Det har blitt forandring i planene

Heisann!

Ute laver snøen ned og det ser ut til at den har gjort det en stund også, for det har kommet ganske mye. Temperaturen ligger på -4C.

Jeg har plantet baken i godstolen og sitter med dagens første kopp med kaffe. Før jul når jeg bestilte opp mer kaffe fra kaffekapslen.no, fikk jeg lyst til å prøve en variant med karamell smak. Jeg liker karamell godt og jeg syntes det hørtes spennende ut. Kjøpte heldigvis bare en pose, for det er ingen favoritt hos meg. Det er nok bare å innse at jeg liker best svart kaffe ☕

Mobilen ringte før jeg hadde våknet i dag (jeg sov lenge), men jeg rakk ikke å ta den. Så tikket det inn en melding fra Bestisen, er du våken? Jeg hadde en anelser om hva det gjaldt allerede før jeg ringte henne, for hun var ikke helt i form i går når vi snakket sammen. Formen var ikke noe bedre i dag kunne hun fortelle, så hun hadde tatt en Corona test som slo ut med 2 streker omtrent med en gang. Hun har jo invitert meg og flere på skinkestek middag i dag, men det må vi utsette til etter nyttår. Hun orket ikke å steke opp skinkesteken i dag, men den holder seg nok i kjøleskapet et stund til tenker jeg. I tillegg skulle hun ha vært hos meg på Nyttårsaften, men det blir ikke noe av nå. Er man syk og ikke i form skal man holde seg hjemme.

Ettersom planene har blitt forandret, skal jeg krølle meg sammen i godstolen med strikketøy og Snøfall 2 på tv. Jeg begynte å se den da den startet opp 1 desember, men ettersom jeg ikke var frisk orket jeg ikke å se den.

På tide å få i se litt mat kjenner jeg, og skylle ut resten av karamell kaffen 😉

Håper du får en fin fredda 🥰


16 kommentarer
      1. Vi er midt i Corona og influensa sesongen er her for fult, og mange har blitt smittet. Jeg var vel heldig som fikk det før jul. Nå blir det til at jeg nyter de siste dagene i 2023 alene, men det er helt greit 😊

    1. Riktig god fredag i godstolen. Da har du middag å glede deg til over nyttår. Og god bedring til Bestisen. Jeg har ikke sett Snøfall, men skjønner at jeg burde det, så det skal jeg få til. Håper ikke du får Corona, da. Eller har du akkurat hatt det?

      1. Jeg hadde Corona i det vi gikk over i desember, og var sjuk i ca 2 uker. Forhåpentlig er jeg imun og ikke får en ny runde ettersom Bestisen var her hos meg på 1 juledag. Så lenge skinkesteken blir stekt opp, så kan hun fryse den og varme den når hun inviterer igjen. Jeg har inntatt godstolen, men har ikke kommet så langt som å sette på Snøfall enda. Klems 🤗

    2. Uff, så leit at hun skulle bli syk, men mye slikt som går nå! 🥰 Kommet mye snø her også, så ikke så greit å kjøre, og det er meldt mye kaldere over nyttår! 🥶 Best å kose seg inne i varmen! Ha en fin 5. juledag! 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Veldig kjedelig at hun skulle få Corona, men vi skal vel alle ha det en eller annen gang. Det slutta å snø ut på dagen i dag, men det er meldt mer mot Nyttårsaften dessverre. Ja nå skal jeg kose meg inne i eget selskap noen dager, og det blir nok ikke så ille det 😉

    3. Planene forandres. Slik kan det bli, men det virker som du koser deg godt allikevel..
      Kost med jul og man får jo en ro inne i seg.
      Masse god bedring til venninnen din..<3 Sender over klemmer til dere begge.

      1. Snakket akkurat med Bestisen og hun var tett i nesen men følte ikke at hun hadde feber. Så fortsetter det sånn er hun nok snart oppe å hopper. Jeg klarer helt fint å kose meg i eget selskap, så selv om det er litt kjedelig så går det helt fint. Ha en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

      1. Ja det har toppet seg med vanlig forkjølelse og Corona nÃ¥ i desember, og igjennom jula. Den “nye” Coronaen er jo ogsÃ¥ mer smittsom, sÃ¥ det er ikke sÃ¥ merkelig at mange er syke nÃ¥. God bedring til deg, og klems 🤗

    4. Det er mange som er syke nå for tiden. Sov 2 timer i kveld sov dårlig natt til i dag. I morgen blir det litt innkjøp av det jeg mangler. Ha en fin kveld.

      1. Ja den nye Coronaen som kom før jul er veldig smittsom, så det er nok ikke så merkelig at mange er syke. Jeg har alt jeg trenger i skapene, så jeg det er heldigvis ikke noe behov for å dra i butikken i dag. Ha en fortsatt fin lørdag og lille Nyttårsaften.

    5. Det er mye sykdom i omløp nÃ¥, og mye corona enda. Vi har nettopp hatt det i hus vi ogsÃ¥ – jeg slapp unna med en forskjølelse bare og var pÃ¥ jobb hver dag likevel 🙂 SÃ¥ lenge vi ikke har feber fÃ¥r vi lov til Ã¥ komme pÃ¥ jobb 🙂 ha ha

      1. Ja veldig mange har fått en runde med Corona i desember og i jula. Selv fikk jeg det jo siste helgen i november og var ordentlig syk i 2 uker før det snudde. Godt du ikke ble så syk da 🥰 Jeg er ikke oppdatert på reglene lenger, ettersom jeg ikke jobber. Har skjønt at det ikke er så strent lenger. Ha en fortsatt fin lørdag og lille Nyttårsaften 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg