Det er fortsatt trist

I år er det 20 år siden Prinsesse Diana døde, nærmere bestemt 31. august, noe man ikke har kunnet unngå å merke. Media har hatt stor fokus på dette. Det har blitt sendt flere program på tv i anledning 20 års dagen. Jeg har egentlig styrt unna alle disse programmene, inntil i dag….

Jeg slo på tv’n mens jeg spiste en sen frokost i dag, og etter noen repriser så skummet jeg igjennom for å se etter noe annet. Kom da over et program om henne, så jeg tenkte hvorfor ikke… Den gangen tilbake på 80 og 90 tallet syntes jeg hun var et friskt pust inn i den britiske kongefamilien. Da hun døde syntes jeg det var utrolig trist, og jeg ble veldig emosjonell å tårene kom ofte i dagen opp mot begravelsen. Selvsagt så jeg begravelsen, og jeg tok den til å med opp på VHS… Akkurat hvorfor jeg gjorde det, aner jeg ikke. Det er jo ikke noe man setter seg ned å ser igjen!!

Jeg trodde ikke at jeg skulle bli så emosjonell da jeg så programmet i dag, men jeg måtte gå å hente papirlommetørklærne gitt. Både tårene og snørra rant… Kattene satt å så på matmora si med runde øyne og lurte fælt på hva som skjedde!! Det å se henne, høre interjuene med de som var direkte berørt også sønnene William og Harry, satte i gang følelsene hos meg!

Mye har blitt sagt og skrevet om hvordan pressen behandlet henne, og om hvordan hun selv brukte pressen. Akkurat det har jeg ikke tenkt å gå inn på… Det er noe som på engelsk heter “Water under the bridge”, og vi kan ikke forandre noe av det nå. Bare så tragisk at ting ble som de ble…

#trist #emosjonell #tragisk #diana #prinsesse #prinsessediana #ulykke #død #minneprogram #20år #tårer #minner #31august #høst #september #søndag #blogg

16 kommentarer

Siste innlegg