En av tre er kanskje greit 🤔

Heisan!

Ute har det vært grått og antydning til tåke, men beste av alt er at det meste av snøen er borte igjen. Temperaturen ligger på +4C.

På morgenen i dag hentet jeg fram husmorgenet fra gjemmene igjen, og fikk satt på en stappfull maskin med klær. Burde egentlig ha gjort det i helgen, men det ble aldri til at jeg kom så langt. Nå er det i alle fall gjort og to fulle tørkestativ med er fylt opp med klær som henger til tørk inne på kontoret. Det var veldig huskaldt så jeg skrudde opp varmen, så klærne skal tørke fortere.

I mens vaskemaskinen jobbet på harde livet på badet, fant jeg fra håndarbeidet mitt og gjorde ferdig pulsvarmerne og hakket videre på skjerfet mitt.

Pulsvarmerne er nå sydd sammen og helt ferdige. Å ja, det ble til at jeg laget åpning til tommelen. Er jeg fornøyd med dem? Nei det er jeg ikke. De har nemlig blitt alt for store, enda jeg målte ekstra nøye flere ganger. Hadde jeg ikke hatt åpning for tommelen ville de ha sklidd av. Garnet er helt umulig å rekke opp, så eneste løsningen er å sy en ekstra søm på motsatt side av tommelen. Gjør jeg ikke det kommer de garantert aldri til å bli brukt…

Skjerfet derimot er jeg veldig fornøyd med og det har vokst en god del igjennom helgen. Det går ikke så fort framover, ettersom jeg hakker rett og vrangmasker. På strikkepinnen ville det ha gått raskere, men jeg har ikke noen tidsfrist på arbeidet. 

På forsiden så kan man tydelig se rette og vrange masker, i mens på baksiden ser det ut som om jeg bare har hakket vrange. Arbeidet blir også lunere og tetter enn om det var strikket. Det nederste feltet ser ut som om garnet er svart, men bilde lyver for fargen er mørk lilla. Fargen kommer bedre fram på pulsvarmerne.

På bilde har jeg akkurat hakket ferdig den siste raden med garnet som var igjen fra pulsvarmerne. Jeg har i løpet av dagen hakket meg noen rader til oppover, og jeg er veldig spent på hvor langt skjerfet blir med et helt nøste til. Å ikke minst, vil det holde med bare det nøste eller må jeg ta i bruk et til 🤔

Håper du har hatt en fin mandag 🥰

12 kommentarer
      1. Tusen takk 🥰 Ja det er nok greiest å sy inn og få orden på varmerne med en gang. Skjerfet blir veldig varmt og godt når det blir ordentlig kaldt ute. Klems 🤗

      1. De kommer til å sitte perfekt når jeg syr inn de inn litt under 1 cm. Som du skjønner så har jeg ikke kommet så langt enda 🙈 De er veldig varme og behagelige på 🥰

      1. Ja det var litt dumt at de ikke passet, men de kommer til å bli perfekte når jeg har fått sydd de inn 🥰 Jeg elsker fargene på garnet, så varme og fine. Klem 🤗

      1. Ja det er viktig at de sitter godt på hånden, ellers varmer de ikke så godt. Fargene er veldig lune og fine, som passer fint til denne årstiden 🥰 Ha en fin torsdag, klem 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg