Det snør, det snø, tiddelig bom….

For de som ønsker seg snø og mye av det, har nok fått ønsket sitt oppfylt. I alle fall hvis de bor her på Østlandet. Det laver ned og har gjort det siden jeg stor opp i dag. I tillegg så blåser det også litt, så det er ordentlig uggent ute.

Ingen hadde vært ute å fått vekk snøen fra trappa, så jeg tok med meg feiekosten å fikk vekk alt som lå der. I tillegg til at jeg børstet meg fram til søppelrommet og utenfor, sånn at det skulle være mulig å åpne døren.

Jeg hadde kledd meg godt, men allikevel klarte jeg ikke å jobbe meg varm.  Da jeg gikk inn igjen var jeg iskald, og måtte pakke meg ordentlig inn i favorittpleddet mitt for å få varmen.

Hadde tenkt å ta et tak foran garasjeporten også, men jeg tror jeg venter litt med det å ser ann om det kanskje gir seg etterhvert. Så kan jeg heller stikke ut en tur i kveld, hvis da ingen tar traktoren å skraper vekk!!

På formiddagen var jeg ute på balkongen å fjernet den fargerike belysningen, som har hengt oppe siden i begynnelsen av desember. Ettersom jeg ikke har noen lampe ute på balkongen, hang jeg opp en tilsvarende lenke med klare pærer oppe ved taket. Uten dem hadde det blitt så mørkt å trist der ute.

Har det kommet snø hos deg i dag?


#vinter #snø #snøvær #kaldt #belysning #vær #feie #video #blogg

8 kommentarer
    1. Koselig video med snødryss..holder med snø nå..hehe.. Mannen måtte måke litt på verandaen så vi får lukket opp døra der..Bilene står i parkeringskjeller og inngangen der er måkt av andre/vaktmester 🙂 Ønsker deg ei fin kommende uke 🤗

      1. Tusen takk 😊 Ja det laver fortsatt ned, og det jeg var ute å feide bort er nå føyket igjen. Bilen min står også godt inne i garasjen sin, og ettersom jeg ikke skal bruke den i morgen bryr jeg meg ikke med å feie for porten. Ha en fortsatt fin søndagskveld og start på en ny uke 😊

      1. Ja her laver fortsatt snøen ned, og det ser ikke ut til at det har tenkt til Ã¥ gi seg heller. Jeg nevnte at jeg skulle fÃ¥ vekk snøen foran garasjeporten, men det er det ingen ide Ã¥ gjøre i kveld. HÃ¥per snøværet har dratt sin vei i morgen, sÃ¥ tar jeg det da 😊 Det holder seg kaldt her ogsÃ¥, og temperaturen ligger pÃ¥ – 8,5 C sÃ¥ man mÃ¥ kle seg godt hvis man skulle driste seg ut.

    2. Ja, idag har det virkelig lavet ned, og skal visst fortsette helt til imorgen ettermiddag. Det er veldig lett snø, så det blir fort flere cm. Er nok nå synes jeg!

      1. Det blåser også ganske bra nå, og jeg ser hvordan snøen fyker opp, ned og sidelengs etter tur. Jeg var jo ute å feide unna et lass med snø tidligere i dag, men nå kan man ikke se spor etter det lenger. Fortsetter det sånn håper jeg vaktmesteren kommer tidlig i morgen for å brøyte unna det som har kommet i løpet av natten. Ha en fortsatt fin kveld 😊

    3. Ja, det har kommet en del.Kaos blir det på veiene med glatt føre og dårlig sikt innimellom. Men det er pent i skoen, gikk 6 km på ski før i dag. Det var deilig med en tur. Ha en fin kveld.

      1. Å det kommer fortsatt en god del ned, i tillegg til at det blåser til alle kanter. Ja jeg kan tenke meg at det er kaos på veien nå, og fortsetter det å snø så blir det ikke bedre i morgen. Ha en god natt 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg