På flyttefot, snart…!

Det er ikke på privatfronten altså, men på jobben, og det er heller ikke så dramatisk som det kanskje høres ut. Vi skal jobbe på en litt anderledes måte enn det vi gjør i dag, og det har blitt opprettet 4 nye avdelinger. Min gamle avdeling blir splittet opp, og de jeg i dag jobber sammen med havner i forskjellige avdelinger. Jeg syntes det er veldig vemodig at vi ikke skal jobbe sammen lenger, for vi er en fin og sammensveiset gjeng.

Det blir en del nye arbeidsoppgaver, og ting å lære seg, men jeg tar også med meg en del av de tingene jeg har i dag. Det er både skremmende og spennende på en gang.

Før når vi skulle flytte kontor, etasje eller bygg så har jeg holdt på å pakke i evigheter for det var ikke bare jobbting på kontoret. Det var planter, bilder og annet stash. Så når vi skiftet bygg siste gangen ble det besluttet at alle skulle sitte i åpent landslap, og da var det ikke lenger plass til alt det private i allefall jeg hadde klart å samle på meg. Det meste av private ting ble tatt med hjem… 

Det blir litt enklere i morgen når vi skal flytte plasser, for da er det bare stol, skjermer, telefon, laptoppen og skuffeseksjonen under ordet som drar på flyttefot. Alle har identiske border så de trenger vi ikke å flytte på. Det tar nok ikke så lang tid å få alt på plass, men kjenner jeg megselv rett så kommer jeg sikkert til å tulle det til når jeg skal koble sammen alle ledingene. Å det er mange av dem, skal jeg love deg!!!

Jeg får ny sjef i denneomgangen også, for første gang på mange år blir det en mann. Hadde første samtale med ham på ettermiddagen, bare en kort en på 30 minutter. I morgen skal vi ha det første avdelingsmøte i den nye avdelingen, og da skal vi også snakke om hvilke arbeidsoppgaver vi skal ha.

Er veldig spent på hvordan dette blir med mye læring og nye kolleger 🙌

#flytte #forandringer #nytt #arbeid #spennende #annerledes #kollegaer #møter #blogg

Så vanvittig trøtt

Jeg hadde store planer om å sitte å kose meg med å kommentere på bloggen i kveld, men etter at øyelokkene har glidd igjen flere ganger enn jeg kan telle… resignerer jeg. 🏩 Jeg er så trøtt og frossen at jeg nærmest gleder meg til å finne senga, noe jeg normalt har store problemer med. Siden jeg er ei ordentlig nattugle 😵

                       

#trøtt #sove #natta #frossen #blogg

Jeg gikk en tur på taket

Det er ganske fin usikt over Oslo fra taket på jobben, og etter at jeg hadde vært en snartur ute i lunchen stakk jeg opp på taket. Før jeg gikk ut skinte sola uten veldig få skyer på himmelen, men da jeg kom opp på taket hadde det begynt å skye til litt. Det var noen flere der oppe, men de fleste gikk ned igjen når jeg kom opp.

Når våren får skikkelig grep er det fint der oppe… Det er ingen skygge så skal man sitte der litt, må man bruke høy solfaktor 😎

Denne retningen er mot Ullevål Sykehus, men du kan ikke se det på bildet. Kirkespiret som svakt kan skimtes i høyre side av bilde er Jakobs Kirke (Kulturkirken).

Bygningen til høyre på bildet er Shoppingsenteret Gunnerius, og gaten til venstre for det er Brugaten som strekker seg nedover Grønland.

Bygningen midt i bildet er det gamle gode Posgirobygget, og til venstre for det er Placa hotel og helt i bakrunnen er Ekebergåsen.

I forgrunnen er gamle no 19, som i sin tid var politistasjon. Til høyre er LO’s høykvarter og innpakket er høyblokka i Regjeringskvartalet.

Igjen no 19 og høyblokka i Regjeringskvartale og den brune bygningen er der hvor AOF har sine lokaler, og de gamle Opera lokalene som nå huser Folketeateret. På toppen ligger restauranten Stratos.

Litt lengre bak den store krana ligger terminalen til Kiel båten, og Oslofjorden. Spiret litt mot høyre på bildet tilhører Oslo Domkirke.

Dette var bare et lite overblikk over hva man kan se fra taket på jobben, og jeg håper du syntes det var greit med en liten guidet tur 😏 

#oslo #oslobilder #visitoslo #ullevålsykehus #jakobkirke #kulturkirken #gunnerius #grønland #brugata #postgirobygget #plaza #ekebergåsen #høyblokka #regjeringskvartalet #no19 #folketeateret #aof #oslofjorden #kielbåten #oslodomkirke

 

Drukner 😮

Jeg vet at jeg bare kan klistre en lapp på postkassen, så er problemet løst… Gjør jeg det, nei for jeg har et hat/elsk forhold til alle reklamen som dumper ned i postkassen.

På den ene siden hater jeg å slepe den ut i papirkontaineren, men på den andre siden elsker jeg å bla igjennom stabelen en gang i uken. For selv om jeg ser igjennom den hver dag, så går jeg bare ut en gang i uken. Da må jeg se igjennom haugen en gang til….

Nå har jeg akkurat kommet meg igjennom siste ukes reklamer og aviser i tillegg. Det tok meg jammen en god 1,5 time…..

Jeg tror jeg er den enste i denne oppgangen uten NEI til reklame på postkassen, men så får jeg jo med meg tilbudene som kommer… Hender at jeg sparer en del kroner på det 😄

#drukne #reklame #papir #postkassen #blogg

Dagens kokk – Dr. Oetker

I dag overlater jeg matlagingen til noen andre. Hadde ikke lyst til å stå å slave over grytene når jeg kommer hjem så sent. Siden min favoritt Pizza fra Dr. Oetker er tilbake i frysedisken hos Meny, får doktoren stå for matlagingen.

Innen jeg har pakket bort dagens innkjøp og fått på meg noe behagelig er maten ferdig. Det hender den gode doktoren fixer middagen for meg, og jeg syntes i grunnen at det blir ganske smakelig… Vel, litt ekstra krydder og ost må jo til da 😊

#matt #middag #pizza #droetker #kokk #matlaging #namnam #blogg

Sløv søndag

Etter at jeg forsøkte meg på å flytte Forden i natt, har jeg ikke hatt en altfor god søndag… Hendene, armene og skuldrene mine har verket en del, så det er ikke så veldig mye jeg har foretatt meg. Heldigvis for meg har det vært mye sport på TV som jeg kunne kose meg med, og det tar ikke så mye energi akkurat.

Ikke har jeg vært veldig våken heller, siden jeg la meg sent og sto opp alfor tidlig har jeg ikke helt klart å holde øynen åpne hele dagen heller. Akkurat nå føles de som om noen har strødd sand i øynene, og jeg har mest lyst til å ha dem lukket igjen hele tiden. Blir nok ikke særlig lenge før jeg tar kvelden, sånn at jeg skal være ordentlig utvilt til en ny arbeidsuke i morgen, for det er litt kjedelig å starte uken med å være stuptrøtt.

Det mest anstrengde jeg har gjort i dag er å lakkere neglene mine… Hadde egentlig tenkt å vente et par dager, men så begynte det å flake av litt her og så litt der. Da var det ingen vei tilbake. Kjøpte en lys grønn neglelakk fra Maybelline for en uke siden, og så hadde jeg en grønn glitterlakk fra tidligere som passet helt perfekt på toppen. Før du poengterer det, så ja det har kommet utenfor…. Jeg er nemlig ikke så stødig på hendene alltid, ogda kommer det noen ganger utenfor. Etter en tur i dusjen i morgen tidlig og et par håndvasker er det borte :o))

Da logger Pittbulljedda av for i kveld, og ønsker alle en riktig god natt :o))

#vondter #hender #armer #skuldre #trøtt #uopplagt #blogg #negler #lakkere #maybelline #neglelakk #godnatt #sove #blogg

😬 Sint 👀

Det var akkurat det jeg var i natt…. Etter å vært hos Anne og hatt en veldig hyggelig kveld, kom jeg ned i garasjeannlegget der bilen min sto parkert å fant den helt innesperret. Det er ikke så god plass i disse nye garsjeannleggene, og da blir det fort trang hvis man ikke bruker hode å viser hensyn. Dessverre er det en del mennesker som ikke gjør det….

Jeg var trøtt og sliten og ville bare komme meg hjem, og kjente at det begynte å koke innvendig…. Tror faktisk at dampen sto ut av nesen min også, og jeg var sikkert et festlig syn der jeg sto å skummet. 

Først og fremst…. Dette er ikke min bil, for jeg var alt for sint til å tenke på å ta noen bilder. Bilen ved siden av sto ikke like nære, men det var ikke så langt unna. Jeg klart å få åpnet bakdøren min på førersiden å satt i bagen, mn det var ingen sjangse for meg å få opp førerdøren. Med veldig stive ledd er det helt umulig for meg å smyge meg over fra passasjersiden, så den eneste løsningen her var å sette bilen i fri å dytte den ut.

Det høres jo veldig enkelt ut, men det var jo ikke det vettu…. Forden er nok ikke den største og tyngste bilen som finnes, men han er ikke noen lettvekter av den grunn. Ikke var det flatt inne i garasjen heller, selv om det ser sånn ut. Jeg dyttet og Forden flyttet seg litt fremover, men så begynte det å bli tungt for det gikk jo litt oppover. Ikke er jeg så sterk som jeg en gang var, og ikke kunne jeg heller dytte så veldig hardt heller. Gjorde jeg det kunne den jo få fart på seg å trille rett inn i bilen som sto på andre siden. Mirakuløst klarte jeg å få bilen såpass lang fram at jeg fikk åpnet førerdøren, og satt meg fort inn før bilen begynte å trille tilbake igjen.

Jeg merket ikke da hvordan det var fatt med armene og ryggen min, men det merket jeg når jeg kom hjem å skulle gå ut av bilen i min egen garasje. Da protesterte ryggen og skuldrene høylytt, men jeg klarte da å komme meg opp i stående posisjon. Sinnet hadde nesten forsvunnet og blitt etterfulgt av total resignasjon pga av smertene i kroppen. 

Når jeg våknet tilmorran i dag var kroppen ikke blid, og det verket som besatt i hender, armer og skuldre…. Heldigvis har det gått bra med ryggen, og der kjenner jeg bare en aning stølhet og ingen smerter. Det er typisk, for jeg hadde lyst til å bruke søndagen til å strikk å sjalet mitt, men det skal jeg nok holde meg unna kjenner jeg.

Veldig glad for at vedkommende i bilen ved siden av kom mens jeg gikk rundt der å skummet av sinne, for jeg vet at jeg da hadde blitt veldig verbal med et fargerikt uttrykk 😠

#sint #forbanna #irritert #parkering #nærhet #fornær #smerter #vondter #vondt #hender #skuldre #rygg

Andebryst a la Anne 😋

I går var jeg hos Anne til god mat og litt kreativt hobbyvirksomhet. Det er nesten humoristisk å tenke på der jeg kommer slepende med en stor tung bag, med fargebøker og tusjer i alle varianter og farger. Det ser egentlig ut til at jeg skal flytte, ikke bare være borte noen timer 😉 Da jeg kom inn døra kom Felix the cat løpende, og da må vi hilse å så får jeg et nuss av ham. Søt er han 😻

Denne lørdagen sto det andebryst med rotgrønnsaker og fløtegratinerte poteter på menyen!

Jeg må poengtere at vi spiste ikke hvert vårt andebryst, men det var to i pakken å ikke så lett å få tint bare et. Derfor tok Anne å stekte opp begge to, og så kunne hun heller fryse bort det vi ikke spiste, noe som ble en del! Brystene ble brynt i pannen først på begge sider før de kom inn i ovnen.

Hvis du syntes at rotgrønnsakene ser noe kjølig ut, så stemmer det ganske bra…. Jeg tok et bilde av dem med det samme de kom ut av fryseren. Grønnsakene ble stekt inne i ovenen en stund mens andebrystet brynte seg i pannen, og så fikk de selskap av hverandre den ut steketiden.

Ja da, det ser rotete ut på talerkenen…. Jeg var sulten når maten var ferdig, skjønner du, og da la jeg ikke så mye vekt på hvordan jeg la ting opp på talerkenen. Det var et utrolig deilig måltid, mmm! Jeg har spist and flere ganger, men da crispy duck på asiatisk restaurant, og det blir jo litt anderledes. Kjøttet var perfekt stekt, og var saftig og lett rosa inni. Kan være fare for at dette kommer på menyen igjen, men da kanskje med litt annet tilbehør. Vet jo at mange bruker søtpotet til and, og det hadde vært spennende å prøve. Har aldri spist søtpotet tidligere, tror jeg!

Det var igjen ganske mye Klin Kokos kake fra forrige helg, og når middagen hadde lagt seg å magen ikke føltes så mett lenger fant vi den fram. Da begynte også finalen av Mesternes Mestere, noe i allefall jeg gjerne ville se. Håpet jo på at Vibeke Skofterud skulle få være med i finalen, men det gikk ikke så det ble Thor og Andreas. Ikke overraskende var det Thor Hushovd som gikk av med seieren 🏆

Denne tegningen er en jeg gjorde ferdig i fjor en gang…. Jeg glemte helt å ta bilde av gårsdagens prosjekt, så da blir et heller en annen jeg ble veldig fornøyd med. Når vi ikke så på tv i går, hvilket ikke var så lenge, satt vi ved kjøkkenbordet med fargebøkene og tusjene våre. Vi holder begge to med i samme bok, men Anne har kommet ganske mye lenger enn meg. Hun har mer tid på dagtid enn meg til sånne oppgaver, så jeg sitter mest på lørdagene nå for tiden.

Når det nærmet seg midnatt begynte jeg å bli ganske trøtt, og jeg pakket sammen sakene mine å satte kursen hjem over. Det var ikke så festlig å kjøre hjem på motorveien, for det var mye tungtrafikk som spruta ned bilenvidnuene mine med sølevann. Når jeg kom nesten hjem begynte det å snø lett, og det frøys på så det ble litt glatt. Ikke noe problem for meg siden Forden er godt skodd for vinterføre 🚗

Klarte jo ikke å komme meg i seng med en gang jeg kom hjem da, og det har jeg jo fått igjen for når klokket ringte rett før 8 i dag. Jeg måtte jo opp såpass tidlig sånn at jeg fikk med meg starten i Vasaloppet… Det er tradisjon!

#and #andebryst #rotgrønnsaker #fløtegratinert #poteter #middag #gorme #mat #middag #kreativ #fargebok #farger #tusjer #johannabashford #blogg #vinter #snø #glatt #trøtt #vasaloppet

💅 Pedikyr 💅

Nå er totsingene mine fornøyd med meg, for jeg har virkelig viet dem all min oppmerksomhet i dag… Neglene mine har nøye blitt klippet ned og deretter filt og pusset med nesten alle duppedingsene i pedikyrsettet mitt 😄 Jeg skulle egentlig ha gjort dette forrige helg, men da satt jeg med bena høyt etter å ha sparket bort i vaskemaskinen så totsing ved siden av lilletoa fikk seg en skikkelig trøkk. Helt sikker jeg ikke, men jeg mistenker at det kan være en liten brist.

Derfor måtte jeg være veldig forsiktig når jeg kom til den toa… Jeg fant til slutt en måte å holde den på sånn at det ikke var altfor smertefult, mens jeg holdt på. Nå skal det jo sies at den vonde toa ikke er like vond lenger, og det tar nok ikke så veldig lang tid innen den er tilbake til sitt vanlige jeg 😃

Jeg pleide å gå til Oppsal Hud og Forpleie å stelle bena mine, men det har ikke blitt at jeg har gått dit på en stund. Nå har de flyttet opp til Manglerud Senter pga at Oppsal Senter er revet og er under oppbygging igjen, i mindre skala. Jeg fixer på gode dager å ordne bena mine selv, men er jeg veldig stiv i leddene blir det veldig vanskelig.

Det jeg savner mest ved å gå dit er masasjen Kristin pleide å gi etter at hun var ferdig, og selv om jeg er utrolig kilen på føttene så klart jeg å slappe av å nyte. Jeg har bestemt meg for å bestille en time hos henne igjen, sånn at jeg går våren i møte med fine og fornøyde føtter 💓

#føtter #pedikyr #fotpleie #velvære #negler #masasje #oppsal #hudogfotpleie #manglerud
 

Fuller House

For noen dager siden fortalte missmommy at  hun hadde vært inne på Netflix å sett på fortsettelsen av Full House, nå Fuller House. Jeg viste ikke at det var kommet nye episoder, hvor ungene i huset var blitt voksne og hadde fått egne barn. Jeg ble veldig nyssgjerrig på serien, men har ikke fått somlet meg til å sjekke den ut…., før i går.

Siden det ikke var så mye spennende å se på tv i går kveld, gikk jeg inn på Netflix for å se på “bare” en eller to episoder…. Vel, da øynene mine begynte å bli slitne og det var på tide å krabbe under fellen, hadde jeg fått med meg 7 eller var 8 episoder. 

Jeg er alltid veldig skeptisk til sånn “fortsettelser”, men jeg ble ikke skuffet denne gangen. Serien har det meste, kjærlighet, humor, tenåringsproblemer og voksne problemer. Jeg storkoste meg, og hadde det ikke vært for at jeg ble så trøtt hadde jeg nok sett alle episodene som var lagt ut.

Det blir nok ikke noen flere episoder i dag, men i morgen derimot skal jeg få med meg noen flere.. Ålreit da, resten av dem 😄

#fullerhouse #fullhouse #tv #tvserie #humor #morsomt #blogg #artig #kjærlighet #tenåringsproblemer #netflix