Bare en ting igjen nå….

Photo taken with Focos

Hei og god formiddag!

Det var litt grått utenfor vinduene mine tidligere i dag, men nå er det klarvær så vi får nok se litt til sola i dag også. Det blåser litt ute, men ikke så mye. Minusgradene henger i, men litt varmere enn i går er det med -3,4C.

Kattenes morgenstell er unnagjort med alt det som hører med. Vinja tar seg en formiddagslur på senga mi, mens Ronja ligger foran meg på fotskammelen å vil ha litt kos 😻

Da jeg sto opp i går trodde jeg aldri at jeg skulle orke å gjøre heimen ferdig og julepyntet, men det ble jeg faktisk. Jeg småpuslet hele dagen og satt meg ned å slappet av når jeg ble sliten. Jeg er ikke helt fornøyd med plasseringen av enkelte ting, så jeg må gå en runde litt senere og flytte om. Enkelte ting har fått sin faste plass, men så er det andre ting jeg ikke husker hvor har stått… Boksene som pynten var oppe i, har jeg ikke vært nede med enda. Orket ikke å mase med det i går kveld.

Det ene lyset i adventstaken ser helt skjev ut på bilde, men er i virkeligheten ikke det. Måtte bare nevne det 😉

Kun en ting er igjen nå, og det er å henge opp julebelysningen på balkongen, men det skal jeg ta etter at jeg har vært nede med alle boksene i kjelleren og hentet gardintrappen. Lysene jeg skal henge opp i dag er helt nye, og har fargede pærer som jeg pleier å ha. De har derimot en annen fargekombinasjon enn de gamle, så jeg må teste ut hvilken jeg skal gå for…

Det var Maskorama i går kveld også, og det ble til slutt Nissen som måtte kaste masken. Å det var politikeren Abid Raja som hadde gjemt seg inni der. Han er ganske lang, men hadde gått med bøyde ben hele tiden for å se liten ut. Jeg trodde faktisk ikke at det var han. Nå er de bare 4 stykker igjen, og det er utrolig spennende. Jeg tror jeg vet hvem som er i to av dem….

På tide å komme i gang med dagens gjøremål, sånn at jeg kan nyte resten av dagen med et par gode julefilmer på TV. Kanskje hekle litt videre på det grønne bestemorteppe jeg holder på med.

Ønsker deg en fin 1 søndag i advent 🥰

#søndag #advent #julepynt #belysning #nyte

 

12 kommentarer

Siste innlegg