Vet noen dette?

Når godt voksne damer kjøper seg nye duppeditter så hender det at man støter på litt problemer…… I forrige uke kjøpte jeg min aller første iPhone etter mange år med Samsung, men det er en ting som irriterer meg noe grenseløst!!!

Jeg har alltid brukt en ringetone som er fra en favoritt CD, og det tenkte jeg å gjøre denne gangen også, særlig!! Har forsøkt å få lagret låten inn blandt ringetonene, men det går ikke. Jeg får heller ikke lagret den fra iTunes, og jeg blir snart gal av frustrasjon.

ER DET NOEN SOM VET HVORDAN DET GJØRES? ELLER ER DET FAKTISK IKKE MULIG Å FÅ DET TIL? PLEASE HELP, FØR JEG TØRNER HELT!!

#iphone #irritasjon #frustrasjon #hjelp

14 kommentarer
    1. Les bruksanvisningen eller spør der du kjøpte den der. Bedre at man spør en gang for mye enn aldri. Burde bytta tlf sjøl – tiden vil se hva som skjer.

    2. Her kommer noe som jeg ikke har filla greie pÃ¥, men iflg sønnen her i huset sÃ¥: “Du kan ikke bruke sanger som ringetone i iPhone, da mÃ¥ du konvertere sangene selv. Overfør til PCn, sÃ¥ inn i iTunes og derfra til iPhone. Han har en sang for hver som ringer (?) sÃ¥ han gjør iallfall riktig :-Tenker du har funnet ut av det allerede, hÃ¥per det iallfall 😀

    3. Mye er mer tungvint når du har iPhone .. du kommer til å få sjokk! Har hatt iPhone i over to år, siden det er det vi får på jobb, og jeg savner enda en normal telefon der en kan bestemme selv hva en vil gjøre og ikke!! Androiod er fantastisk på den måten. En føler faktisk at en eier den telefonen, i motsetning til iPhone der Apple bestemmer det meste og du bare må innrette deg.
      Noterer for meg selv: Mister jeg jobben så kan du endelig bli kvitt Apple-produktene en gang for alle!! :o)) En positiv ting i det minste.

    4. Helge: Det følger ikke med noen bruksanvisning nÃ¥r man kjøper iPhone, man mÃ¥ lese seg til alt pÃ¥ nettet. Der har jeg allerede hvert uten Ã¥ finne noe fornuftig, men jeg var hos Apple pÃ¥ Oslo City i gÃ¥r og fikk jeg beskjed at det ikke gikk… Man kan laste ned noen fÃ¥ lÃ¥ter fra iTunes som er ringetoner….

    5. Lene S.: Dette var nyheter for meg…. Vet ikke akkurat hvordan jeg konverterer sangene, men jeg fÃ¥r google litt om det sÃ¥ finner jeg vel ut av det til slutt :o)) Takk for tipset!!

    6. Marit: Bortsett fra det med musikken, sÃ¥ skjønte jeg ganske fort at jeg ikke hadde sÃ¥ god kontroll over telefonen som jeg er vant med. Alikevel sÃ¥ har jeg nÃ¥ klart Ã¥ omgÃ¥ noen ting, sÃ¥nn at jeg har fÃ¥tt det som jeg ville….. Telefonen var dyr, sÃ¥ nÃ¥ mÃ¥ jeg ha den en stund, uansett hva jeg mÃ¥tte mene om den!!!

    7. Kameraet er faktisk ganske sÃ¥ bra. Et plusspoeng fra meg. Men det er jo et helsike Ã¥ fÃ¥ bildene over til pc’n .. om du ikke bare bruker iPad da. Det gjør ikke jeg, selv om jeg har en. Den ligger bare der! Men om du installerer DropBox pÃ¥ mobil og pc sÃ¥ er det problemet løst. Uten iCloud og iTunes og alt det der som de tydeligvis vil at du skal bruke, enten du har lyst eller ei. Baret et lite tips, som har gjort hverdagen min (som tar ekstremt mange bilder) en god del lettere.

    8. Marit: Uten Dropbox hadde det blitt dÃ¥rlige greier, sÃ¥ den har jeg allerede innstallert overalt… PC, Nettbrett og mobilen. Det er jo ogsÃ¥ den som gjør at jeg kan omgÃ¥ enkelte sperringer :o)) Du har helt rett, kamera pÃ¥ iPhonen er veldig bra. Jeg var veldig fornøyd med Samsung S4 ogsÃ¥, men her er iPhone bedre. Testet det ut i gÃ¥r, og fargene er skarpere og klarere :o))

    9. Det finnes aper som kan konvertere musikk fra telefonen din til ringetoner. Jeg har selv brukt “ringtonium” og “Ringer”. Sistnevnte synes jeg er enklest 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg