Tiddelibom ❄ og en pus som ikke er i form

Photo taken with Focos

Heisann og god formiddag!

I natt kom snøen, ikke mye men nok til at det la seg et tynt teppe på bakken. Det var opphold da jeg sto opp, men nå har det begynt å snø lett igjen. Temperaturen ligger på -4,5C.

Allerede før jeg sto opp skjønte jeg at Kong Vinter hadde kommet, for det var lyst samtidig som det var mørkt ute. Jeg er jo ikke superhappy i vinter og kulde, men slipper jeg å gå ut så går det greit 😉

I dag skulle jeg ha jobbet på kontoret nede i sentrum, men Ronja er ikke helt bra så jeg valgte å jobbe hjemme. Da kan jeg holde et lite øye med henne. Det begynte i går ut på dagen, hvor hun bare lå inne i skapet og under skrivebordet mitt. Ville ikke røre noe særlig på seg. I dag har vært litt mer aktiv, men ikke mye. Etter at hun fikk påvist diabetes og spiser et annet fór har hun lett for å bli treg i magen, og jeg håper at det er tilfellet nå også. Har gitt henne laktose i går og til morgenen i dag, så får vi se hva som skjer utover dagen. Om det ikke blir noen bedring må jeg ta henne til dyrlegen, men jeg håper virkelig at jeg slipper det.

I går var jeg på nettet og bestilte opp to pakker med rosa munnbind. Fikk lyst på en annen farge enn de fleste andre går med. Det oppfordres jo igjen at vi skal bruke munnbind på offentlig transportmidler, taxi, butikker og shoppingsentre der det ikke er mulig å holde avstand. Nå i førjulstiden kan det bli en utfordring…

Håper du får en fin tirsdag 🥰

#vinter #snø#tirsdag #hverdagsliv #katteliv #ronjathecat #munnbind

 

12 kommentarer
    1. Åh, håper Ronja blir bedre utover dagen! ❤️ Littbra det kom snø så det ble lysere, men ganske glatt på veiene. Her er det for kaldt til at salt hjelper. Jeg har tatt i bruk munnbind igjen på butikker o.l., for nå er smitten høyere enn noen gang. Junior må ta hurtigtest to ganger i uka framover, for det er endel smitte på skolen.

      1. Hun er ikke så veldig mye mer aktiv, så vi får se hvordan det går i morgen. Ja det ble helt klart lysere ute etter at snøen kom, men jeg tror de har hatt på noe nede i gaten for det høres bløtt ut når bilene kjører der nede. Ja det er nok best å bruke munnbind nå, og det er vel sånn vi kommer til å ha det fremover nå. Smitten spretter i været og så går den ned igjen, før den nok en gang går opp.

      1. Ja jeg liker ikke at hun ikke er i form, det kan være forstoppelse men det kan også være at vi må endre dosen på insulin igjen. Jeg må se hvordan hun er i morgen, så får jeg først ringe dyrlegen å høre hva de sier.

        Hihi, ja jeg har ønsket meg rosa munnbind lenge, for det at jeg elsker fargen men også for at det er kult å skille seg litt ut også 😊

      1. Jeg liker heller ikke det, og hun har vel egentlig ikke blitt så veldig mye bedre.
        Skal ringe dyrlegen i morgen å høre om vi kan komme en tur, for det kan faktisk være at vi må endre på insulin dosen.

      1. Ja jeg håper virkelig at hun blir det, men jeg begynner å helle mot at vi må til dyrlegen og sjekke glukosenivået hennes igjen. At hun er så rolig kan være at insulin dosen må justeres igjen. Vi har heldigvis ikke fått såpass mye snø enda, men vi er vel ikke ferdig med snøfallet enda tenker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg