🚗 Forden ikke helt frisk 🚗

Den 19. mai skrev jeg om at jeg fant Forden med et ganske flatt dekke, SE HER, og jeg var nødt til å søke hjelp hos Mekonomen som holder til i kjelleren hvor bilen var parkert. Hele tiden siden da har jeg gått rundt å fulgt med på om det har skjedd noe med dekket, og luften har sakte men sikkert sivet ut. Så nå fredag morgen gikk det ikke lenger, så jeg dro ned til Røhne Selmer før jeg skulle på jobb.

De var egentlig fullbooket, og den hyggelige jenta i resepsjonen kunne slettes ikke love at de rakk å ta bilen. De skulle gjøre så godt de kunne, og noe mer kunne jeg jo ikke forlange. Vanligvis pleier de å ringe for å si fra at bilen er ferdig, men hun sa at det hadde de ikke mulighet så jeg måtte bare komme opp å være der før 15:30.

Da jeg kom opp til avtalt tid så ble jeg mødt av en koselig herremann, som fortalte at det ikke sto så bra til med dekket det var snakk om. Jeg begynte å ane uråd da han kom drassende med det for å vise meg hvordan det så ut. Flere steder på innsiden var det store buler i gummien, som han fortalte at normalt pleide å forsvinne når de satte dekket på bilen. I dette tilfellet var de så store at de ikke fikk satt på dekket, så det var tydeligvis noe galt med dekket. Jeg skjønte jo da at jeg ikke kom til å få med meg Forden hjem igjen, for de hadde nemlig ikke makent dekk å måtte kontakte Goodyear for å sjekke om de kunne ha et identisk på lager. Det derimot fikk de ikke gjort før på mandag……


Jeg måtte jo ha en bil, og heldigvis hadde de nettopp fått inn en lånebil som jeg kunne få ha til Forden min er klar. Den ser ut som den på bilde over her i fargen, og er ganske ny. Etter å ha signert papirene, fikk jeg utlevert nøkkelen og ble fortalt hvor bilen sto hen. Som det store surrehode jeg er, så trodde jeg at de mente at den sto på den store plassen å jeg gikk rundt hele den uten å finne bilen. Knis, så endte jeg opp med å finne den omtrent rett utenfor verkstedet.

Etter å ha låst opp bilen og klemt den store kroppen min inn bak rattet, for der hadde det jo sittet en pygme før meg, forsøkte jeg å finne ut hvordan jeg skulle starte bilen, for det var jo ikke noen nøkkel på denne dingsen jeg låste opp bilen med. Så var det å skvise seg ut igjen av bilen å gå inn igjen for å få litt hjelp. Denne bilen skulle man ikke bruke noen “nøkkel” til å starte bilen, nei her trykker man bare på en knapp å så starter den. Noe som var helt uvant for meg, men så fort jeg ble vist hvordan var ikke det noe problem. Det var også først etter at jeg hadde startet den at jeg kunne få stilt inn setet.

Bilen har mange duppeditter som jeg ikke har peiling på hva er til, og jeg tror ikke at jeg kommer til å gidde å sette meg inn i dem. Kommer nok ikke til å ha den så lenge tror jeg. Jeg får nok igjen min egen på mandag eller tirsdag tenker jeg :o))

#forden #dekkproblemer #røhneselmer #lånebil #blogg

10 kommentarer
    1. Men kunne du ikke bare ha satt på et vinterdekk, eller ekstadekk så lenge da? Jaja, fikk du lånebil uten kostnader, så er det jo greit det..vi har måttet bestille dekk flere ganger vi, og da har vi bare satt på resevedekket.. Lykke til da! og kos deg med nybilen!

    2. Håper din blir i orden igjen og at du kan ha den i mange år, kjedelig når bilen ikke funker og å få utgifter på den…nok av annet å bruke penger på…:))
      Nye ting….det er ikke bare bare..hehe…

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Nå er ikke jeg i besittelse av vinterdekkene mine, de ligger på dekkhotellet til Røhne Selmer nede i Vestfold. Bilen min er heller ikke utstyrt med noe ekstrahjul, noe som ikke er uvanlig på nyere biler. Lånebil er helt greit det, så lenge man får låne så fin bil… Har ikke alltid vært så heldig, for sist gang fikk jeg en liten vorte av en bil som jeg nesten måtte sitte i baksetet å kjøre. Det var ikke morsomt. Håper jo at jeg får igjen min egen ganske raskt, for selv om lånebilen er fin så er det ikke den ikke min!!

    4. annebe: Jeg krysser fingrene for at jeg får igjen min egen bil i løpet av en dag eller to, for jeg vil jo heller kjøre den enn lånebilen… Selv om den er fin og ny! Uansett så vil det koste meg penger, for jeg må kjøpe i allefall et nytt dekk muligens to!

    5. fruensvilje: Hehe, jeg tror nok at jeg så litt rar ut i ansiktet, der jeg febrilsk forsøkte å finne ut hvordan jeg skulle starte bilen. Når jeg først ble forklart det, gikk det jo veldig greit. Det som jeg syntes er litt ekkelt er når jeg låser bilen, så er jeg vant til å kjenne på døren før jeg går. Dette har jeg gjort i alle år, men med denne så låser jeg opp døren bare hånden nærmer seg. Er nok en vanesak det også, men veldig merkelig :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg