Dag 21 i ferien – Slektsforskning

Slektsforskning

Heisann og god kveld!

I dag har det vært litt vekslende vær, overskyet, sol, regn og så litt sol igjen. Temperaturen har ligget tett oppunder +20C.

Planen var å slappe av med en bok i dag, men jeg kom aldri lenger enn til PC’n. Jeg hadde en del mail som måtte gåes igjennom, og ryddes opp i.

Etter det gikk jeg inn på My Heritage, og begynte å oppdatere familie opplysninger. Jeg hadde en god del navn liggende inne, men de manglet forskjellige datoer. Så manglet jeg også noen ektefeller og barn her og der. De aller fleste hadde jeg i en utskrift fra et annet slektsprogram, så det var «bare» å registrere de inn. Bare og bare, det tok meg flere timer innen jeg ble ferdig. Nå er i alle fall alle opplysningene jeg hadde fra før registrert, puh!

Jeg glemte helt å spise, og kom ikke på at jeg burde ha gjort det før jeg snakket med Bestisen i kveld. Kjente at jeg var litt susete i hode, og så fort jeg hadde snakket ferdig med Bestisen gikk jeg å ordnet meg litt mat. Det var for sent å begynne med noe middag, så det ble bare noe lettvint.

Jeg hadde glemt hvordan jeg forsvinner inn i boble når jeg holder på med slektsforskningen. Blir så fokusert på det jeg driver med, at jeg glemmer at det er andre ting som må gjøres også.

NÃ¥ skal jeg slappe av og lande litt innen jeg legger meg, og se par episoder med CSI New York.

Håper su har hatt en fin søndag 🥰

16 kommentarer
    1. Det er moro at man kan finne sine røtter og snoke litt. Kanskje man kan finne ting man ikke vet. Var hjemme kl 22.30 i går kveld, nesten 14 timer etter at jeg dro. Dagen ble lang med stopp på både Elverum, Hamar og Gardermoen. Måtte bare men det spørs om det blir en like lang søndag siden. Det tar tid men du verden så deilig det var. Det kom kraftige byger om kvelden men det var mye opphold og sol. Sitter her med tannpirkere, må skjerpe meg for snart er det tannlege. Tannstein og mye rart er kjente greier hos meg. Bruker Duraphat tannkrem noe som min tannlege AH liker. Er trett, la meg kl 23 i går kveld og sto opp altfor tidlig. Ha en fin kveld.

      1. Ja at man kan finne ut ting man ikke vet når man driver å forsker på slekten er sikkert og visst. Jeg har fått mange sånn opplevelser. Ble en lang dag på meg også i går også, med tur til Roseslottet oppe i Holmenkollen. Jeg har også litt tannstein, men ikke så mye som jeg hadde før om årene heldigvis. Ha en fortsatt fin tirsdag.

    2. Det er artig Ã¥ holde pÃ¥ med slektsforskning! BÃ¥de mor og far var ivrige pÃ¥ det, sÃ¥ skulle ønske My Heritage eksisterte da de holdt pÃ¥. Mye er skrevet ned og oppbevart i ringpermer, men mye ble ogsÃ¥ skrevet inn pÃ¥ et program pÃ¥ PCen, og nÃ¥ kommer jeg dessverre ikke inn pÃ¥ den. Ha en fortsatt fin dag, – idag er det et nydelig vær! 😀

      1. Det er veldig gøy å drive med slektsforskning, og litt viktig også syntes jeg. Brukte jo flere år på finne pappas søster og bror, som døde som barn. Stor glede når jeg endelig fant dem. Jeg hadde også veldig mye registrert på en gammel PC, men heldigvis så hadde jeg printet ut slektsbok så jeg kunne bare plotte inn opplysningene på nytt. Ha en fin tirsdag, klem 🤗

    3. Det er fort gjort å forsvinne inn i ei boble når man jobber konsentrert om noe. Det kan være nyttig, men uten mat og drikke, duger helten ikke 😉

      1. Jeg er hÃ¥pløs nÃ¥r jeg begynner med noe sÃ¥nt, og glemmer meg selv helt bort. Ikke bra for kroppen heller Ã¥ sitte sÃ¥ lenge Ã¥ klapre pÃ¥ PC’n, sÃ¥ jeg mÃ¥ nok skjerpe meg heretter.

          1. Ja det er akkurat det, og jeg som har kroniske betennelser bør passe meg. Nå er snart ferien over, og jeg har ikke lyst til å starte hverdagen med en ny kraftig betennelse 🙈

    4. Man kan fort komme inn i en boble når man holder på med noe interessant og da glemmer man jo helt at man er sulten.
      Godt at du ble ferdig når du har tenkt en stund på at du skulle få dette på plass.
      Ha en fin kveld!🤗

      1. Jeg burde virkelig ikke sitte sÃ¥ lenge som jeg gjorde her om kvelden, nÃ¥r det gjelder nakken og skuldrene og næringsinntak. MÃ¥ nok ta meg i nakkeskinnet heretter Ã¥ huske pÃ¥ Ã¥ ta pauser, og ikke tenke skal bare…. Ha en fin tirsdag, klem 🤗

    5. Høres spennende ut altsÃ¥, leve seg helt inn i sin egen verden. Godt Ã¥ koble helt av…Det trenger man!
      Fin kveld da, og kos deg med mat og TV…Klem.

      1. Når jeg driver med sånne ting, så glemmer jeg helt at det eksisterer noe annet. Allikevel må jeg nok passe på å ikke sitte så lenge av gangen, ellers blir nakken og skuldrene grinete igjen. Ha en fin tirsdag, klem 🤗

    6. Hihi, nÃ¥r en holder pÃ¥ med noe moro, er det ikke lett Ã¥ huske Ã¥ spise iallfall…..! Kanskje du bør lage deg matpakke neste gang du begynner 🙂

      1. Det var kanskje en god ide, matpakke og termos med kaffe eller te. Når det er sagt, så er det nok ikke så smart å sitte så lenge av gangen. Spesielt når man har nakke og skulderplager. Ha en fin tirsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg