Forden på halv tolv

Da jeg var å skiftet til sommerdekk på Forden for et par uker siden, så syntes jeg nok at det kunne ha vært litt mer luft i dekket… Så slo jeg det fra meg, og tenkte at det er sikkert bare jeg som er hysterisk, siden noe lignende hendte i fjor sommer. Da måtte jeg etterfylle flere ganger, for det ble konstatert at det satt en mutter i dekket.

Når jeg kom for å hente Forden når jeg skulle hjem fra jobben i går, så var det nesten flatt…. Vel nesten da!! Han sto der å hang med fronten på på førersiden, og så så lei seg ut atte ☹ Heldigvis for meg holder Mekonomen til på bakkeplan, så jeg fikk trilla Forden ned å fikk hjelp av verdens hyggeligste kar. Han jekket bilen opp å fikk av hjulet, og sto omtrent med lupe 🔎 å gikk over hver milimeter av dekket uten å finn så mye som en sprekk. Han var skikkelig nøye og holdt på i ca 30 minutter. Han pumpet opp dekket skikkelig for meg, og jeg var klar til å dra.

Jeg spurte hvor mye han skulle ha for jobben, men nei da, han skulle ikke ha noen ting han. Det kaller jeg service 😊

Dekket det her er snakk om har blitt plugget tidligere da en mutter hadde borret seg inn. Fyren på Mekonomen mente at de som har utført oppdraget, ikke hadde gjort noen god jobb. Det kunne jeg faktisk se selv også, for pluggen så ut ei slitt fille. Det kan godt være at det ikke er tett på andre siden, men det var det ikke mulig å sjekke uten at dekket ble tatt av felgen. Vi ble enig om å ikke gjøre noe mer i denne omgangen, så skulle jeg holde øye med dekket.

#forden #ford #tomt #flatt #dekk #plugg #mekonomen #service #hjelpsom #blogg

15 kommentarer
    1. annebe: Forden er en stilig, og som jeg er litt stolt av ?? Vi får se hvordan det går de nærmeste dagene, om dekket holder på luften eller ikke. Jeg har en følelse av at jeg må ned til bilforhandleren å be dem fixe det eller kjøpe nytt!

    2. Ja det kaller jeg service ja! Godt det fortsatt finnes sånne folk! syns alle tar penger for alt for tiden..Kjedelig å alltid være usikker på dekket nå da..så jeg hadde nok sendt det inn..plutselig så er det flatt igjen..og det passer jo ikke alltid..hihih. Lykke til!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg ble nesten litt satt ut jeg da han sa han ikke skulle ha noen penger, for jeg trodde ikke det fantes sånne folk lenger. Det blir nok til at jeg leverer inn bilen, sånn at bilforhandleren sjekker dekket grundig. Misstenker at det ender opp med et nytt dekk, men da kan jeg i det minste slappe å dra ut på lange turer :o))

    4. Tone V.: Huff ja, jeg tror jeg kommer til å måtte skaffe nytt dekk til slutt gitt, sukk! Den fyren skulle hatt medalje han, og så skulle vi klone han så det flere av ham, hihihihi!!

    5. Nyvaska og stilig også ! Jeg trodde ikke det fantes slike mennesker i nåtidens samfunn jeg. All ære til karen som prøvde å ordne opp, og brukte lang tid. Uten betaling, nei det er ikke mange slike. Får håpe det går seg til med dekket. Jeg byttet alle fire dekk nå i vår, så kjører rundt med flunkende nye. Blir vel et bytte til høsten også. Det er det året i år, he-he 🙂

    6. toveview: Karen burde nesten fått en stor blomsterbukett, røde roser kanskje :o)) Hihihi, Forden er ganske stilig når han er ren og pen, knis. Jeg har en følelse av at jeg må kjøpe nye dekk til forhjulene, for har det begynt å sive ut så er det nok et hull et eller annet sted!

    7. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Se der ja, kanskje det er dit man burde dra nÃ¥r det er noe med bilen… Ikke for at jeg mener at jeg skal ha alt gratis, men kanskje de ogsÃ¥ er litt rimeligere!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg