Søndag = egenpleie

Heisann!

Jeg lyver nok litt når jeg påstår at søndag = egenpleie, for det er ikke alltid sånn. Det er meningen at det skal være det, men det skjer mer enn en gang at det går i glemmeboka. I dag ble jeg minnet på det, da neglen på den ene storetoa mi var vond. Den hadde blitt inngrodd, og det er ikke behagelig… Da var det bare å ta fram negleklipperen og manikyr maskinen å sette i gang.

Fram med negleklipper og manikyr maskinen

Egenpleie var det nok, men langt i fra velvære… Heldigvis var det bare en tå som var vond, og jeg brukte en evighet for å bore under neglen for å lage mellomrom. Kjenner jeg får gåsehud og begynner å grøsse bare ved å tenke på det. Jeg bet tennene sammen og ga meg ikke før det ikke var vondt mer. Ømt ja, men ikke smertefullt som før jeg startet. Jeg burde jo selvsagt ha gått til en fotpleie, men jeg har ingen for øyeblikket. Vurderer å gå tilbake til den salongen jeg brukte tidligere 🤔

Pandamaske etter en god rens av huden

Det var en stund siden ansiktet mitt hadde fått litt mer TLC enn den vanlige rensen, som den får morgen og kveld. Så jeg ga den en dyp rens, skrubb og avsluttet med en Pandamaske. Hadde helt glemt at jeg hadde den i skapet, og jeg hadde heller ikke prøvd den tidligere. Stakkars Vinja, hun ble vettskremt da jeg kom ut fra badet med masken på. Hun kjente meg ikke igjen, og syntes det tryne der var veldig skummelt. Hvor hun ble av vet jeg ikke, men hun ble borte helt til masken ble tatt av… Hihi, jeg skjønner henne godt 😂

Det er på sånne dager som dette at jeg savner badekar, for det hadde vært så deilig å ligge i et varmt bad å slappe av mens masken virket… Ellers så syntes jeg det er helt greit med bare dusj 😉

Håper du har en avslappende søndagskveld 🥰

 

6 kommentarer
    1. Da var det nye uke sitter her og ser fremover. I morgen er det rolig her, mener at da har jeg fått sovet ut. Kom ikke i seng før kl 2315 i går kveld og det merkes. Var en tur i skogen i går tidlig, men var min søster opp til Hamar og tok toget ned alene. Lenge siden sist jeg hadde møtt nevøen min som bor der. Men det var buss for tog et stykke så turen ble litt stress. Men Mjøsa er Mjøsa og vy er vy og buss er buss. Men jeg tror jeg foretrekker tog og ikke buss på en lang reise. Grunnen er at det er bedre plass i toget samt bedre toaletter og så kan man få kjøpt litt mat på toget. Ha en fin dag.

      1. Ja nå har en ny uke startet med nesten blanke ark 😊 For meg er det en fin uke, for jeg jobber ikke i dag, så blir det hjemmekontor i morgen, 1 dag på jobb og så er det helg igjen 😊Fint langs Mjøsa, og jeg skal oppover der når vi nærmer oss juni tenker jeg. Kjedelig med Buss for tog/bane, og sånn blir her hos meg også nå om et par uker. Ha en fin mandag.

    2. Det hørtes godt ut, sjøl om jeg skjønner det ikke var godt alt. Men må nesten le, ser for meg den redde katten. Håper innsatsen i går fører til en veldig god mandag. Her skal jeg straks rekke en ferge. Riktig fin mandag til deg <3.

      1. Det ble jo godt til slutt, selv om det ikke var det mest behagelige i mens det sto på. Ja du skulle bare ha sett katten, hun kom gående og bråstoppet og når jeg bøyde meg ned for å stryke henne forsvant hun. Så bare bakbena og halen før hun var borte 😂 Jeg følte meg veldig avslappet i hele går kveld, og sov godt i natt. Ha en riktig god mandag 🥰

    3. Bra å ta seg tid til egenpleie. Inngrodd negl er vondt, – gubben fjernet neglen på den ene stortåa pga. det, men har det fortsatt på den andre. Hihi, kan se for meg katten ja, men herlig med en slik behandling. 🙂👍 Håper du har en fin dag! 🥰🌺

      1. Når jeg går jevnlig til fotpleie så slipper jeg heldigvis unna, for mye plager med inngrodde negler. Nå har jeg ikke vært på veldig lenge å ordner selv, og da blir det som regel å klippe negler å file. Da oppstår det gjerne et problem etter hvert. Ja vet du det var nydelig med litt velvære til ansiktet, selv om Vinja syntes jeg så veldig skummel ut. Ha en fin mandag 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg