Dag 10 i ferien – strikkekafé og bursdagsfeiring

Strikkekafé på Lørenskog Hus

Heisann og hoppsann!

I går kom sommeren tilbake, med bare sol og atter sol. På det varmeste var det +28C ute.

Formen var ikke helt på topp da alarmen begynte å ule i går, men jeg kom meg opp og inn i dusjen å fikk gjort meg i stand. Jeg hadde avtalt med Bestisen om å bli med på strikkekafé denne onsdagen også. Fikk veldig dårlig så jeg rakk ikke å spise, så jeg bestemte meg for å kjøpe noe når jeg kom til Lørenskog Hus.

Vi var veldig tidlig ute og plassen vi skulle sitte på var opptatt, så vi kjøpte en vaffelplate og noe å drikke på Veiviseren mens vi ventet. Etter hvert kom de andre, og jeg kjente igjen de fleste fra forrige gang. I tillegg var det noen nye også. Jeg hadde ikke tatt med strikketøy denne gangen, men i stedet valgt å hekle på mosaikkteppe mitt. Tok ikke med meg hele teppe, bare en ekstra lapp og nøstene jeg trengte til en ny lapp. Vi ble sittende der i ca 2,5 time og skravle og strikke/hekle. Så gikk turen innom Metro senteret for å handle litt…

Bursdagsfeiring på etterskudd

Kusinen til Bestisen hadde bursdag for et par dager siden, og vi skulle innom henne etter strikkekafén og jeg ville ha en med bukett blomster. Så jeg kjøpte en bukett med lyserosa roser og brudeslør, som jeg fikk satt sammen. Hos bakeren kjøpte vi med et wienerbrød til oss hver. Kusinen bor i et hyggelig område i Lillestrøm, og ettersom det var en sånn nydelig sommerdag satt vi ute på balkongen hennes hele tiden. Det blåste en god del, så markisen fikk kjørt seg. Det er alltid like koselig å være sammen med kusinen, for vi har alltid noe å prate om.

Når jeg kom hjem var jeg så trøtt og sløv etter å ha sittet ute i varmen hele dagen, at jeg endte opp å sitte i godstolen og glippe med øynene resten av kvelden. Begynte på dette blogginnlegget, men energien sviktet og jeg lot det ligge 😉

 

6 kommentarer
    1. Så trivelig en dag! 🥰 Koselig med både strikkekafé og bursdagsfeiring! Ja, nå har virkelig sommeren kommet tilbake! Akkurat nå sitter jeg ute på verandaen, for det er mer behagelig der enn inne. Eneste er litt mørkere på denne tiden enn før i sommer. Ha en fin kveld! 🤗

      1. Ja det ble en veldig hyggelig dag 😊 Jeg har virkelig blitt hekta på strikkekafé, og skal benytte sjansen til å være med nå i ferien. Så blir det opphold ut året til jeg er ferdig på jobb. Det har vært veldig varmt i dag også, men ikke fult så ille som det var i går. Jeg har sittet ute en stund jeg også med PC’n i fanget, men nå skal jeg gå inn. Ha en fortsatt fin torsdagkveld 🥰

    2. En bekjent av meg hadde bursdag i går så det ble en sms fra meg. Det tar kort tid med en sms men gjør så mye tir tross for at jeg ikke har møtt de på 10 år. Det ble ikke noe bading i går men i dag har jeg tid. Var hos minne foreldre i går og på veien hjem så ble det ei runde med disckgolf på en bane like ved i Lier. Dessuten dro jeg innom CC og skaffe nye kornstenger til mine hamstrer. Oppvasken venter meg jeg gidder ikke vaske opp så tidlig sel og det har skjedd før. La det i vann så tar jeg det når jeg kommer hjem. Ha en fin dag.

      1. Det er alltid koselig med en SMS eller Messenger melding når man har bursdag. Nå som det er så varmt er det nok veldig godt med et kjølig bad. Det har ikke blitt så mye varm mat på meg de siste dagene, så jeg har derfor nesten ikke hatt noe oppvask. Ha en fin fredda.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg