Mamma og pappas bryllupsdag i dag….

Den 31. desember 1948 giftet mamma og pappa seg i Mo Kirke i Nord Odal :o)) Festen ble holdt oppe i den lille husmansstua til mormor og morfar, og det var som alltid mange gjester nĂĄr de holdt gjestebud.

Det regnet hele kvelden, og all snøen som hadde kommet til jul ble til speilblank hinne over alt. Utpå natta da folk skulle gå hjem var ikke det mulig… Det var nemlig ikke bilveg fra bygda og til huset, og det var så glatt at folk tok ikke sjangsen på å komme seg ned til bygda. Da var det ikke noe annet å gjøre enn å gå på låven for å finne frem det de hadde av sengetøy.
Dette bilde ble tatt 31. desember 1988 på deres 40 års bryllupsdag. Pappa døde i november 2000, det året de ville ha hatt sin 52 års bryllupsdag. I morgen skal jeg dra ned på gravlund for å tenne lys i lyktene for å minnes dagen. 

De var to fantastiske mennesker, som valgte å adoptere meg og gi meg et trygt å godt hjem. Et hjem fylt med mye humor og latter, men først og fremst mye kjærlighet. Jeg har mange ganger tenkt på hvor heldig jeg var som fikk komme til dem <3. Savnet etter dem er stort, spesielt nå i julen… :o))

Gratulerer med 63 års bryllupsdag mamma og pappa, selv om dere ikke her for å feire den…. Kanskje dere sitter på hver deres skydott å dingler med bena å kikker ned, hehehe… Hvem vet……..!!!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg