Når skal de egentlig tømme

For et par uker siden ryddet jeg i kjøleskap og i matskapet, og endte da opp med en stor pose med tomme glass.  Jeg tok med meg posen å satte den ut i bilen, og tenkte å kaste dem neste dag.

Når jeg kom ned til t-banestasjonen, hvor kontaineren står, var den smekkfull. Det var ikke mulig å skvise inn et glasskår engang. Dermed hadde jeg ikke noe annet valg enn å sette posen i bilen igjen. Det finnes selvsagt flere kontainere i område, men jeg har ikke giddet å lete etter dem.


Jeg begynte å bli lei av å kjøre rundt med posen med glass i bilen, så på veg hjem dro jeg innom stasjonen for å kvitte meg med dem. Til min store irritasjon var kontaineren like full som sist gang jeg var der. Som du kan se av bildet, så er det totalt umulig å skvise inn noe mer.

Det er på høy tid at de kommer å tømmer kontaineren nå syntes jeg. Hva er poenget med å ha den der, hvis den står full hele tiden???

#gjenvinning #glass #kontainer #full #irriterende #kaste #blogg

20 kommentarer
    1. Vedig dumt det der, om folk skal være flinke med retur må det jo legges til rette for det 🙂 Ser du ikke er i form, så god bedring med det <3<3

      1. Tusen takk ???? Nei, jeg kan nok ikke skryte av at jeg er i toppform, for denne forkjølelsen var kraftigere enn jeg trodde den skulle bli.

        Det er dessverre ikke første gangen at akkurat denne boksen ikke blir tømt. Folk er flinke til å kaste glass, og den fylles opp rask ettersom den står ved parkeringsplassen til t-banestasjonen. Som meg pleier folk å kaste glass når de skal på jobb eller kommer hjem.

    2. Du er ikke alene… Sist uke har de ikke hentet vanlig søppel her. Regner med de skylder pÃ¥ plutselig vinter-vær her pÃ¥ sørlandet, og mangel pÃ¥ pigg-dekk! Hahaha… Men hvor skal man gjøre av det? Jeg kommer ut med bil, da burde de klare Ã¥ tømme søpla og…!

      1. Vi kan jo ikke klage pÃ¥ været her i Oslo, for da jeg oppdaget den var full første gangen hadde vi ikke fÃ¥tt det siste snøfallet. Det burde ikke være noe problem for dem nÃ¥ heller. Denne konteineren har en tendens til Ã¥ bli “glemt” igjen. For meg som har bil, kan jeg jo kjøre Ã¥ finne en annen. Det er verre for de som gÃ¥r til t-banen…., de kan jo ikke akkurat ta med seg glasset pÃ¥ jobb!!

        De forhaster seg ikke med å hente søppel heller til tiden!!

    3. Nei, det frister ikke til gjenvinning nÃ¥r det er sÃ¥nn, – er jo greit Ã¥ fÃ¥ kastet det nÃ¥r man har tatt det med. Her har de glass- og metalldunk til hver husstand, i likhet med matavfall, plast og restavfall. Den blir tømt èn gang i mnd. og det holder fint. Ha en fin onsdagskveld! :o)

      1. Når de ikke henter ting som skal til gjenvinning, oppfordrer de nesten folk til å kaste ting i den vanlige søppelposen. Vi har søppelrom bak inngangsdøren, hvor vi kaster vanlig søppel, plast og matavfall i egne poser. Borte ved garasjene våre har vi 3 konteinere til papirsøppel, men vi har ikke noe for glass.

        Jeg har bestemt meg for å sjekke om det er tømt neste gang jeg på stasjonen, hvis ikke har jeg bestemt meg for å ringe å klage.

        Ha en fortsatt fin torsdag.

    4. Her hvor jeg bor nå finnes det ikke sortering av søppel i det hele tatt. Alt går i samme søppeldunken. Syns jeg ble satt ganske mange år tilbake i tid. Har jo vært vandt til å sortere søppel i årevis.

    5. Det er alt for dårlig system her i byen til å få til noe særlig resirkulering føler jeg :-/ Man må gå langt avgårde med flasker eller spesialavfall. Steder som bare er åpent mellom 15-17 osv.. Ikke lett å få til da. Og håper seg opp i trang leilighet. Det blir lett å droppe det..

      1. Jeg er sÃ¥ enig med deg… For oss som har bil er det litt enklere Ã¥ ta med glass og spesialavfall til et annet sted, men for de som bruker beina blir det raskt et problem. Hvis de fortsatt ikke har tømt glasset neste gang jeg er ved stasjonen, har jeg tenkt Ã¥ ringe Ã¥ klage.

        Jeg er helt for at vi skal sortere, men da må da også komme å hente det så leiligheten ikke ser ut som en søppelfylling.

      1. Ja det er du ;o)) Vi har egne dunker til papir, som også flyter over til tider. De burde ha laget plass til glass også, så vi hadde sluppet å slepe det med oss over hele bydeln.

    6. Jøss,, her har vi en beholder for glass/metall og den blir henta en gang i måneden sammen med Plastavfall. Ellers har vi sortering på papp/papir + mat + restavfall. Så tilsammen 5 typer avfall sorterer vi hjemme og blir henta i porten. Sånn har vi hatt det i mange år 🙂

      1. Vi har alt de du sier dere har, bortsett fra glass/metall dunk. Til tider er de dårlig til å hente det andre også, så det er på tide at Oslo Kommune gjør noen grep nå.

      1. Det er ikke holdbart at det er sÃ¥nn, og dessverre er det ikke første gangen at akkurat denne dunken ikke blir tømt. Vet ikke om det er for de “glemmer” det, eller det er en annen Ã¥rsak.

      1. Ja når de innfører regler og lover som vi må følge, så får de jo også legge det til rette for at vi kan gjøre det. Et annet problem med at de ikke henter, er at folk samler opp hjemme å da blir det fult igjen med en gang. Så har vi det gående.

      1. Jeg skulle ønske at vi hadde en dunk til glass der vi også kaster papir, men jeg er redd at det ikke kommer til å skje. Hadde vært enklere å kaste, pluss at vi hadde blitt kvitt det vi kastet jevnlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg