Sitter bare å nyter formiddagen

Ole Brum koppen med god kaffe

Hei og god formiddag!

Ute er det en knallblå himmel og sol i dag, med litt skarp luft nå på formiddagen selv om temperaturen ligger på +10C

I dag er det Ole Brum koppen som er fylt opp med kaffe. En kopp jeg så glad i, både når det gjelder bilde men også selve formen på koppen. Den er kjøpt i Disney butikken i Regent Street, London for mange år siden. Akkurat denne koppen kjøpte Bestisen til sin mor, og da jeg klart å knuse min egen for noen år tilbake overtok jeg hennes. Hun hadde forresten to stykker 😉

Det er ikke jobbe-dag så jeg sitter bare å nyter formiddagen og tenker på hva jeg skal gjøre i dag. Lurer meg litt på om jeg skal ta en tur ned på Plantasjen, men ikke for å kjøpe flere planter. Nei, jeg trenger et sånt rundt brett med hjul på til en stor plante som må frem i lyset. Der den står nå blir det litt for mørkt kan de se ut til… Jeg trenger også en liten leirpotte til en sukkulent som trenger større plass.

Jeg burde også ha vært ute å taklet bedet mitt ved balkongen, men det er en stor jobb å få orden på det. Skal jeg gå løs på det bør det være tidlig på morgenen før sola kommer, for ellers blir det alt for varmt, selv nå, og stå inne i kroken å jobbe. Dessuten vet jeg at kroppen kommer til å protestere dagen etter, og det passer dårlig når jeg skal på jobbe nede i byen i morgen. Den beste dagen å gjøre et sånt stort prosjekt er fredagen, og jeg tenker at jeg skriver det inn i ukeplanen til da 😉

Håper du får en fantastisk mandag 🥰

 

14 kommentarer
    1. Ja, den koppen der var virkelig søt, og jeg synes også om den formen. Elegant og fin. Ole Brum er jo en fin fyr, så han passer det godt å ta en kopp kaffe sammen med ♥
      Jeg har litt hagearbeid jeg også skulle ha gjort. Et bed jeg har bestemt meg for selv å ha ansvaret for. Alle de andre bedene jeg har, får jeg hjelp til å dekke med bark. Ett bed gjenstår med denne jobben, men hjelperen min får komme når han har tid og helse til det.
      Og lurt å tenke at luking og sånt bør vente til fredagen. Så har du helgen å komme deg på ♥
      Ha en fin dag ♥

      1. Jeg elsker denne koppen, og jeg husker at den også kom i perlemor-farge som jeg hadde litt lyst på. Ble aldri til at jeg kjøpte det… Angret litt etterpå. Bedet mitt har blitt veldig overgrodd, ettersom jeg har matet fuglene og de søpler vet du. Så det har blitt langt gress rundt der hvor gressløken min står, så nå kan jeg ikke se hvor den er lenger. Blir litt av en jobb å finne den igjen, men det ordner seg. Ja fredag er en perfekt dag å være gartner 😉 Ha en fin mandag 🥰

    2. Det er viktig å drikke god drikke av en god drikkekopp 😀 Noen ting er lurt å utsette til kroppen er med på tumultene 😉 Håper dagen din blir god og fin 🥰

      1. Tusen takk 🥰 Ja det er sant, og jeg er litt sær å syntes ikke kaffen smaker like godt om ikke koppen faller i smak 😉 Jeg vet at jeg kommer til å få en veldig sur og grinete kropp, etter å ha vært gartner. Det skjer hver gang, og jeg har ikke noe valg enn å ta det med ro et par dager etterpå. Ha en fin dag du også 🥰

    3. Så søt kopp og fin fasong! Jeg husker jeg var med foreldrene mine til London for mange år siden, og da var vi innom Hamleys (en kjempestor lekebutikk) som jeg mener lå i Regent street. 🙂 Artig å gå på Plantasjen å kikke, og slike brett med hjul har jeg sett der. Jeg skulle hatt ugressduk å plante jordbær på, men det så jeg de hadde ganske rimelig på Jula, så får ta meg en tur dit i løpet av uka. Lurt å vente til fredag med gartnerjobben 🙂 Ha en fortsatt fin mandag! 🙂

      1. Tusen takk 🥰 Om det ikke har skjedd noe de siste årene, så ligger fortsatt Hamleys I Regent Street. Jeg må alltid innom for å kikke når jeg er i London, men nå er det noe annet som frister og det er Warners Studio og Harry Potter 🤩 De hadde mange forskjellige sånne brett med hjul, men jeg tok det billigste jeg kunne finne. Når man skal ha ugressduk, så er nok Jula mye rimeligere vil jeg tro. Plantasjen har jo litt stive priser, om ting ikke er på salg. Ha en fin mandag 🥰

    4. Kom hjem i dag og skulle ta ut en kopp. På en eller annen måte kom jeg bort i noe annet. Resultatet ble at et krus jeg fikk til bursdagen min ramla ned i oppvasken og traff glass som ble knust. Kruset gikk i gulvet og ble knust i samme slengen. Så nå fikk jeg jobben, må ta på meg tøfler, hansker og kost. Så blir det støvsuging og grundig vask av gulvet. Ellers er det fint vær ute, drar trolig til maxbo av den grunn at dusjhodet løsna. Så jeg vit hva jeg skal gjøre de neste 3-4 timene. Ha en fin kveld.

      1. Kjedelig når man er uheldig sånn at man knuser både kopper og glass. Har nok gjort det jeg også en gang, og med to katter i huset måtte jeg få vekk glasskårene med en gang sånn at de ikke skar potene sine. Det ble veldig fint vær i dag, men det er fortsatt skarp luft så jeg er litt forsiktig med å kaste jakka. Ha en fin kveld du også.

    5. Har vært fint i dag..deilig med blå himmel 🙂 Koselig kopp det der.. Kjøpte en blomst til bordet på verandaen i dag..Lavendel..men venter litt med å plante i krukkene.. Fin uke videre til deg <3

      1. Ja det har vært nydelig i dag, men luften er fortsatt skarp så jeg er litt forsiktig med kle av meg. Jeg var på Plantasjen og kom hjem med to rosa Ildtopper som har fått plass i stuevinduet. Jeg håper min Lavendel som har overvintret skal komme med blomster i år, men jeg skal kjøpe en ny senere for det lukter så godt av den. Ha en fin kveld og uke du også 🥰

      1. Jeg har mange kopper i skapet jeg er glad i, men Ole Brum koppen er ekstra kjær 😍 Jeg skulle ønske jeg kunne starte hver dag sånn, men jeg må nok vente litt til med det 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg