Det durer og bråker…

De siste ukene har borettslaget mitt hatt et firma på plass til å skifte ut de gamle takrennene, noe som var nødvendig i aller høyeste grad. Vi går jo mot høsten, og med det følger regnvær å da er det viktig at vannet går den veien det skal. Ikke spesielt festlig hvis det skulle på innsiden av bekledning osv

Det som kanskje ikke er like festlig er at det er nesten uframkommelig ute i gården til tider. Både store og små kraner som står på begge sider av blokkene. Det forsinker en stakker som har dårlig tid til en avtale, når kranen må flyttes for at man skal komme ut med bilen. Har bare skjedd en gang, men det skapte problemer for flere av oss ettersom vi ikke viste de skulle komme. Mer under bildet.

Jeg har egentlig ganske godt sovehjerte, men duringen av kranene har lokket meg ut av søvnen flere morninger. Akkurat det syntes jeg ikke er så festlig, men nå har kranene heldigvis flyttet fra den siden soverommet er til stuen. Det eneste jeg må passe på nå, er at jeg er påkledt når jeg står opp om morgenen. Litt pinlig i går da jeg sto opp, og et fjes stirret inn på meg i det jeg gikk lettere kledd ut på kjøkkenet… 

Skal bli deilig når de er ferdig med min blokk, noe jeg tror ikke blir så veldig lenge tid.

#bråk #lyder #durer #arbeid #oppgradering #takrenner #borettslag #vekket #blogg

12 kommentarer
    1. Ja, det der skjønner jeg bråker 🙂 Rett utenfor stuevinduene våre holder de på å bygge nye blokker. I januar begynte de å spunte, og fytti rakkern det bråkte. Hele huset dirret! De gjorde seg ferdig med spuntingen en en uke. Takk og lov. Vi rømte huset vi. En onsdags ettermiddag kom han ene arbeideren og banket på rute. Han lurte på om vi ønsket øreproppet, og mannen min og jeg takket ja til en pk. hver. Det var den kvelden vi satt og spiste middag med hver våre ørepropper i ørene, og vi ikke hørte dagsrevyen 🙂 Kattene reagerte over hodet ikke på bråket. De var like rolige og avslappet som de pleier å være. Nadina var høydrektig da spuntingsarbeidet forgikk.
      Ønsker deg en kjempefin torsdag 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. De lager ny skole i nabolaget her og det bråker veldig til tider. Og det har gjerne vært 6-7 kraner og lifter i sving. Det kommer seg men det er langt igjen, ikke få mill kr som blir investert i den skolen. Ellers er det ymse veiarbeide på veier som gjør veiene smale. Et stort hotell skal bygges like ved jernbanen og der har det vært kaos lenge når trafikken må gjennom smale sidegater.

    3. Toril sin hverdag med musikken og kattene: Så ille har det heldigvis ikke vært her. Her er det mer en jevn høy during hele tiden, høy nok til at man må sette opp lyden på både radio og TV. I dag har de tydeligvis tatt seg fri ?

    4. Helge: De har tatt seg fri i dag, så det er stille og rolig nå. Akkurat her jeg bor er det heldigvis ikke så mye bygging, men jeg hører jo at det sprenges her og der. Skal nyte stillheten i dag ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg