Nå begynner det å skje noe

Det begynner å bli en stund siden det ble bestemt at Oppsal Senter skulle oppgraderes, og samtidig skulle det bygges blokker på toppen av senteret. Når flere etater og utbyggere skal bestemme å ikke klarer å bli enig om hvor mange parkeringsplasser det skal være, hvor mange leiligheter, hvor høye blokkene skal være m.m., ja da tar det tid å komme i gang.

I siste OBOS-blad ble prosjektet nevnt, og til uken skal det være informasjonsmøte hvor man får vite litt mer… Noen tegninger på hvordan leiligheter blir, har jeg skjønt ikke er klare enda. De kommer senere.

Anne og jeg tenkte at vi skulle ta oss en tur bort for å være med på informasjonsmøte. Hun kunne nok tenke seg å flytte tilbake til gamle trakter, og jeg har jo også veldig lyst på en ny leilighet som slipper å pusses opp. Vi får se hva jeg bestemmer meg for når jeg endelig får se leilighetene.



Når jeg ser på utformingen av blokkene så ligner det veldig på de som har blitt bygd på Lørenskog, der Anne bor. Det er vel den stilen som de går for nå om dagen. Det ser jo veldig fint ut på tegningen, og den store åpne arealet mellom blokkene.

Offentlig transport middel som t-bane går rett på andre siden av gaten, så man har ikke langt å gå hvis man skal på jobb eller avsted et annet sted.

#oppsal #senter #nybolig #leiligheter #obos #informasjon #møte #informasjonsmøte #transportmiddel #t_bane #offentlig

6 kommentarer
    1. Ser ut til Ã¥ kunne bli fint det der…er jo verdt Ã¥ høre litt mer i allefall…Sikkert deilig med helt nytt..men det blir vel kanskje høye priser ogsÃ¥ :)) Ha en fin morgendag :))

    2. Terje: Neimen så koselig å se den karen her :o)) Om det blir noen ny leilighet vet jeg jo ikke, men jeg vil nå iallefall se dem og sjekke ut hvordan det finansielle vil bli før jeg bestemmer noen ting som helst. Klems :o))

    3. annebe: Det kommer nok til Ã¥ koste en del, og det blir vel billigere Ã¥ pusse opp den jeg har fra før… Jeg skal nÃ¥ iallefall skaffe meg litt info om prosjektet før jeg tar noen beslutning :o)) Ha en fin dag i morgen du ogsÃ¥ :o))

    4. Dette koster flesk men er spennende. Her planlegges det og bygges for fremtiden og det er sikkert mange som snuser på det. Håper de bygger med tanke på rullestoler og at det skal være nødutgang i så måte. Alle kan havne i en rullestol etter en ulykke så man må tenke i de baner.

    5. Helge: De fleste nye blokker nå, iallefall de jeg har sett, har tilpasset seg at det skal være fremkommelig for rullestolbrukere. Ingen høye trapper ved utgangspartiet, og heis helt fra garasjeannlegget å opp. Inne i leilighetene er det ikke høye dørterskler, hvis det er i det hele tatt.

      Jeg fikk mail fra megler her om dagen, og da gikk det tydelig frem at de på langtnær var klar til å starte byggeprosjektet. Enkelte ting var ikke avklart enda, så det kan ta tid før det blir noen leilighet å se på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg