StrikkekafĂ© og litt andre ting…

Image by SweetMellowChill from Pixabay

Heisann og god morgen!

I gÄr lÄ tÄka langt ned pÄ hustakene, men i dag har den blÄst bort og vi har en klar dag her i Oslo. Temperaturen i gÄr lÄ pÄ ca +2C, i mens i dag er vi nede pÄ 0C.

GÄrsdagen startet med at jeg ble vekket av at naboen ringte meg fÞr kl 8, noe som var ca 1 time fÞr jeg hadde beregnet Ä stÄ opp. Tror ikke hun tenkte pÄ at jeg fortsatt sov, ettersom hun selv hadde vÊrt vÄken mye av natten. Hun trengte hjelp til Ä ordne med en klokke, og lurte pÄ om jeg kunne komme over. Jeg hadde mest av alt lyst til Ä si nei, men gjorde ikke det Ä gikk inn Ä hjalp henne. Det tok bare et par minutter, og jeg kunne ha lagt meg igjen men hoppet i stedet i dusjen og gjorde meg i stand.

Jeg hadde ikke sovet sÄ mye selv natt til i gÄr, sÄ jeg gikk for det meste rundt med grus i Þynene hele dagen og smÄ gjespet.

Rett fĂžr kl 11 var jeg pĂ„ plass hos Bestisen, og sammen dro vi bort til LĂžrenskog Hus for Ă„ gĂ„ pĂ„ strikkekafĂ© pĂ„ Veiviseren. Bordet var fult av strikkeglade damer, men de aller fleste av dem var ukjente. Kun en av de faste som var der. Etter hvert sĂ„ kom 3 av de vi vanligvis strikker sammen med, og klemte oss sammen rundt bordet. Noen av damene satt bare Ă„ strikket og sa ikke sĂ„ mye, mens andre hadde munndiare som jeg har, hihi! Jeg hadde ikke tatt meg tid til Ă„ spise fĂžr jeg dro hjemmefra, sĂ„ jeg kjĂžpte meg et halvt rundstykke med ost og skinke til en dobbel Americano ☕Jeg var veldig usikker pĂ„ om jeg skulle strikke pga at huden flasser pĂ„ fingrene, men etter Ă„ ha smurt meg godt med hĂ„ndkrem gikk det ganske greit. Bestisen og jeg var de siste som gikk, som vanlig, og da hadde vi sittet der i ca 3 timer. 

Etter en snartur innom garnbutikken pÄ Metro hvor Bestisen kjÞpte mer garn til et sett hun strikker til barn 4 Är, dro vi videre til OBS i LillestrÞm for handle. Om vi handler sammen sÄ pleier vi Ä gjÞre det om torsdagene, men jeg hadde litt andre planer for dagen i dag.

NÄr jeg kom hjem igjen fÞyk jeg rundt Ä ryddet, og fikk unna en stor oppvask fÞr jeg laget meg middag. For jeg visste at jeg ikke kom til Ä ha sÄ mye energi etter at jeg hadde spist. Noe som stemte ganske bra, og jeg bare sank sÄ langt det gikk ned i godstolen Ä der ble jeg helt til det var pÄ tide Ä krabbe under dyna.

HĂ„per du hadde en fin dag og i gĂ„r, og at dagen i dag ogsĂ„ blir det đŸ„°

 

10 kommentarer
      1. Ja strikkekafe har jeg virkelig blitt glad for Ă„ bli med pĂ„. GĂžy Ă„ strikke sammen med andre, men sĂ„ er det jo ogsĂ„ det sosiale rundet det đŸ„°

    1. Ja det var tidlig Ă„ ringe til folk som ikke skal pĂ„ jobb, men bra hun fikk hjelp av deg da. đŸ„° StrikkekafĂ© er sosialt og fint, og sĂ„ fĂ„r man hjelp om man skulle stĂ„ fast med noe. Det Ă„ ha noe komplisert Ă„ konsentrere seg om kan bli verre da. Her har det ogsĂ„ vĂŠrt sol idag, men da blir det vel kaldt til natten. Ønsker deg en superfin resten av dagen! đŸ€—

      1. Ja jeg syntes nok det var litt i tidligste laget, og jeg hĂ„per hun ikke tenker at hun kan ringe meg om alt som er bare for at jeg ikke jobber lenger. Strikkekafe er noe av det beste jeg har hengt meg pĂ„, og ettersom jeg ikke er sĂ„ flink i det tekniske rundt strikking vet jeg at jeg fĂ„r hjelp der om jeg trenger det. Allikevel er det greit Ă„ drive med ting som ikke krever full oppmerksomhet. Da blir det fort feil. NĂ„ har vi hatt noen fine klare dager, men da har jo ogsĂ„ temperaturen sunket ned pĂ„ blĂ„tt igjen. đŸ€—

    2. Kos med strikkekafe mĂžter nye folk og ut fra det skapes nye kontakter. Og det er bra. Er hjemme etter en lang dag sĂ„ nĂ„ skal det bli godt med litt sĂžvn snart. Det er fredag alt i morgen den siste i januar. I morgen blir det litt handling sĂ„ siden prisene pĂ„ mat Ăžker fra 1.2 bĂžr man kanskje hamstre litt og gĂ„ pĂ„ butikken 1gang i uka. Man lĂŠrer av alt og det er lurt. Nok en gang togkaos, var sĂ„ vidt inne pĂ„ stasjon – mĂ„tte pĂ„ do – men der var det kĂž over alt. SĂ„ jeg fant en annen lĂžsning. Men nĂ„ blir det litt mat her og nyheter pĂ„ TV. Ha en fin kveld.

      1. Ja det er veldig koselig med strikkekafe, og det Ä skape nye kontakter/venner i voksen alder er veldig hyggelig. Det er en bekymring at de igjen Þker matprisene, sÄ da gjelder det Ä finne den billigste butikken sÄnn at man ikke betaler seg ihjel. Mye kaos pÄ offentlig transportmidler om dagen dessverre, og jeg er glad for at jeg slipper Ä tenke pÄ det. Ha en fin lÞrdag.

    3. Koselig Ă„ mĂžtes til Strikkekafe.đŸ§¶đŸ€—
      Vi trenger slike pauser i hverdagen nĂ„ nĂ„r det meste er bare dystre nyheter.đŸ‘đŸ»
      Godt at dere ikke bare har blankis lenger.đŸ€—

      1. Jeg ser alltid fram til onsdagene og Strikkekafe, for det er sĂ„ koselig Ă„ sitte der i noen timer Ă„ ikke tenke pĂ„ noe annet enn strikking. For det er stort sett det vi prater om, hihi Helt enig man trenger pauser fra virkeligheten i bland, for det er mye i hverdagen som ikke er sĂ„ hyggelig. NĂ„ som vi har hatt kuldegrader sĂ„ har rim festet seg pĂ„ isen, og det er ikke sĂ„ glatt lenger der det var det 😉

    4. HĂžres koselig og sosialt ut med strikkekafĂ©. Jeg har fĂ„tt invitasjon i postkassa fra en gjeng som samles her i borettslaget, men ikke vĂŠrt der enda. HĂ„per du fĂ„r en super fredagskveld! đŸ€—

      1. Det er veldig koselig med Strikkekafe, bĂ„de for det sosiale og for at man blir inspirert til Ă„ fullfĂžre prosjekter. Man vil jo gjerne vise at mat arbeidet vokser fra gang til gang. Kanskje du skulle bli med gjengen om kroppen orker og du har lyst 😊 Ha en fortsatt fin lĂžrdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg