Ut i snøværet

Jeg ble etterhvert enig med meg selv om jeg skulle dra en tur i butikken i dag. Vaklet veldig fram og tilbake en stund, men som sagt gikk jeg for å dra, men jeg ventet til ut på ettermiddagen.

Tenkte først at jeg skulle ta bilen og dra bort til Meny på Oppsal eller ned på Brynsenteret. Når jeg hadde kledd på meg å så ut, innså jeg at det var kommet så mye snø at jeg kom til å bruke en evighet for å grave fram garasjeporten. Derfor bestemte jeg meg for at jeg like godt kunne gå opp på Kiwi i stedet. Jeg ville ha kommet meg nesten opp til butikken innen garasjeporten var fri.


Fortauene og gangstiene som tidligere hadde blitt omhyggelig brøytet, var nå helt blåst igjen. Det var derfor ekstremt tung å gå, og ettersom jeg var helt tett i nesen og bihulene ble jeg fort andpusten og sliten.

Jeg kledde godt på meg med lue, skjerf over nesen og dynekåpen, for det siste jeg ville var å fryse. For å slippe å bære så armene sopte ned i snøen tok jeg med den ene sekken min, og det var jeg takknemlig for når jeg gikk tilbake igjen.

Hvor smart det var å gå ut i det hele tatt vet jeg ikke, men det er for sent å angre nå. Kjenner meg veldig utmattet akkurat nå, men jeg behøver jo heller ikke gjøre så veldig mye mer i dag heller, hihi!

Det snør fortsatt ganske mye ute, samtidig som det blåser. Hørte nettopp på værmeldingen å iflg dem skulle det snø helt til ut på formiddagen i morgen… Etter det ser det ut til av vi slipper noe mer på en stund, krysser fingrene!!


#snøvær #snø #vinter #handletur #handle #gå #strevsomt #blogg

2 kommentarer
    1. Var tidlig ute i dag sjøl og der så jeg at halve nabolaget gravde frem sine biler i kapp. Noen mere stressa enn andre. Masse trafikkuhell i dag bl.a en buss som kjørte seg fast i en sving opp en bakkelike ved og mye annet. Så falck har hatt en travel dag i dag. Men i helga blir det en skitur på meg bare snøværet gir seg og de kjører opp løypene igjen. Håper formen din er på bedringens vei. Ha en fin kveld

      1. Takk og det samme til deg ;o)) Jeg hørte på nyhetene tidligere i kveld at det hadde vært mye uhell på veiene i dag. Gatene her oppe hos meg er isete med melaktig snø på toppen, noe som gjør det ekstremt glatt. Det var en utfordring å gå over gaten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg