Når dagen starter helt skevt med at man forsover seg, så har det lett for å fortsette resten av dagen…. I dag va en sånn dag, hvor jeg våknet før klokken ringte…. Så bra kunne man jo si, men problemet var at jeg hadde klart å sette alarmen helt feil, så da jeg våknet var det veldig sent allerede. Jeg hater bare å ha dårlig tid, men det var ikke noe annet å gjøre enn å sette inn turbogiret for å bli ferdig så fort som mulig….
Da jeg trådte inn døra på jobben var klokka 09:20, og jeg rakk akkurat å få logget meg på pc’n og programmene mine innen det var på tide å komme seg i det først møtet. Det gikk jo veldig fort fram til lunch, nesten litt for fort syntes jeg…
I dag begynner Oslo Tattoo Convention i Samfundssalen ved Sentrum Scene… Den holder på fra i dag til og med søndag, og jeg har tenkt meg en tur dit i løpet av helgen, men vet ikke helt vilken dag enda… Vi får se hvilken dag som passer best :o))
Når man er hjemme fra jobben de to første dagene av uka, så henger man litt etter på dagene…. Jeg har følelsen av at det onsdag i dag, MEN…. så er det FREDDAN’! Det er ikke en vond følelse, hehehe!! Man burde vel egentlig ikke ha de tankene i hode, jeg mener bare glede seg over at helga er her igjen…. For resten av uka er egentlig ikke så ille den heller :o))
Jeg merker at det blir veldig lite blogging på arbeidsdagene…. Slik som vi sitter på jobb er det ikke så enkelt å gå inn på bloggen å skrive når alle titter over skulderen. Enkelte har jo veldig bestemte meninger om at man ikke skal kunne gjøre private ting i arbeidstiden, og jeg ser jo den…. Alikevel må man jo ha lov til å ta seg 5 minutter og en kopp kaffe innimellom, og da gjøre litt prate ting… Enkelte tar jo kaffekoppen med seg ut i fellesområde å setter seg der, men gjør jeg skjelden. Jeg har telefonen åpen og tar mine minutter foran PC’n i stedet, men da helst for å kikke litt på avisen.
Jeg kjøpte meg ny lommebok-veske i går… Den ligger hjemme enda, og jeg har ikke fått tatt noe bilde av den! Jeg googlet den, men fant ikke helt maken, forskjellen på min og den på bilde er at min ikke har lomme på utsiden. Ellers ser de like ut… Denne her er så romslig at jeg faktisk får plass til kort, småpenger, mobilen og et lite nøkkelknippe. Helt perfekt for meg som egentlig hater å bruke veske… De er som regel i veien. I lommen hvor kortene skal være, er fancy fager :o))
Osloværet ser ut til å bli betraktelig bedre enn i går, det er antydning til blå himmel og solen stikker fram. Da jeg dro hjemmefra var temperaturen rundt + 8C, men som sola er framme er det nok litt mere.
Da har jeg vel brukt opp mine 5 minutter og kaffekoppen er drukket, og da er det på tide å være produktiv igjen :o))
Brrrrr….., vi sitter inne å fryser på jobben i dag. De har skrudd ned temperaturen betraktelig, og for oss frysepinner er ikke det så populært. Derfor tenkte jeg at måtte se å komme meg ut en tur, og gå en runde rundt kvartalet i rask gange. På den måten regnet jeg med å få litt varme i kroppen…., klarte det ikke helt :o))
Spaserturen gikk tilslutt litt lenger enn rundt kvartalen… Jeg gikk opp torgata til Ankerbrua og Akerselva, og bort til Oslo Legevakt å nedover Storgata tilbake til jobben.
På veg inn igjen stakk jeg innom kantina og kjøpte meg en salat med ørret og egg og krutonger, hmmmm Den var god, men jeg kjenner at jeg ikke orker å spise opp alt sammen… Magen blir dessverre mett før øynene :o))
Siden været var så strålende i Oslo i dag, måtte jeg bare ut i lunchpausen… Sola stekte, og folk yret ut å satte seg på krakker for å nyte det fine vårværet. Det var en del vikinger som gikk rundt i kortermede gensere, men sååååå varmt var det ikke.
I Storgata vis a vis Operapassasjen har de revet et gammelt bygg den siste uka.. Jeg mener en kollega sa at det ar Thon som skulle bygge et nytt shoppingsenter på plassen, om det stemmer er jeg ikke helt sikker på. Syntes det er trist når de gamle bygningene blir borte. Noen ganger misstenker jeg at de som eier dem, lar dem forfalle med vilje så de kan rive dem å bygge nytt….
Youngstorget er ikke hva det en gang var…. Før om årene var det et yrende liv med boder som bognet med frukt og grønnsaker. Det var så fult med folk at det kunne være vanskelig å manuvrere seg igjennom… Det var bønder som kom inn til Oslo for å selge sine varer, savner det!! Nå er det bare noen få boder med juggel og utenlandske klær….
Som man kan se er det ikke så mye liv på Youngstorget lenger… Ganske glissent mellom bodene!!
Christiania Glassmagasin så sitt lys i 1739, men i langt mindre skala selvfølgelig. Først i 1862 flyttet de til sine nåværende lokaler..
Rett forut kan man se Oslo S og Byporten Shoppingsenter.
På venstre sideligger Oslo City og rett forut Byporten Shoppingsenter…
I bakgrunnen ligger møteplassen under klokka utenfor gamle Østbanestasjonen, og til venstre ligger nedgangen til Jernbanetorget T-banestasjon med gml. Hotel Viking på toppen.
Lunchpausen er mer eller mindre over, og jeg må tilbake på jobb igjen. Det var ikke spesielt festlig å tenke på at jeg måtte gå inn, når det var så fint vær ute. Trøsten var at jeg skulle gå igjen kl 14:15 for å nå fysioterapeuten :o))
Se den blå himmelen da, er det ikke fantastisk :o)) Rundt et par svinger så er jeg hjemme hos meg selv igjen :o))
Var foresten innom G Sport i dag å så på ny sykkel, en kraftig sak med brede dekk.. Det var ikke av den typen som koster skjorta og buksa, men den nette sum av 3.500,- Ikke noe kjøp i dag, men tror nok at det vil bli det om ikke så lenge. Jeg har ikke skaffet noe sykkelstativ enda, så jeg kan ikke handle når jeg har med bilen… Da skal jeg være sporty og prøve på å komme meg hjem på to hjul, noe som blir litt av en trimtur… Det er nemlig bare oppoverbakker fra Oslo Sentrum og til her jeg bor…
På tide å synke godt ned i godstolen, og glane seg igjennom tv-kvelden :o))
Da var en uke gått, og freddan’ er her igjen… JIPPI :o)) Deilig å tenke på at to fridager venter, og man slipper å stå opp grytidlig.
Gleder meg noe vanvittig til i morgen, for da skal jeg i Oslo Konserthus for å se Killer Queen… Som den megastore fan jeg er av Queen, så er dette definitivt en HÖYDARE :o)) Det har stått så lite om det i media, så jeg måtte inn å sjekke hvor mange biletter som var igjen… Det var utsolgt, så her blir det liv tenker jeg :o))
Været er helt på topp i dag, blå himmel og sol. Litt kjølig på morningen men det gjør da ingenting, og dessuten har man da klær å ta på seg. Regner med at det blir bedre utover dagen…
Jeg fikk telefon fra min fetter her til morran, og han hadde en trist nyhet å komme med.. Min tante Guri døde kl 08:15 i dag, etter et kort sykeleie.
Hun ramlet og brakk lårhalsen for litt over en uke siden, og ble operert her på Ullevål. Det hadde gått fint, og hun ble sendt tilbake til sitt lokale sykehus. Iflg fetteren min hadde det vært vanskelig å få kontakt med henne i går kveld…. Det er jo mange ganger sånn, når eldre mennesker havner på sykehus etter et fall, at det oppstår komplikasjoner og de dør.
Selv om vi kanskje ikke har hatt noe nært forhold, så syntes jeg alikevel det er trist at hun er borte… Hun var den siste av tanter og onkler i den adoptive familien min… Nå er hele den generasjonen borte. Det er en litt merkelig følelse egentlig!!
Når man er ung, så kunne man innimellom tenke at…. HERREGUD, kommer ikke mensen denne månden…HJELP!!! Man kunne gå rundt med nervene på høykant inntil den bestemte seg for å komme, puh! Nå som man har blitt eldre så er det mer…. NEI POKKER, kom den denne måneden oxo :o((
Det er akkurat der jeg er nå…. Mensen er i ferd med å avslutte, og til tider kan det gå flere måneder mellom hver gang jeg får det. Gjerne på sommeren, og det er jo perfekt. Nå er jeg dessverre inne i en fase hvor den har bestemt seg for å komme hver måned :o(( Ikke med sterke smerter som tidligere, men med kraftige blødninger i stedet. Forrige måned var en sånn gang, og jeg kan ikke huske at jeg noen gang har måtte løpe så ofte på toalettet for å skifte…, puh!! Denne gangen er det ikke fult så ille, og jeg krysser fingrene for at det forblir sånn oxo!!
Ellers så er det en fantastisk vinterdag i Oslo, sola skinner og himmelen er blå og det er bare – 3C ute. Noe som er enda bedre er jo at det er FREDDA’N i dag etterfulgt av to deilige fridager :o)) Jeg skal ikke ha vinterferie til uken, men skal nyte at det er mindre folk i farten på t-bane og på veiene :o))
I går var det Kick Off i Ingeniørenes Hus, og i forkant hadde alle avdelingene laget en liten film som skulle vises frem. Deretter skulle beste film kåres… Til vår store overraskelse gikk våres film av med seieren, og vi fikk en Oscar statuett. Er den ikke fin?I hele dag har alle gått rundt å kalt avdelingen vår for Hollywood, hehehe!!
Hadde det ikke vært for at de andre stjernene i filmen ikke liker rampelyset noe serlig, ville jeg ha lagt ut filmen på bloggen.
Da jeg kom opp i FotoVideo for å hente kamera mitt var det ikke der…. Noen hadde klart å selge det, og da jeg spurte om hvor fort de fikk inn et nytt lilla et så ville det ta vinter og votter. Siden jeg hadde vaklet mellom lilla og grønn, så valgte jeg et grønt et som de hadde på lager.
Selv om jeg var uheldig, så kom jeg alikevel bra ut…. For det kamera de hadde i butikken kom med GPS, noe som jeg ikke hadde bestilt, og jeg fikk det for samme pris som det uten GPS… Happy jeg da alikevel :o))
Var nettopp inne på Mine sider hos Foto Video, for å sjekke om de hadde satt opp noen leveringsdato på kamera mitt. Til min store glede så er det klar til å hentes i dag, yes yes yes :o))
Minuttene frem til kl 12 når lunchen min starter går så utrolig sakte…. Gleder meg virkelig til å begynne å bruke det, så i kveld blir det, for en gang skyld, å lese bruksanvisningen til punkt og prikke. Kamera må utforskes fra ende til annen, sånn at jeg kjenner alle funksjonene ut og inn. Har ikke alltid vært like flink til det…!! Mange ganger har jeg bare tatt en “snabb” gjennomgang, sånn at jeg kan begynne å knipse med en gang… Så har finessene gått litt i glemmeboka inntil jeg faktisk har behov for dem…
Ute snør det, men det er ikke så veldig kaldt… rundt 0 punktet da jeg dro nedover til jobben på morran i dag.
Ha en fortsatt fin fredag, om det så er på jobb eller hjemme :o))