På tide å begynne å lese igjen

Jeg har alltid vært veldig glad i å lese, og jeg vet ikke hvor mange meter med bøker jeg har lest opp igjennom årene. For det meste har det gått i pocket bøker, for de har ikke kostet så mye å da er det greit å gi dem bort når jeg har lest dem.

Da jeg var i tenårene ble jeg forelsket flere ganger i uken, og da leste jeg omtrent bare romantiske bøker å drømte meg bort, hihi! Etterhvert oppdaget jeg Stephen King, og slukte hver eneste bok jeg kom over. Den som skremte vannet av meg, nesten, var The Shining eller Ondskapens hotell som i alle fall filmen het.


Etterhvert som årene har gått har jeg for det meste lest krimromaner, men jeg har vandret over i andre sjangere fra tid til annen.

Plutselig ble det full bråstopp i lesingen, for 2 – 3 år siden. Det var som lysten til å lese bare forsvant.  Jeg prøvde å ta det opp igjen i fjor sommer når jeg begynte å lese Calender girl bøkene. Kom ikke mange sidene føre lysten forsvant, og bok 2 ble liggende ute på balkongen en evighet uten at jeg åpnet den.

Det er på tide å lokke fram leselysten igjen, og begynne å lese litt. Jeg sitter for mye med PC’n i fanget, i sær på kvelden å det er ikke bra. Det blir litt mye oppe i hjernen min som kan være grunnen til at ikke får sove…, just saying!

#lese #lesning #bøker #pocket #krim #skrekk #romantisk #leselyst #blogg

14 kommentarer
    1. Enig med deg. Det kan være godt å stupe inn i ei bok når kvelden kommer. Da slipper man å tenke på så mye annet. Det har vært lesetørke her også ei stund. Men jeg kjenner det kan være på tide å finne frem ei bok igjen .
      Krim er det jeg også har lest aller mest av. Det og bygderomaner/serier. Men de siste bøkene jeg har lest har vært litt andre ting. Det er jo faktisk spennende det også 🙂

      1. Hvis jeg klarer å komme meg i seng i normal tid i kveld, skal jeg prøve å lese litt innen jeg sovner ;o)) En god krimroman får meg til å leke detektiv mens jeg leser, men det er ikke alltid jeg klarer å liste ut hvem morderen er allikevel, hihi! Skal prøve å komme meg igjennom de resterende Calendar girl bøkene, som er langt fra de type bøkene jeg vanligvis leser ;o))

    2. Jeg leser jevnt og trutt, og har alltid en bok klar for lesing. Men har også hatt perioder uten så mye lesing.

      Jeg er veldig glad i krim, men liker også mye annet. Calendar Girl har jeg lest. Alle 4.
      Kos deg med lesingen 🙂

      1. Krim er nok det som ligger hjertet mitt nærmest, men jeg har blitt flinkere til å velge andre sjangere nå. Jeg skal ta med CG bok no 2 når jeg skal legge meg i kveld, og se om jeg kommer meg igjennom et kapittel eller to ;o))

      1. Ja om sommeren leser jeg mer enn om vinteren… Tar med en bok ut pÃ¥ balkongen, eller ute pÃ¥ fellesomrÃ¥de utenfor blokka. Hehe, ikke alltid jeg fÃ¥r lest sÃ¥ mye da, for det kommer alltid noen forbi Ã¥ setter seg ned for Ã¥ skravle… Koselig det ogsÃ¥ ;o))

    3. Det er jo avslappende å sette seg ned med en god bok når man skal slappe av 🙂 Målet er at jeg skal bli flinkere til dette jeg også. Nå for tiden er det håndarbeid som er kveldsaktiviteten nå for tiden 🙂

      Ønsker deg en kjempefin søndagskveld <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Ja det Ã¥ krølle seg sammen pÃ¥ sofaen med et lunt pledd og en bok er koselig. Hvis jeg klarer Ã¥ løsrive meg fra PC’n i kveld skal jeg ta med Calendar girl boka og lese litt. Jeg burde strikke pÃ¥ pleddet mitt ogsÃ¥, men det fÃ¥r vente til i morgen, hihi. Ha en fin søndagskveld du ogsÃ¥ ;o))

      1. Jeg vet ikke om jeg får til å lese på senga, for når jeg først kommer dit så er jeg som regel for trøtt. Tror kanskje jeg skal gjøre sånn som jeg gjorde før, sette av 1,5 time etter middagen til å lese. Da kunne jeg ikke ha på tv eller radio, men total stillhet sånn at hjernen min ikke ble forstyrret. Vi får se hvordan det går ;o))

    4. Bøker kan være gull, man reiser litt i en annen verden 🙂 Har ikke heller lest mye i det siste. Plutselig så ser jeg ikke en skjit mer av bokstaver, alt er bittesmått og utydelig. de skreiv bedre bokstaver før synes jeg <3 Goood nattaklem <3

      1. Hehe, nÃ¥ høres du ut som meg for noen Ã¥r siden… Helt plutselig sÃ¥ oppdaget jeg at de hadde trykket alle merkelapper med mindre skrift, og jeg fløy rundt med forstørrelsesglass i lommen. Til slutt mÃ¥tte jeg bare innse at jeg trengte nye briller, hihi! NÃ¥r jeg leser sÃ¥ forsvinner jeg inn i handlingen, og igjennom hele boka er jeg pÃ¥ en mÃ¥te med sÃ¥nn litt i bakgrunnen. Det er vel derfor jeg føler meg litt tom nÃ¥r siste ord er lest… Ha en fin mandag ????

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg