Time Team og påskesokker

Heisann og god kveld!

Det har vært litt blandet vær i dag, hvor det startet med gråvær. Til slutt kom sola og varmet opp. Temperaturen har ligget rundt +3,5C.

Det ble så pass varmt på balkongen at døra kunne stå oppe. Vinja spratt ut og la seg til slutt på bordet, midt i sola, og der ble hun liggende et par timer.

Bortsett fra en liten tur på Bryn på lørdag har jeg sittet å knotete med påskesokken min. Jeg kom ganske langt i løpet av gårsdagen innen jeg bestemte meg for å prøve den. For å si det sånn, den passet akkurat rundt ankelen… Det gikk jo ikke for den skal opp over leggen, og da var det bare en ting å gjøre 🤷‍♀️ 

Håper ikke du er lei av sokken, for her kommer et bilde til 🙈. Jeg rakk opp alt sammen og startet på nytt, og da med 2 nr større pinner. Mønster feltene på hver side av harene ser greie ut, men harene derimot er jeg ikke helt fornøyd med. Her har jeg strammet litt mye, men gidder ikke å rekke opp igjen en gang til. Det er som det er, og jeg tenker det blir bra når jeg får de på meg 🤔

I mens jeg har strikket har tv stått på You Tube, og arkeologi programmet Time Team som jeg har sett flere ganger. Begynte å følge dem på midten av 80-tallet, og fram til det ble fjernet fra den kanalen jeg så det. Gleden var stor da jeg fant igjen alle episodene på You Tube for noen år siden.

Håper du har hatt en fin mandag 🥰   

14 kommentarer
    1. Kjempefine sokker, så de blir vi ikke lei av å se! 🥰 Fort gjort å strikke mønster litt stramt, så lurt å gå opp på pinnestr. Ergerlig å måtte rekke opp igjen altså, men du har kommet godt igang igjen! Gleder meg til strikkekinoen imorgen, og spennende å se hva de skal vise da, for det får vi ikke vite før vi er der. Jeg strikker på et håndkle i bomull, så det blir med da. En god kveld og natt til deg! 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Jeg har måttet rekke opp harepus mønsteret 2 ganger til, og nå har jeg gitt opp å har i stedet strikket noen brede striper. Ellers hadde de bare blitt liggende. Jeg strammet hver gang, og de ble for trange rundt leggene mine. Hvilken film ble vist på strikkekino? Ha en fortsatt fin lørdag 🤗

    2. Syns sokkene ser fine ut og jeg vil si du jobber for å få de til. Blir artig når påska er der og du kan ta de på.
      Så fint at du fant igjen programmet du liker <3

      1. Tusen takk 🥰 Sokkene så veldig fine ut de, men dessverre så har jeg måtte rekke opp harepus mønsteret 2 ganger. Til slutt resignerte jeg å strikket striper i hvitt og brunt der de skulle være, ellers hadde det ikke blitt noen sokker til påske. Ja Time Team er veldig interessant, og jeg elsker alt som har med arkeologi å gjøre. Hadde jo veldig lyst til å gå den veien, men sånn ble det ikke. Ha en fin lørdag, klem 🤗

      1. Jeppsi, og jeg har rekket opp to ganger til for at det ble for trangt. Så nå har jeg kuttet ut harepusene, og heller strikket noen brede striper for å få ferdig sokkene til påske. Kanskje jeg prøver på nytt til neste år 🤔

    3. Fine sokker men du strikker vel vanter og genser også? Så er jeg 62 år, ingen forskjell men bare på papiret. Ingen visste det på jobben men i dag ble det avslørt. En kollega har dagen etter meg så dermed ble det sang i kantina. Samme greie hver gang noen fyller år. Blir lei den sangen snart så kunne kanskje lære den baklengs. Ble en kake på Baker Hansen, eller noen sms og noen grattis via face. Utsetter turen i parishjulet til i morgen for da skal jeg til fotpleie som er på samme side av byen. Skal sjekke lommeboka men satser på at det blir opera på lørdag. Ha en fin dag.

      1. Det blir påskesokker, men uten harepus mønster… Ja vi blir eldre alle sammen, og det er jo egentlig flott at vi får lov til å bli det. Du ligger et år etter meg ser jeg. Da jeg jobbet så var det sånn at den som hadde bursdag hadde med kake, men var det rundt tall kjøpte jobben inn kake. Jeg visste ikke at det var pariserhjul i Drammen, men så det denne uken hos ei jeg følger på Snap. Er det like stort eller større enn det som pleier å være i Spikersuppa under julemarkedet i Oslo. Blir det Opera på deg i dag?

      1. Sokkene og mønsteret er super fint, men jeg får det ikke ordentlig til. Har nå gitt opp etter å ha rekket opp to ganger, og strikker brede striper der de skal være, bare for at jeg skal få påskesokker. Kanskje jeg prøver en annen gang 🤔

      1. Ja det er veldig kjedelig, og jeg har gjort det 2 ganger til etterpå 🙈 Strammet for mye hver gang, sånn at jeg ikke fikk de opp over leggen. I stedet ble det striper, sånn at jeg skal kunne få et par påskesokker. Klem 🤗

    4. Så kjedelig når sokkemønsteret blir for stramt. Husker mamma strikket en genser en gang og den gikk ikke å bruke for den var for stram. Du må liksom legge pekefingeren din bak på strikketøyet, ha tråden over og “forlenge” tråden så det har litt å gå på liksom. Øv på, så får du det til. Klemsiklem.)

      1. Ja det var veldig kjedelig at det ble for stramt, men nå har jeg rekt det opp og strikket ferdig sokken uten harepuser. Jeg må nok øve meg mer på dette med mønster, for jeg har jo lyst til å mestre det. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg