Skal, skal ikke…?

 

Photo taken with Focos

Mjausann!

Vinja har aldri vært spesielt opptatt av å utforske det som finnes utenfor leiligheten. Hun har som regel sittet i stua og kikket når jeg kom hjem, og først kommet bort til meg etter at ytterdøren er lukket igjen.

De siste ukene derimot har hun blitt mer modig, og i dag dristet hun seg til slutt nesten opp til 2 etasje. Da hadde hun stått i døråpningen og vurdert om hun skulle eller ikke. Jeg syntes jo det er flott at hun vil ut å undersøke alt det spennende som finnes der ute. Neste steg blir å få på bånd, og bli med helt ut for å gjøre seg kjent der. Før det kan skje, må jeg kjøpe et mer behagelig bånd til henne. Det hun har nå er ikke så praktisk, i tillegg til at hun lett kan åle seg ut av det om hun skulle bli redd. Det har nemlig skjedd et par ganger for noen år siden.

Vinja har forandret seg en del, nesten blomstret litt opp, etter at hun ble igjen alene. Jeg har nevnt det før, og tror det er noe i det at hun ville ha trivdes bedre om hun var alenekatt hos meg. Sånt vet man jo ikke i forveien når man skaffer en kattunge.

#katteliv #vinjathecat #modig #forandringer #utenfor

 

8 kommentarer
      1. Ja jeg syntes det, noe som kan gjøre det lettere å ha henne med når jeg skal ut på tur. I et behagelig bånd trenger hun jo ikke sitte reiseburet i bilen. Krysser fingrene for det 🥰

      1. Ja jeg syntes det var godt at hun kommer ut av skallet sitt, for det er jo sånn en katt skal være. Nysgjerrig og undersøkende.
        Hun har nok aldri sørget, i alle fall ikke synlig, over at Ronja er borte. Uten å vite det, tror jeg hun er lettet 🤔
        Ha en fin onsdag 🥰

    1. SÃ¥ koselig, ja kjøp nytt bÃ¥nd og gÃ¥ pÃ¥ tur. Mange her som har katter i bÃ¥nd, skjønner det for er andre katter og litt trafikk. virker som hun stortrives ja…SÃ¥ bra..

      1. Jeg har sett litt på de båndene som brukes til veldig små hunder, og tenker at de er mer behagelig på.
        Her får vi ikke lov å slippe ut kattene på egenhånd, så hvis de skal være ute må de gå i bånd. Det ble en periode veldig mange katter her, så vi fikk forbud mot utforskning alene.
        Vinja har det bra, og ser ut til å nyte dagene 😺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg