Siste dag i ferien

Den siste fridagen i påsken er nå snart over, og det har vært en fin og avslappende påske.

Når jeg gikk å la meg i går rant øynene mine og nesen var en aning tett, og da jeg slo opp øynene mine i dag var jeg spent på om noe var forandret. Det var i grunnen ikke det. Jeg hadde en aning hodepine, øynene var såre, nesen rant og det føltes som om jeg hadde feber. Om det er en liten vårforkjølelse eller om det er allergi vet jeg ikke, men snufsa har jeg gjort det meste av dagen.

Det har blitt lite spising av egg på denne damen i påsken, men i dag kokte jeg meg et par egg til frokost å virkelig gjorde litt ekstra ut av frokosten. Dekket litt fint på bordet og tente lys å storkoste meg en lang stund. Mange av påskedagene har jeg så vidt rukket å spise frokost i det hele tatt, bare grabbet noe like før jeg skulle løpe ut av døra. Derfor var det trivelig å gjøre noe ekstra den siste dagen før jeg begynner å jobbe igjen.

Jeg er en flittig dagbokskriver, noe jeg har holdt på med i mange år og den boka har blitt glemt bort nå i påsken. Så mens jeg satt og slappet av med en kopp kaffe begynte jeg å oppdatere den. Jeg forteller jo hva jeg gjør i løpet av en dag på bloggen, men de mer personlige tingene passer ikke inn der. Derfor er det fint med en dagbok hvor man kan skrive ned de tingene jeg ikke føler passer å utlevere på bloggen.

Når sola kom på balkongen tok jeg med meg boka og kaffekoppen å satte meg ut der…. Med det samme jeg satte baken ned i stolen kom to grå skygger å skulle være med. De fant sine favorittplasser og lå rett ut å sov i solstrålene :o))

 

Mine to små hårballer har fått en skikkelig omgang med børste og kam i dag for å bli kvitt nye tover i pelsen… Ronja kom løpende med en gang jeg tok fram børstene, for det er noe hun elsker. Hun lager mutrende lyder, krommer ryggen og vifter med halen på den glade måten :o)) I dag ble hun litt sint for det gjorde litt vondt borte ved halen, men det gikk fort over. Vinja satt pent på gulvet å så på mens jeg holdt på med søsteren, og når hun så at jeg tok fram hennes børste så spratt hun opp på bordet med en gang. Hun er også veldig glad i å bli stelt med, men hun er ikke like tålmodig som søsteren. I dag ble hun veldig sint på børsten etter en stund, problemet var bare at den ene fingeren min var i veien å jeg fikk en lite kutt. Etter det var vi ferdigbørstet for i dag…..

Nå skal jeg sitte ned å slappe av å se på Daylight på NRK3 en stund inntil det er på tide å legge seg…. Blir nok ikke så veldig lenge til jeg tar kvelden, for i morgen er det en ny arbeidsdag.

Ha en fortsatt fin mandagskveld, blogges :o))

#påske #såre #øyne #hodepine #egg #frokost #kaffe #dagbok #balkong #hårballer #tover #pels #ronja #vinja #film #daylight #nrk3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg