Endelig begynner det å skje noe

Heisann!

Et par uker før jul kjøpte jeg meg 2 Amaryllis, som jeg hadde håpet skulle blomstre til julaften. Det skjedde ikke, og de har heller ikke kommet til Nyttårsaften men nå begynner det sakte men sikkert å skje noe. 

I romjulen begynte de å åpne seg, og nå ser jeg at de kommer mer og mer for hver dag. Det har skjedd ganske mye fra jeg tok bilde i går, og til i dag så nå er håpet at jeg får store og fine blomster til 13 dagen 😊

Det ser kanskje ikke sånn ut på bilde, men snøen laver ned og vår dyktige vaktmester har stått på og vært ute å rydda snø i flere omganger i dag. Jeg burde egentlig ha vært ute å gravd fram garasjeporten, men så lenge det snør er det vel like greit å vente litt for å se om det letter.

Så langt har dette vært en veldig avslappende dag, og sånn skal den fortsette. Nå blir det snart restemiddag, som stort sett er det siste jeg har av julematen.

Ha en fortsatt fin kveld 🥰


12 kommentarer
    1. Så flotte og ser du får to stilker på hver også! 🤩 Veldig greit med noe fint som blomstrer i januar! 🥰 Ja, det har kommet mye snø, og får håpe det gir seg snart.

      1. Jeg passet på å kjøpe de Amaryllisene som hadde to stilker, så får jeg blomster i to omganger 🥰 Jeg trodde ikke det skulle komme noe snø i dag, men våkna til store putevar som dalte ned. Ser ut til å klarne, så kanskje det gir seg snart. Klems 🤗

      1. Det har du rett i 🥰I dag er to av blomstene kommet ut, og er i ferd med å brette ut bladene sine. Her blir det innekos i dag også, for snøen laver ned og det er ikke fristende å gå ut. Klems 🤗

    2. De er så flotte når de endelig kommer fram 😀
      Det har virkelig kommet mye snø hos dere ja, får håpe det er brøytet og fint til vi kommer sørover 😉
      God nyttårsdag! Klem ❤️

      1. Det er ikke mange dagene nå til to av blomstene er helt sprunget ut, og så kommer de to andre om en uke eller så vil jeg tro 🥰 Vi kan ikke klage på snøfattig jul og januar akkurat, men det har vel vært så som så med brøyting enkelte steder dessverre. Ha en fin tirsdag, klem 🤗

      1. Jeg syntes jo det var synd de ikke kom til julaften, men som du sier så er det fint at de blomstrer nå også. Det er jo dobbel glede, ettersom begge løkene har to stilker. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg