over himmelen. Temperaturen ligger på +8,3℃

Her er dagen godt i gang siden klokken 7 da jeg våknet og ikke fikk sove mer. Det var helt greit egentlig, for jeg skulle i vaskeriet klokken 8. Jeg hadde ikke funnet fram det som skulle på vask i går, så da var det greit å ha litt god tid.

På veg opp igjen etter å ha satt i gang vaskemaskinene, traff jeg en av rørleggerne. Jeg måtte spørre han om de hadde en kompressor et eller annet sted som slo seg av og på, og det kunne han bekrefte at de hadde. Helt siden tirsdag kveld har jeg hørt den, og trodde først at det var en tørketrommel. Ikke at selve lyden irriterte meg, men mer det at jeg ikke visste hva det var og hvor den kom fra 😉

Senere i dag skal jeg møte Bestisen for at vi skal en tur på gravlund å  plante på gravene, men først innom Plantasjen eller Plantehallen for å kjøpe planter. Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal plante i balkong kassene, ser at ingen andre har gjort det så kanskje jeg drøyer det til slutten av måneden. Etter at vi har vært på gravlundene skal vi dra en tur å handle. Om det blir OBS i Lillestrøm eller noe mer lokalt vet jeg ikke enda.

I går gikk 2 semifinale i ESC av stabelen og jeg var så spent på om vi skulle gå videre til finalen i morgen. Ya Ya Ya Jonas presterte perfekt på scenen og tok oss videre, og jeg jublet høyt der jeg satt for meg selv. Danmark gikk også videre, så nå er alle de 4 nordiske landene med på lørdag. Tror jeg at vi vinner? Hm, se det er jeg ikke så sikker på, men man skal aldri si aldri. Man vet aldri hvordan folk stemmer, og vi kan komme både høyt og lavt.

Da må jeg rive meg løs fra PC’n og komme meg ned i vaskeriet igjen, og få alt tøyet i tørketrommelen.

Håper du får en fantastisk fredda 🥰

Flagget er hengt ut, men i år var vi bare to

Heisann og god formiddag!

Ute er himmelen knall blå og solen skinner. Tidlig i morgentimene var det tåke ute, men den forsvart heldigvis igjen. Temperaturen ligger på +13,8℃.

Som alltid på 1 mai henger jeg ut flagget, og er stolt av det. I år er vi bare to stykker i blokken som har gjort det. Dessverre har det bare blitt færre for hvert år, etter som den eldre garden blir borte. Vet ikke om det er for at de ikke bryr seg, eller om de ikke vet betydningen?

Jeg hadde en oppgave for foreningen, som jeg strengt tatt ikke behøvde å ta i dag, men som jeg syntes det var greit å bli ferdig med. Da er jeg ajour med de tingene som jeg har fått ansvaret for.

Magnolia treet vårt har våknet til liv, og de fine blomstene har så vidt begynt å vokse fram. Det er så vakkert når det står i full blomst. Fortsetter varmen vil de nok slå ut i full blomst ganske raskt vil jeg tro.

I går var planen å sitte på balkongen i sola, og det gjorde jeg også for så vidt en god stund. 

Så bestemte jeg meg for å dra ut en tur. Forden var i ferd med å gå tom for drivstoff, så jeg bestemte meg for å dra opp på ESSO og fylle opp. Prisen hadde gått ned fra nesten 26 kr literen til 21,29 kr literen, så da fikk jeg mer for pengene. Hadde jeg ventet til i dag ville den ha vært enda lavere…

Etterpå dro jeg ned på Bryn senter for å handle litt. Jeg var nesten tom for Torriden cleansing foam, så det var greit å fylle på og tok turen innom Vita. Så stakk jeg innom Meny og handlet inn noen småting jeg hadde gått tom for. På veg hjem dro jeg også innom Coop Xtra for å kjøpe havre brød, som de ikke har hos Meny.

Når jeg kom hjem satt D ute på krakken med hunden Bella, så jeg satt meg sammen med han en stund. Litt etter kom H hjem fra jobb, og han satte seg ned en stund han også. Sola varmet godt, så det var så deilig å sitte der. I hele vinter har jeg knapt sett noe til naboene, men nå utover bruker vi alle krakkene på fellesområde. Har først en person satt seg der, kommer det alltid flere 😉 Klokka var nærmere 18:30 da jeg kom inn til meg selv igjen med varene mine.

Resten av kvelden satt jeg å så ferdig siste sesong av Hudson & Rex på TV2 Play, og et par andre program jeg hadde glemt bort.

Etter som det er så fint vær, så blir det nok balkonglivet i dag også. Enten med en bok i hånden, eller strikketøy 😉

Håper du får en fin 1 mai 🥰

Det burde jeg ikke gjort alene

Image by Tom from Pixabay

Heisann og god morgen 🌞

Ute er himmelen knall blå og solen skinner, så vi får nok en fin vårdag her i Oslo i dag også. Temperaturen ligger på +10℃.

Alarmen ringte 07:30 her i Casa Fres og Knurr i dag, ettersom jeg skulle i vaskeriet kl 8. Hode mitt var veldig våkent, men det var verre med resten av meg som omtrent ikke hadde noe energi 🙈

I går gjorde jeg noe jeg egentlig ikke burde ha gjort!! Jeg flyttet den lille kommoden jeg hadde i entréen inn på soverommet, noe som ikke var så tungt selv om den ikke var tømt. Så gikk jeg ned i kjelleren og hentet opp den store kommoden. Det hørtes veldig lett ut, men det skal jeg love deg at det ikke var. Jeg tok ut skuffene ellers hadde jeg ikke klart å løfte den.

Prøvde først å gå baklengs og løfte kommoden etter meg, men det fungerte ikke. Så da ble det til at jeg løftet den foran meg, trinn for trinn. Det var tungt og hele kroppen protesterte mer og mer, og da jeg kom til de siste trinnene var det så vidt jeg klart å løfte den høyt nok. Opp kom kommoden, og så var det å slepe seg 3 ganger til ned og opp igjen med skuffene. Var jeg sliten?? Det skal jeg love deg at jeg var. Vurderte før jeg startet å ringe vaktmesteren, for å spørre om han kunne hjelpe meg. Så er det jo sånn da at jeg tenker at jeg klarer meg selv å orker like mye som jeg gjorde før, og det gjorde jeg jo til en viss grad men til en større kostnad for kroppen.

Jeg satte meg ikke ned å hvile, men fortsatte med å flytte over det som hadde vært i lille kommoden. Det fikk plass i 2 skuffer, og resten av skuffene kom nesten alle skjerf, luer og votter på plass. Det som ikke fikk plass der kom ned i den lille kommoden.

Kroppen har ikke klart å restituere seg helt til i dag, så etter at jeg er ferdig i vaskeriet om ca 1 time skal jeg slappe helt av. Mulig det blir en tur i butikken, om jeg da ikke venter til i morgen i stedet 🤔

Håper du får en fin fredda 🥰

Starter freddan med litt jobb

Image by Bartek Zakrzewski from Pixabay

Heisann og god formiddag!

Ute er himmelen dekket av en del hvite fluffy skyer, men sola klarer allikevel å stikke seg fram innimellom. Temperaturen ligger på +12℃.

I dag var jeg oppe før kl 9 og var uthvilt og klar for en ny dag. Iflg kroppen og klokken min har det vært en god natt. Ikke ofte at de to er enig om hvordan ting har vært 😉

Jeg startet dagen med en rykende varm kopp kaffe inne på kontoret. Det var på tide å få betalt regningene mine, og få oversikt over hva som blir igjen til andre ting 💸

Bestisen og jeg bytter på å sende ut diverse informasjon for LRF, og i dag var det min tur. Vi skal ha medlemsmøte så fort vi tar skrittet inn i mai måned, og da hastet det litt med å få sendt ut informasjon om det. Vi har invitert inn en foredragsholder til dette møte også, så da blir det forhåpentlig mange påmeldte.

Jeg syntes jo at det er hyggelig å kunne legge ved et fint bilde til de tingene vi sender ut, men jeg har ikke villet bruke noen bilder fra Pixabay som jeg bruker privat. Ei heller denne gangen. Så kom jeg på at jeg kunne spørre Copilot om den kunne lage et for meg, og etter god beskrivelse kom bilde i løpet av et minutt. Valgte et vårlig tema som passet perfekt når møte vårt er i en vår måned.

Sitter å kikker opp mot den lille skogen våres, og ser at omtrent alle løvtrærne nå har produsert små blader. Skogen ser med en gang mye triveligere ut med grønt i forskjellige nyanser. Jeg har ikke sjekket hvordan det står til i mine egne bed, men skal ta meg en runde nå i helgen. Fikk ryddet ganske bra i høst, så det blir bare å vende jorden i bedet på forsiden. På baksiden har jeg pallekarmer, og der må jeg gå noen runder med meg selv for å se hva jeg skal plante i år. Jeg tok nemlig opp det jeg hadde der i høst.

Å med det ønsker jeg deg en fin fredda 🥰