Søvn, hva er det….

Heisann og god morgen!

Ute begynner det å lysne, og det blåser litt. Litt for tidlig å se hva slags vær det ellers er.

I natt har jeg sovet urolig og våknet omtrent hver halvtime. Så når klokka nærmet seg 05:00 orket jeg ikke mer. Jeg sto like godt opp og laget meg en kopp kaffe, og satte meg i godstolen innpakket i et pledd.

Lente meg etterhvert bakover i stolen, og lukket øynene for kanskje å få sove litt til. Da kom Vinja og la seg som en levende pelskrage opptil halsen min. Hun malte så høyt at det var umulig å sove, selv om jeg hadde vært trøtt 😴

Til slutt ville hun ikke kose mer, og hoppet bort i sofaen hvor hun ligger å sover nå ❤️.

I går regnet jeg ut hvor mange dager og uker det var igjen til jul. Tidlig syntes du å tenke på det alt nå? Absolutt ikke, for jeg har allerede begynt å glede meg. Har allerede tatt meg selv i å nynne på julesangene 🫣. Jeg noterte også inni kalenderen når jeg skal bake lussekatter, steke medisterkaker og ikke minst når heimen igjen skal bli et julehus, hihi. Syntes det er greit å ha kontroll på de tingene der tidlig jeg.

Nå tror jeg jammen jeg skal lage meg en kopp kaffe til, for sove får jeg uansett ikke til.

20 kommentarer
    1. Uff, så trasig å ikke få sove ordentlig! 😳 Kanskje du får til en liten blund utpå dagen? Det er så koselig med alle forberedelsene til jul, – har endel ting jeg må ordne jeg også. 🥰

      1. Ja det blir nok til at jeg gjør det 😉 Jeg elsker jo jula, og det å pynte hjemmet selv om det er mye som skal ordnes. Først skal vi ha litt høst tenker jeg 🍂 Ha en fortsatt fin søndag 😉

      1. Jeg blir så stressa i kroppen når søvnen ikke vil komme. Kanskje jeg sover bedre i natt 😉 Ja Vinja passer på meg, og det er ikke noe som inngår hennes blikk 😉

    2. Søvn er viktig men er en utfordring for mange. Ute regner det har alt vært ute i skogen. Det ble 1 times tur, det var deilig regne til tross. Håper du får løpet av dagen – bra med avtaler. Ha en fin dag.

      1. Med dårlig søvn fungerer ikke kroppen og hode så godt, så jeg håper det blir bedre i natt. Det har regnet før jeg sto opp ved 5 tiden, men etter det har det ikke kommet noe mer. Ha en fin søndag.

    3. Uff, så kjedelig å ikke få sove. Det vil si; våkna så mye gjennom en natt. Håper likevel dagen din blir grei og du får en fenomenal god natt til natten, Og så har du allerede begynt å tenke på jul, ja… 🙂
      Klem <3

      1. Det er veldig slitsomt når søvnen ikke kommer, men i natt har jeg sovet godt. Dagen ellers ble ikke så ille den, brukte mye av den til å strikke videre på et skjerf jeg ville ha ferdig 😊 Ja jeg har allerede begynte å tenke, glede meg og planlegge juleforberedelsene 😉 Ønsker deg en fin mandag, klem 🤗

    4. Koselig bilde av deg og fine pusen Vinja. Sånn småsoving om natta er slitsomt. Må ta deg en midtpådagenlur du da. Begynt å tenke på jul, ja😅 Ja hvorfor ikke. Er tross alt bare 4 måneder til☺️ Venter litt, jeg. Tydeligvis ikke så glad i jula som deg😅

      1. Tusen takk 🥰 Lener jeg tilbake i stolen, kommer Vinja med en gang. Det har blitt hennes nye favorittsted på kvelden, og om natten vil hun ligge i armkroken i sengen 😺 Jeg klarte å unngå en dupp i løpet av dagen, og gikk å la meg tidlig og sov godt igjennom natten. Jeg er et stort julemenneske og så fort vi kommer ut i august, så begynner jeg å glede meg til å hente fram julepynten 😊 Ha en fin mandag, klems 🤗

    5. Man blir sliten når man ikke får sovet nok, og jeg har perioder hvor jeg småsover om natten jeg også. Det verste jeg gjør da er å legge meg ned for å sove om dagen/ettermiddagen. Da blir jeg vrangsøvd.

      Jeg ønsker deg en superfin søndag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Natten til i går var veldig slitsom, og jeg tvang meg til å holde meg våken hele dagen. Kom meg i seng i normal tid, og har sovet så godt i natt. Jeg har perioder hvor søvnen ikke vil komme uansett hvor trøtt jeg er før jeg legger meg. Klems 🤗

    6. Kjedelig å sove dårlig da – får håpe du får en bedre natt nå! Planlegging er viktig – og hvorfor ikke glede seg til jul allerede! Høsten går nok fort den! Klem <3

      1. Ja det ble en veldig slitsom natt, og jeg blir jo så stresset når jeg ligger der å stirrer i taket og ikke får sove. Heldigvis sov jeg godt i natt 🥰 Når vi kommer ut i august måned begynner det å rykke i julefoten. Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg