Rosa har reiste til de evige grønne enger 🥀

 

Heisann!

Ute er det en grå dag så langt, men jeg håper jo at sola skal komme ut over dagen. Det var betraktelig kjøligere i dag da jeg sto opp med +15C, nå har det steget til +18C.

Kroppen spiller ikke på lag i dag på noen måte. Jeg våknet med en skulder og nakke som var helt stiv, såpass at jeg nesten ikke klarer å snu på hode. Var helt fin da jeg gikk å la meg, men har sikkert ligget forkjært i natt. Jeg har en sånn pose som skal varmes opp, eg i micro’n, som jeg skal lete fram å legge i ovnen. Har jo ikke micro, men det fungerer i vanlig ovn også. Så håper jeg det myker opp musklene litt sånn at jeg får tilbake bevegeligheten igjen.

Vinja hadde vært spist på en plante i morgentimene, og i det jeg sto opp kastet hun opp. Heldigvis ikke så mye og det har vært bare den ene gangen. Hun var i fin form etterpå, og var så klar for godbit med medisinen sin litt etter 😺    !

I går var det takk og farvel til den røde rosen min. Jeg hadde håpet å kunne redde den, men lus/utøy hadde tatt helt over og det var ikke noen sjanse for at den skulle klare seg. Så jeg tok på meg lange hansker og klippet den forsiktig ned, før jeg fjernet resten. Lobeliaene i forkant ble nøye undersøkt, og de var frie for utøy så de fikk bli. Hva jeg skal ha i potten i stedet for rosa vet jeg ikke. Får stikke innom hagesenteret når nakken er bedre igjen.

Det er kanskje litt farlig å slippe meg løs på hagesenteret, for jeg kommer alltid hjem med mer enn hva jeg har planlagt. Denne gangen kan jeg ikke gjøre det, for det er fult over alt….. 🤨

Håper du får en fantastisk torsdag 🥰

 

10 kommentarer
    1. Ja, jeg kjenner til det med Ã¥ ikke klare og begrense seg pÃ¥ et hagesenter, hihi. 😅 Her er det ogsÃ¥ helt fullt. Det lokale gartneriet hadde halv pris pÃ¥ sommerblomster, og da ble det jo med litt, men hadde “heldigvis” ei ekstra krukke Ã¥ plante i.😆 Ha en fortsatt fin dag, og hÃ¥per nakken din har blitt bedre! 🥰 🤞

      1. De har jo så mye fint og spennende på hagesentrene, og fristelsen er alt for stor. Kanskje det beste er å kjøpe en ny Ildtopp hos Coop Xtra 🤣 Tusen takk 🥰 Det hjalp med varme på nakken, så jeg fikk tilbake bevegelsen i alle fall.

    2. Det er nok av blomst er og andre ting man kan kjøpe på hagesentra. Min søster og mann har campinghus på Eidsfoss, vi gikk en kultursti der men ikke på noe museum. Eidsfoss har mye kultur og historie man kan oppleve + Norges eldste landhandel. Ha en fin kveld.

      1. Det høres ut til at dere hadde en fin dag sammen, og fikk opplevd litt. Å ja det er mange fristelser på hagesentrene, og nesten umulig å komme ut derfra med bare det man har bestemt. Ha en fin kveld.

      1. Jeg må ha masse blomster, noe som gir meg mye glede. Blomster dame er ikke verst å bli kalt 🥰 Prøver å ha grønne fingre, men lykkes ikke alltid 😉

      1. Hihi, nei da det var en plante.
        Var veldig bekymret tidligere i dag, for katten til Bestisen ramlet ut av vindu. Han var borte i flere timer, men vi fant han heldigvis til slutt, puh 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg