Vår, korps og grønnsaksgryte

Heisann!

I går var det overskyet på morgenen, men det tok seg opp utover dagen å sola kom ut på ettermiddagen. I dag våknet jeg til at sola allerede var oppe når jeg sto opp. Temperaturen på morgenen i går og i dag, er omtrent det samme +3C og stigende.

Jeg har sovet så godt i natt, selv om det bare ble litt under 6 timer. Kroppen føles helt uthvilt og i ganske god form.

I går ble det lite aktivitet på sosiale medier på meg. Jeg brukte mye av dagen på å rydde litt og på ettermiddagen og kvelden satt jeg for det meste å strikket på den grønne genseren min. Som jeg har nevnt før går det sakte, og jeg begynner å bli lei. Jeg hadde jo som plan å bli ferdig med genseren innen 1 mai, og jeg håper fortsatt på at det skal skje. Bare armen blir ferdig nå, er det bare å montere og strikke halskanten.

I går ettermiddag hørte jeg et av bydelens korps marsjere og spille nede i gata. Jeg hadde håpet at de ville gå forbi hos meg, men de svingte og gikk gaten den andre veien. Leste litt senere at de gikk for å samle folk til åpningen av den nye kaféen/utestedet på Oppsal, Østensjø Havn. Et sted som vi har ventet i evigheter på skulle åpne. De som hadde lokalene før måtte stenge under eller rett etter Korona, og etter det har vi ikke hatt noe sted å møtes her. Det skal bli spennende å se hva slags aktiviteter de vil tilby utover mat og drikke.

Så langt i dag har jeg bare sosa inne og ikke gjort så veldig mye. Har planer om å ta med meg “Lille Trille” og dra ut for å handle litt. Skal kjøpe inn en del grønnsaker for å lage den gode grønnsaksgryta mi, enten i morgen eller på søndag. Det er så lenge siden at jeg har hatt det at det er på tide å lage den igjen nå. Dette var opprinnelig en oppskrift jeg fant i en engelsk vegetarkokebok som Ungarsk grønnsaksgryte. Med årene har jeg gjort så mye endringer at jeg ikke kan kalle den det. Nå bruker jeg det jeg kan få tak i av grønnsaker. Ikke alt er like tilgjengelig hele året.

Ellers så ser det ut til at snøfallet vi fikk i begynnelsen av uka, har hatt en positiv innvirkning på naturen. For nå er det grønne eselører på nesten alle buskene, og bjørka er nesten blitt grønn. Våren er endelig her 😊

Da var det på tide å få i seg litt mat og gjort meg klar til å dra ut, sånn at jeg kommer meg i butikken før det blir alt for langt på dag.

Ønsker deg en fin fredda 🥰

6 kommentarer
    1. Man blir gjerne litt lei når man har holdt på med det samme strikkeprosjektet en stund, men du har vært flink og stått på! 🧶 Ikke lenge igjen nå.👏 Her er det fortsatt mye snø, men det drypper fra taket i sola ☀️ Ha en fortsatt fin fredag!🤗

      1. Ja det er sikkert og visst at man blir lei, og nå henger jeg litt etter. Det ble ikke noe strikking på meg i går, så det må jeg ta igjen i dag. Er jeg effektiv så blir armen ferdig i dag, og jeg kan begynne å montere i morgen. Litt dårligere vær her nå enn i går, med skyer og vind. Håper at skyene blåser bort utover dagen. Ha en fin lørdag, klems 🤗

    2. Å så koselig at du fikk med deg korpsmusikk! Jeg har foreløpig ikke hørt eller sett noe nå i vår – som gammal korpsjente går jeg etter lyden om det skulle være trommer i det fjerne…. 🙂

      1. Ja når korpsene begynner å marsjere i gatene er det virkelig vår, og jeg går ut fra at de kommer til å gå noen runder de neste dagene. Det er jo ikke lenge igjen til 17 mai nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg