Vårforkjølelsen er et faktum 🤒

Image by Myriams-Fotos from Pixabay

Heisann!

Ute blåser det ganske kraftig, og av å til regner det. For litt siden haglet det også. Temperaturen ligger på +8C.

Jeg har følt meg litt slapp og tom for energi de siste dagene, og i dag kom svaret på det. Våknet opp med feber, sår hals og tett nese. Vårforkjølelsen er et faktum. Jeg nyser og hoster om hverandre, og har pakket meg inn i et par pledd for å holde varmen. For jeg fryser mer enn jeg er varm akkurat nå 🥶

Det var meningen at jeg skulle på strikketreff i kveld, men det blir det ikke noe av for meg. Det var en del frafall fra de andre også, så det kan hende at det ikke blir noe av i sin helhet.

Snakket med Bestisen i dag, og da kom samtalen inn på en tur til Skottland og Shetland. Et sted vi begge har hatt lyst til å reise til ganske lenge. Hun hadde funnet en tur på nett hvor man flyr til fra Gardermoen til Hamburg, og der går man ombord i et cruise skip hvor man bor det meste av tiden. Bortsett fra 2 netter hvor man bor på hotell i Edinburgh. Det koster en del, så vi må spare alt vi kan om vi skal kunne reise neste år en gang. For det er tanken akkurat nå 😉

Det var alt for meg i denne omgangen, nå skal jeg pleie forkjølelsen sånn at den ikke varer for lenge.

Håper du får en fin mandag og start på uken 🥰

11 kommentarer
    1. Ã…h, ja det mÃ¥ dere prøve Ã¥ fÃ¥ til! 😀 Vet jo du er sÃ¥ glad i Outlander. Jeg var i Edinburgh i 2019, – fin by med veldig spesiell bebyggelse og flott med slottet oppÃ¥ høyden. Husker vi ogsÃ¥ fikk omvisning pÃ¥ en hjemsøkt kirkegÃ¥rd (Greyfriars), og det var skikkelig skummelt! 😬 Naboen min driver med Shetlands-ponnier, og hun har vært over der flere ganger og besøkt kollegaer. Uff, at du skulle bli forkjølet! 😟 Ønsker deg masse god bedring! 🤗

      1. Ja jeg håper virkelig vi kan få det til, for jeg har hatt lyst til å reise til Skottland lenge. Egentlig en god stund innen Outlander 😉 Jeg har hørt om den hjemsøkte kirkegården, og mener en jeg følger på YouTube Andy the Highlander hadde et innslag derfra. Tusen takk 🥰 Forkjølelsen henger i med feber og så vondt i halsen at jeg nesten ikke klarer å svelge. Trodde liksom det skulle begynne å bli bedre i dag (3dje dagen), men nei det er like ille.

    2. Det er mange som sliter med pollen om dagen så det er minus med finværet. Har ikke besøkt Skottland etter Shetland men det er sikkert fint der. Om jeg ikke husker feil er det en krimserie som heter Shetland. Man kan dra mange steder bare man har tid og penger nok. Sist jeg dro med båt ut fra Norge var i 2012. Da dro jeg sammen med en bekjent båt fra Larvik til Danmark. Tror det er Superspeedbåten de båtene heter. Tror det tok 2,5 timer om jeg ikke husker feil.

      1. Akkurat nå skulle jeg ønske det var pollen som var årsaken, men dessverre så er det ikke det. Jeg har høy feber og så vondt i halsen at jeg må ta sats for å svelge. Jeg har sett alle sesongene av Shetland, og venter spent på at neste skal komme. Har aldri tatt den båten som går i fra Larvik, men har tatt Color Line til Kiel og DFDS til København.

    3. Den turen dere planlegger høres spennende ut. Der har jeg ikke vært. Da kan du glede deg til neste år. Og riktig god bedring fra forkjølelsen. Har vært forkjøla ei uke jeg også, men begynner å bli bra heldigvis.

      1. Tusen takk 🥰 Forkjølelsen henger ved på 3dje dagen, og jeg orker ingenting. En ting er feberen, men jeg har så vanvittig vondt i halsen som gjør at det er veldig plagsomt å svelge. Jeg har alltid ønsket å komme til Skottland og nå blir det nok av denne gangen. Om det blir akkurat dette cruiset vet jeg ikke, men til Skottland blir det nå 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg