Noen ganger må vi løfte blikket

Veldig mange går rundt med mobilen i hånden, og nesen ned i skjermen. De er så opptatt av hva som skjer på skjermen at de ikke ser hvor de går. Noen ganger går det helt galt å de krasjer inn i andre mennesker, eller så går de rett ut i gaten og av en eller annen uforklarelig grunn klarer å unngå å bli påkjørt!!

Sistnevnte skjedde meg her om dagen, vel det var ikke jeg som gikk å var uoppmerksom, nei det var jeg som satt bak rattet. Jeg kom kjørende og ser ei dame gå på fortauet med mobilen i hånden, hun textet å så ikke hvor hun gikk. Plutselig skjente hun rett ut i veien foran bilen min. Hadde det ikke vært for at fartsgrensen bare var 30 kmt, ville jeg ikke ha klart å stoppe. Nå klarte jeg det, men bare så vidt…. Bilen sto å gynget foran bena på damen.

Hva gjorde damen, hun stirret surt på meg som om det var min skyld at hun bare vandret rett ut i gaten foran bilen min. Å, bare for å ha sagt det, vi var langt i fra noe fotgjengerfelt!!! Etter at hun hadde gitt meg “the evil eye” gikk hun bare videre, og textet som en virvelvind….

Fant dette bildet på nettet, og tenkte først så smart kanskje vi burde ha delt opp fortauene på denne måten. Det ville nok ikke fungert, for folk ville ikke ha sett hvor de gikk uansett!!

Jeg skal ikke sitte på min høye hest her, for jeg går også rundt på gaten å texter jeg også. Når det er sagt så har jeg enda til gode å gå på noen eller vimse ut i gaten!!

#uoppmerksom #texte #texting #mobil #nestenulykke #uhell #bil #høst #september #fredag #blogg

10 kommentarer
    1. Ja, det er livsfarlig det der. Jeg tekster selv men går jeg over veien eller går der det er mulig at biler kjører er jeg forsiktig.

    2. Jeg pleier ikke å skrive meldinger når jeg går, men i så fall holder jeg oppe når jeg skal krysse en vei. Det er skikkelig skummelt med folk som plutselig bare går over veien, for man er jo vant til at det er ved fotgjengerfelt man skal være oppmerksom for gående.

    3. hverdagslivetivollen: Det er skremmende at folk går sånn i sin egen verden. Damen kan være glad jeg var våken, men det må man jo være…. Ville uansett ikke være hyggelig å ha det på samvittigheten, selv om de ikke hadde vært min skyld.

    4. Hanne Beate: Jeg texter nok mens jeg går, men følger med på andre mennesker og ser meg for før jeg krysser veien. Dette her kunne ha gått veldig feil, hvis jeg ikke hadde vært våken.

    5. frodith: Jeg er jo ikke bedre noen andre jeg heller, men jeg vil si at jeg har kontroll hvor jeg går. Glad jeg hadde øynene med meg, ellers kunne dette ha endt helt galt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg