Why me…?

Heisann!

Ute er det grått oppe på himmelen, men jeg kan se litt lysning på andre siden av åsen. Temperaturen ligger på +14,6C.

I går var jeg en tur på Strømmen Storsenter hos Telia og kjøpte meg ny mobiltelefon, en Samsung Galaxy S23 Ultra. Jeg har hatt lyst til å gå fra iPhone til Samsung igjen, men ville vente til iPhonen var betalt. Noe den er nå denne måneden. Jeg fikk tilbud om at de kunne sette den opp for meg, men jeg har gjort dette så mange ganger at jeg avslo. Det skulle jeg ikke ha gjort, for da alle apper var lastet ned å jeg skulle gå inn å klargjøre dem var jeg plutselig utelåst av telefonen. Det passordet jeg hadde lagt inn for å åpne låse-skjermen kunne ikke brukes. Jeg hadde brukt både bokstaver og tall, men nå skulle det bare legges inn tall.

For hver gang jeg forsøkte en kombinasjon ble jeg bedt om å vente lenger og lenger for å prøve på nytt. Gjorde et nytt forsøk tidligere i dag, og da fikk jeg beskjed om å vente i nye 8 timer…

Sent i går kveld, rett før Elkjøp på Tveita stengte dro jeg ned for å høre om de kunne hjelpe. Fyren forsøkte alle muligheter uten å lyktes, så jeg måtte dra hjem igjen uten å kunne bruke den nye mobilen.

Når klokka rundet 9 i dag ringte jeg til Telia, for å høre om de kunne hjelpe meg. Det kunne de ikke, men ble i stedet oppfordret til å ringe Samsung Support når de åpnet kl 10. Det har jeg nettopp gjort nå, til ingen nytte. De kunne ikke hjelpe meg de heller. Den svenske fyren jeg snakket med, som jeg nesten ikke forsto, sa at eneste løsningen var å dra til et firma som het Conmodo AS. De reparerte og fikset mobiler så han mente at de kunne hjelpe meg. Dessverre er de stengt i dag, så jeg må vente til mandag morgen. Da er det bare å krysse fingrene å håpe at de fikser problemet, ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Why me…? Så typisk at sånne ting skjer med meg 🙈


17 kommentarer
      1. Dette problemet tror jeg ikke de hos Telia-butikken kan fikse, når ikke kundeservice klarte det. Det firma jeg skal besøke på mandag er eksperter på å reparere og fikse opp problemer på mobiltelefoner, så jeg får se hva de kan gjøre før jeg går videre 🤔

    1. Jøss!! Så mye styr! Skjønner godt du ble irritert. Og hvis INGEN kan liksom. Hva gjør man hvis man bor i Kirkenes og har kommet i de problemene liksom. Veldig dårlig at ingen kan hjelpe online.. Dra tilbake til Strømmen Storsenter da vel. De MÅ jo kunne ordne!

      1. Ja det ble veldig mye styr dette her, men jeg tror neppe at Telia på Strømmen kan hjelpe når ikke Telia kundeservice klarte det. Verken de eller Samsung Support hadde vært borte i dette før, så da får vi se hva det firmaet jeg skal til på mandag kan gjøre 😉

    2. Gratulerer med ny mobil men veldig kjipt at det ble så mye styr. Håper det ordner seg på mandag. Gørr med slike telefoner når man har kjøpt noe nytt. Du har vel en gamle telefon du kan bruke i helga. Skal farte litt i helga men det blir ikke noe vane, Oslo operafestival er i innspurten. Den lille konserten jeg var med på ble preget av dårlig lyd. Det var på ved inngangen på Oslo konserthus det var så jeg ble stressa og kasta meg inn i taxi for var jeg på Operaen. Utøverne var flinke med sangen ble mange ganger drept av biltrafikk like ved. Konserten var på feil sted i så måte. Skulle vært på konsert med Ole Paus her i byen til tirsdag men i en mail fra arrangøren leste jeg at Paus var syk og måtte avlyse. Slikt skjer. Ha en fin dag,

      1. Tusen takk 🥰 Ja jeg håper virkelig de fikser det på mandag, ellers skal jeg ha en ny mobil. Jo da, iPhonen er fortsatt oppegående og jeg har satt i SIM kortet i den igjen. Jeg trodde denne Operafetivalen var inne jeg, litt merkelig tidspunkt å ha det ute i tillegg til at det var så mye støy. Ole Paus setter sikkert opp en ny konsert når han er frisk igjen tenker jeg. Ha en fin lørdag.

      1. Ja det er veldig kjedelig, og så mye styr det blir på meg som kjøper med å ringe hit og dit. Prøver å ikke glede meg for tidlig, men håper virkelig at det ordner seg på mandag 😊

    3. Noe så kjedelig. Skjønner du blir oppgitt. Håper det må ordne seg og helst etter de 8. timene du måtte vente. Håper også du kan bruke den andre telefonen. Ønsker deg en nydelig lørdag, tross alt.
      Klem <3

      1. Ja dette er virkelig kjedelig, men akk så typisk at det skjer med meg. Jeg får ikke åpnet den selv uansett hvor lenge jeg venter, så SIM kortet er tilbake til iPhonen igjen. Så får vi se hvordan det går på mandag. Klems 🤗

    4. Åååh, så mye styr og ugreie! Skikkelig kjedelig! Håper du snart kan bruke den nye og fine telefonen din! Jeg liker også Samsung best, men er visst i mindre tall 😀

      1. Ja dette ble veldig mye styr, som jeg virkelig håper blir ordnet til mandagen. Vil jo gjerne begynne å bruke den nye telefonen, når jeg endelig har fått den. Jeg har likt iPhone, men jeg har begynt å like Samsung bedre. Klem 🤗

    5. Hm, de burde vel ha klart å restarte den tenker jeg.🤔 Jeg har en android-tlf. og har fått beskjed om å legge inn en firesifret kode og fingeravtrykk for å låse opp med én av de. Håper de klarer å fikse det ellers bør du få en ny en! 🤞🙏

      1. Jeg klarte det de som burde ha visst det ikke klarte 🤔 Å det var å sette mobilen tilbake til fabrikkinnstillinger fra PC’n, så nå er den oppe å går med de viktigste appene mine. Jeg kan ikke bruke fingeravtrykk på mobilen, ettersom jeg hele tiden mister huden på fingrene. Har lagt inn kode og ansiktsgjenkjenning. Skal ordne med resten av appene i løpet av dagen i dag 😊 Ha en fin søndag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg