Tilbake på kontoret

Image by Engin Akyurt from Pixabay

Heisann og god morgen! 

Ute var det litt grått da jeg sto opp rett før kl 6 i dag morges, og nå noen timer senere ser det ikke ut til å ha blitt noe bedre. Temperaturen var bare +5C da jeg sto opp, men innen jeg kom meg ut av døra hadde den kommet opp på +8C.

Jepp, i dag var det ingen vei tilbake, jeg måtte ned på kontoret i byen for å jobbe der. Syntes jeg at det var greit? Tja, jeg ville ha foretrukket å jobbe hjemmefra, men nå er det bestemt at vi skal være på kontoret så da er det sånn. Jeg hadde ganske mye med meg og sekken min var veldig tungt. PC, tastatur og rullemusa mi + litt annet. Nå som det blir fast å være på jobb, er det bare PC’n som jeg må bære fram og tilbake. For skulle jeg ha drasset med meg alt jeg gjorde i dag hver eneste dag, hadde kroppen streiket. Jeg tok bilen til byen for at det ikke skulle bli så langt å bære, men det kan jeg ikke gjøre hver dag… Blir litt vel dyrt i lengden det 😲

Vinja stakkar var helt forvirret når mamsen hennes sto opp så tidlig i dag, og ikke minst når jeg også var så frekk å gå fra henne før dagen hadde begynt på ordentlig. Det er nok noe hun bare må venne seg til, men så kommer det nok til å vanke masse kos når jeg kommer hjem igjen.

Da kaller arbeidsoppgavene på meg igjen, og så håper jeg du får en fantastisk tirsdag 🥰

 

20 kommentarer
    1. Uvant å være på kontoret igjen, men håper det går seg til.🥰 Veldig greit mht. mer utstyr der, og sikkert litt godt å komme seg til sentrum. Jeg har nesten bare vært i sentrum de gangene jeg har vært i Oslo, og mye bra der om man har tid til det. Håper du har en fin arbeidsdag! 💕

      1. Ja det var veldig uvant å komme inn på kontoret igjen, spesielt siden vi har flyttet en etasje opp. Jeg er jo av de som helst ville ha jobbet hjemmefra, og syntes det er stress å stå opp tidlig for å passe tider ol.
        Det vil nok gå seg til, må jo det for dette er jo den normale hverdagen våres. Det har skjedd store forandringer rundt om i byen siden jeg var her nede sist 😉
        Ha en fin tirsdag 🥰

      1. Ja faktisk så er det sånn, vi har en papirløs arbeidsdag hvor alt kommer inn på data. Kanskje ikke personlig eiendeler ligger like pent og pyntelig hele tiden 😉

    2. Da er vi mer tilbake til slik det var, begge deler syns jeg har fordeler og ulemper. Jeg orka ikke ta med begge skjermene til hjemmekontoret, så de savnet jeg. Og det er klart, du kan ikke dra på alt du gjorde i dag fram og tilbake. Vinja venner seg nok til det, men hun ville nok hatt deg hjemme. <3

      1. Ja ting begynner å normalisere seg igjen, og vi skal være mer på kontoret enn hjemme. Nå har jeg en stor skjerm her hjemme, så jeg slipper nå i alle fall å se på bare laptoppen. Docking stasjonen og skjermen skal stå her hjemme, sånn at man kan jobbe hjemmefra i blant. I dag forsov jeg meg så kraftig at jeg valgte å jobbe hjemmefra, så får jeg heller dra ned igjen i morgen. Det gikk helt fint med Vinja i går, og hun var mer opptatt av at hun ikke hadde fått våtfor enn at jeg ikke var hjemme, hihi.

    3. Håper dagen gikk greit, men mye mer styr for deg dette! Men katt som skal ha medisin og alt der også…
      Du burde hatt hjemmekontor til du går av med AFP tenker jeg da!
      Klem…

      1. Dagen gikk i grunnen veldig greit, og selv om jeg trives best her hjemme så skal det nok ordne seg på jobb også. Ja jeg syntes jo egentlig at jeg burde få jobbe hjemme, men nei… Heldigvis så er ikke Vinja avhengig av at medisinen hennes kommer på samme tidspunktet, så jeg er litt friere der. Hadde Ronja fortsatt levet, hadde det straks vært verre,.

    4. Kan skjønne at du vil helst jobbe hjemmefra men tror nok at det var greit og møte kollegene dine igjen. Ny sveis utsettes til i morgen. Tar det etter legen og før jeg besøker mine foreldre. Ha en fin dag.

      1. Jo da det var veldig hyggelig å møte kollegene igjen, og så var det jo også greit å vite hvor den nye plassen til avdelingen var. Vi flyttet jo opp en etasje rett før påske. Jeg bestilte time til klipp og fikk på fredag. Det skal bli så godt å få litt fasong på fjonene igjen. Ha en fin onsdag.

    5. En god onsdag til deg. På en måte er det godt at alt blir normalt igjen, men jeg er enig at det er lettere også billigere å jobbe hjemmefra.

      1. Tusen takk 🥰 Ja det er nok greit å komme tilbake til en någenlunde normal hverdag igjen, men ja det kommer til å bli dyrere med t-bane billene osv. Jeg visste jo at dette ville komme, selv om at jeg hadde håpet på å få fortsette hjemme… Ha en fin onsdag 🥰

    6. Ja så var hjemmekontor en saga blott… og katten forstår ingenting – alene en hel dag! 🙂 Men det går seg til.

      Lag deg en fin onsdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg