Sand i øynene

Image by OpenClipart-Vectors from Pixabay

Hei og god formiddag!

Ute er det en nydelig dag med en ganske så blå himmel, og sola som snart skinner inn på balkongen min. Temperaturen ligger på +11,9C nå på formiddagen.

Vinja kom akkurat inn for å si hei, hun har flyttet ut på balkongen og blir nok der ute mye av dagen ettersom døra står åpen. Hun kommer bare inn i blant for å se hva jeg driver med eller hvis hun vil ha litt å spise.

Det er både en god og ikke så god dag for meg, god for at jeg sov i 7,5 time og det var veldig godt. Dårlig for at jeg våknet med såre øyne som rant, en eller annen allergisk reaksjon. Det føles som om jeg har en hel sandkasse i begge to, som gjør at de renner hele tiden. Jeg har dryppet dem, noe som lindret litt men ikke godt nok enda i alle fall. Ikke så mye annet enn å pøse på med øyedråper og nesespray for jeg er litt tett oppe i der også…

Etter å ha fått unna morgenstellet til både Vinja og meg selv, satte jeg i gang med å finne noe til Frodith sin fargeutfordring. Det var heldigvis ikke så vanskelig som i går, men hva jeg valgte å ta med kommer i et eget innlegg etterpå 😉

Nå skal jeg hvile øynene en stund, og så er jeg plutselig tilbake igjen 😊

Håper du får en fin torsdag 🥰

 

10 kommentarer
    1. Huff, det der problemet med øynene er ikke noe kjekt. Jeg har det i ene øyet mitt. Har prøvd mye rart. Jeg er helårsallergiker, men det er ikke allergi det jeg har i det øyet. Det er noe annet. Men allergien har jeg også begynt å kjenne ja. Frykter at dette skal bli en ille allergisesong.
      Jeg håper at du kommer deg litt med øynene når du får hvilt litt. Og så kan Vinja kose seg på balkongen imens ♥
      Ha en herlig fin dag uansett ♥ Klem

      1. Tusen takk 🥰 Nei dette er noe ordentlig hærk om jeg skal være helt ærlig. Jeg har hatt det med jevne mellomrom i mange år. Det svir samtidig som øynene renner, og da er det nesten umulig å gjøre noen ting. Jeg må bare dryppe og hvile øynene så glir det nok over igjen 😊 På sånne dager hvor balkongdøren står åpen koser Vinja seg, og slapper helt av. Hun kan gå ut og inn som hun vil. Når det er kjølig og jeg holder døren lukket når hun er der ute, så vil hun ut og inn hele tiden. Ha fin dag du også 🥰

    2. Uff, det er ubehagelig, – håper du får rensket ut med øyedråper. Det var mye vind igår, noe det har fortsatt med idag, og nå som det er så tørt så fyker både sand og jord rundt, men det kan ha flere årsaker. Ja, Vinja koser seg sikkert nå som du kan ha døra åpen til balkongen. Ønsker deg masse god bedring! 🙂

      1. Tusen takk 🥰 Det er skikkelig ubehagelig, og du skal ikke se bort fra at det blåser kan ha noe med det å gjøre. Pollen blir virvlet opp og kommer inn over alt. Så nå er det øyendråper og nesespray som gjelder 😉 Vinja har det som plommen i egget hun nå, og nyter balkonglivet til det fulle 😻

      1. Tusen takk snille deg 🥰 Da vet du akkurat hvor plagsomt det er, og at det godt kan vare noen dager. Jeg dryppet noen ganger i dag, og kan ane en aldri så liten bedring. Får se hvordan det er i morgen 😉

      1. Tusen takk 🥰 Det er fortsatt litt sand igjen i øynene, men heldigvis mye bedre enn de var i går. Så jeg får bare fortsette å dryppe dem. Ha en nydelig dag 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg