Pleddet vokser sakte men sikkert

Svart og hvitt pledd i Viking Pleddgarn

Heisann!

Strikkepinnene klirrer litt på kveldstid for tiden, og da vokser pleddet mitt sakte men sikkert. Jeg mistenker at det ikke holder med bare to nøster, for jeg vil ha litt lengde på pleddet. Jeg får se hvordan lengden er er når nøste nr 2 er strikket opp.

Dette er mitt 4 pledd i Viking Pleddgarn, og jeg elsker å strikke av det. Garnet er så mykt og behagelig å strikke av, og det ferdige pleddet like så. Jeg har også strikket to sjal i dette garnet. Et som går i sort og rødt, og et som er hvitt og syren-lilla. Når jeg er ferdig med pleddet jeg holder på med nå, skal jeg strikke et sjal i rødt og sort til naboen. Hun likte mitt så godt, og spurte pent om jeg kan lage et til henne også. Å det er det jo klart at jeg kan 😊

Har du strikket av Viking Pleddgarn noen gang?

 

 

17 kommentarer
    1. Pleddet ditt ser herlig ut!😊
      Det blir spennende å se hvordan sjalet blir.
      Ønsker deg en herlig strikkemandag!🤗

      1. Tusen takk 🥰 Det er veldig mykt og godt. Ikke så tjukt, men allikevel varmt og godt å slenge over seg.
        Skal komme med bilde når jeg begynner på sjalet 😉

    2. Pleddet ser veldig deilig ut! Ei venninne strikket et slikt pledd til meg, og når jeg ser ditt, får jeg bittelitt lyst til å starte med strikkeyoga. Det er faktisk 35 år siden jeg la strikkepinnene på hylla. Tror ikke det fantes Viking Pleddgarn den gangen. 🙂

      1. Det er så mykt og godt, noe du vet ettersom du allerede har et. Jeg elsker disse pleddene, og har snart et til alle fargene jeg på gardiner og matchende duker. Du får kjøpe et nøste eller to, og strikke noen pinner når du har lyst og kroppen orker 🥰

      1. Det første teppe jeg strikket, da brukte jeg bare et nøste. Det er en hel grei str til å slenge over seg når en er kald. De jeg laget etter ville jeg ha store, så da har de blitt laget av 2 og noen ganger 2,5 nøste.
        De er jo så lune og gode å ha over seg 🥰

    3. Så flink du er. Jeg har ikke prøvd det. Akkurat nå, har jeg lagt strikkepinner og heklekroken til side fordi skuldrene mine har streiket. Håper det blir bedre igjen en dag:)
      Lykke til med strikkingen:)

      1. Tusen takk 🥰 Jeg prøver å være flink å ta pauser, og ikke sitte så lenge å strikke. For jeg har også armer og skuldre som tåler så mye.
        Noen ganger blir det veldig lange pauser, mens nå har det gått veldig greit 😉 Ha en fin tirsdag.

    4. Ser helt fantastisk deilig ut 😍
      Jeg har strikka en del pledd, men ikke i det garnet der..
      Har forresten fått lest meg opp på bloggen din nå, sjøl om jeg ikke har kommentert over alt. Kjipt med den baksmellen, da..fikk det, jeg også.. 😞
      Håper du får en riktig fin tirsdag ❤

    5. Du er superflink til å strikke altså, for de nøstene er megastore! 👏 Jeg har strikket ett sjal i lilla farger, la opp 3 masker og økte 1 maske i begynnelsen av hver omgang til nøstet ble tomt, slik at det ble trekantet. Jeg har også et nøste i grønt, så har planer om et sjal til.🥰

      1. Så hyggelig høre at du syntes det 🥰. Nøstene er veldig store, og det tar tid å komme seg igjennom dem. Sjalet tar heldigvis ikke så lang tid å strikk, så det jeg skal lage til naboen kommer nok til å gå ganske fort tenker jeg 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg