Jeg gikk meg en tur i byen

Etter å ha hatt verdens dårligste dag i går, med smerter både her og der og helt drenert for energi, har jeg hatt en veldig fin dag. Jeg lot bilen stå i garasjen og gikk til t banen. Det føltes veldig godt at energien var kommet tilbake, sånn at jeg orket å være mer i aktivitet igjen.

Så når lunchen kom følte jeg for å ta meg en tur ut for å lufte meg litt, og gå rundt noen kvartaler. Det er lenge siden jeg har gått meg en tur, men det gjorde veldig godt å få rørt seg litt. Jeg sjekket akkurat helseappen, og jeg har tilbakelagt sånn omtrent 4,4 km med det jeg har gått til og fra t banen og lunchen.

Gamle fine bygninger rives over alt i Oslo, og etter ha gått ned ved Kirkeristen gikk jeg til venstre for å gå bort til Storgata igjen. Da hadde de revet nesten et helt kvartal, og holdt på å sette opp et eller flere nye bygg. Jeg har sagt det før, og jeg må si det igjen… Jeg liker de gamle bygningene bedre enn de nye, ettersom de har mer karakter. Nå må jeg nesten svinge nedom der om litt, for å se hva det er som blir bygget opp igjen.

Jeg hadde ikke hatt tid til å smøre matpakke før jeg dro på jobb i dag, så jeg stakk innom 7eleven for å kjøpe et par boller. Jeg ba om rosinboller, og han spurte meg en ekstra gang om det var det jeg skulle ha, noe jeg bekreftet. Da jeg kom på jobb og satte tennene i den første bollen, så var med sjokolade i stedet for rosiner… Jeg liker de også, men syntes kanskje de kan være litt vel søte noen ganger.

Nå har denne damen tenkt å krype under dyna, for selv om formen er bedre i dag så begynner jeg allikevel å bli trøtt. Det er en ny arbeidsdag i morgen, den siste dagen denne uka før helgen starter ;o))

Ha en riktig god natt folkens.

#utpåtur #utpåturaldrisur #bytur #oslo #byfornyelse #rive #bygge #vondter #blogg

14 kommentarer
    1. SÃ¥ bra du er litt bedre form..nyt det sÃ¥ lenge det varer…ha en ny god dag, og hÃ¥per helgen blir fin!

    2. Victoria Larsen: Det er deilig å komme ut å røre litt på seg, for jeg har en ganske stillesittende jobb. Blir fort stiv, så jeg burde egentlig gjøre det vær dag ;o))

    3. fruensvilje: Ja ettersom jeg sitter veldig stille i løpet av arbeidsdagen, er det godt å komme ut litt. Det gir litt energi til hode og resten av kroppen. Ha en fin fredag du også.

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Den gode formen fortsetter i dag ogsÃ¥ ;o)) Det kan nok hende jeg tar meg en spasertur i dag ogsÃ¥, vi fÃ¥r se… Gleder meg til helgen, spesielt til finalen i Stjernekamp hvor bÃ¥de Bestisen og jeg heier pÃ¥ Adam Douglas ;o)))

    5. Kjekt at formen ble bedre og at du kom deg en tur ut 🙂 Jeg liker også gamle bygninger og syns det er veldig synd at de skal rive ned. Nye bygninger kan være flotte de og moderne, men det er noe med gamle for det gir på en måte en helt annen syn på helheten.

    6. Tone V. Vinningland: Jeg er sÃ¥ enig… Her i byen har de en tendens til Ã¥ la de gamle stÃ¥ Ã¥ forfalle sÃ¥ lenge, at det ikke er forsvarlig Ã¥ rehabiliterer.. Har inntrykk av at Thon eier det meste, og han vil jo bare bygge nytt han. Skal ikke si at alt nytt er stygt, for det er det ikke… Mange nye fine bygninger ogsÃ¥ ;o))

    7. Lurt Ã¥ bruke lunsjpausen for en luftetur, – klarner hodet og godt Ã¥ fÃ¥ beveget seg. Jeg jobber pÃ¥ regnskapskontor, sÃ¥ burde absolutt gjøre som deg, men det blir som regel at man sitter og spiser og snakker med kollegaer.

    8. Nye hus skapes i Oslo hvor det bygges for millioner på millioner av kroner. Man skal ha tjukk lommebok hvis man skal bo i den byen. Men slik er det bare. Men det er fint i Oslo bare man kommer seg litt vekk til f.eks songsvann. Ha en fin dag.

    9. Hanne Beate: For tilfellet har jeg ingen å spise med. De jeg pleide å lunche med har sluttet, og jeg har ikke brydd meg om å finne noen nye. Da er det bedre å ta seg en tur ut og få litt luft ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg