Lunchpause i solen…

Siden været var så strålende i Oslo i dag, måtte jeg bare ut i lunchpausen… Sola stekte, og folk yret ut å satte seg på krakker for å nyte det fine vårværet. Det var en del vikinger som gikk rundt i kortermede gensere, men sååååå varmt var det ikke. 


I Storgata vis a vis Operapassasjen har de revet et gammelt bygg den siste uka.. Jeg mener en kollega sa at det ar Thon som skulle bygge et nytt shoppingsenter på plassen, om det stemmer er jeg ikke helt sikker på. Syntes det er trist når de gamle bygningene blir borte. Noen ganger misstenker jeg at de som eier dem, lar dem forfalle med vilje så de kan rive dem å bygge nytt….


Youngstorget er ikke hva det en gang var…. Før om årene var det et yrende liv med boder som bognet med frukt og grønnsaker. Det var så fult med folk at det kunne være vanskelig å manuvrere seg igjennom… Det var bønder som kom inn til Oslo for å selge sine varer, savner det!! Nå er det bare noen få boder med juggel og utenlandske klær…. 


Som man kan se er det ikke så mye liv på Youngstorget lenger… Ganske glissent mellom bodene!!


Christiania Glassmagasin så sitt lys i 1739, men i langt mindre skala selvfølgelig. Først i 1862 flyttet de til sine nåværende lokaler..

Rett forut kan man se Oslo S og Byporten Shoppingsenter.

På venstre sideligger Oslo City og rett forut Byporten Shoppingsenter…

I bakgrunnen ligger møteplassen under klokka utenfor gamle Østbanestasjonen, og til venstre ligger nedgangen til Jernbanetorget T-banestasjon med gml. Hotel Viking på toppen.

Lunchpausen er mer eller mindre over, og jeg må tilbake på jobb igjen. Det var ikke spesielt festlig å tenke på at jeg måtte gå inn, når det var så fint vær ute. Trøsten var at jeg skulle gå igjen kl 14:15 for å nå fysioterapeuten :o))

Se den blå himmelen da, er det ikke fantastisk :o)) Rundt et par svinger så er jeg hjemme hos meg selv igjen :o))

Var foresten innom G Sport i dag å så på ny sykkel, en kraftig sak med brede dekk.. Det var ikke av den typen som koster skjorta og buksa, men den nette sum av 3.500,- Ikke noe kjøp i dag, men tror nok at det vil bli det om ikke så lenge. Jeg har ikke skaffet noe sykkelstativ enda, så jeg kan ikke handle når jeg har med bilen… Da skal jeg være sporty og prøve på å komme meg hjem på to hjul, noe som blir litt av en trimtur… Det er nemlig bare oppoverbakker fra Oslo Sentrum og til her jeg bor…

På tide å synke godt ned i godstolen, og glane seg igjennom tv-kvelden :o))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg