Påsken startet med et brak

Image by Peggy und Marco Lachmann-Anke from Pixabay

Heisann og God Påske!

Ute driver sola å kikker fram bak et tynt skylag, og det blåser frisk i trærne. Temperaturen ligger på +5,1C.

Påsken startet med dunder og brak i går ettermiddag, og det var ikke på noen god måte dessverre. Jeg ville passe på å få unna en stor klesvask innen helligdagene startet. Ved første sentrifugering kom det noen merkelige lyder fra badet, og det var ikke sånne lyder den burde lage. Så roet den seg når den fortsatte med vaskingen til det var igjen 30 min av vasketiden. Da ble lydene verre og jeg måtte stoppe maskinen. Når jeg endelig fikk åpnet lokket sto trommelen med åpningen ned, og jeg slet med å snu den sånn at jeg fikk ut den klissvåte vasken. Så fort jeg lukket igjen åpningen surra trommelen rundt så den kom ned igjen. Tydelig at trommelen var gått i stykker, sukk.

Det som skulle bli en rolig onsdagskveld, endte opp med at jeg sto å skylte og vrei opp en stor klesvask for hånd. Å det er noe nakken og skuldrene ikke likte.

Nå er jeg ganske heldig som har et stort og flott vaskeri i kjelleren, med to vaskemaskiner, sentrifuge, stor tørketrommel og tørkerom. Det eneste som er litt dumt er at jeg ikke kan vaske akkurat når det passer meg, men det går inntil jeg får råd til å skaffe meg en ny vaskemaskin.

Ellers denne uka så møtte jeg Bestisen og niesen hennes på tirsdag, hvor vi dro en tur på Triaden for å handle litt snoop til påske egg + litt annet. Det ble tid til å sitte ned å spise lunch sammen også før vi dro hvert til vårt. I går var det Strikkekafé med gjengen på Veiviseren, og vi ble 6 stykker.

Nå skal jeg lage meg en sen frokost med bløtkokt egg… Jeg hørte tidlig at det kunne bli manko på egg, så jeg var ikke sen om å kjøpe sånn at jeg har til over påske. Hørte at det var så og si tomt mange steder i går.

Håper du får en fin skjærtorsdag 🐣


12 kommentarer
    1. Kjedelig! Jeg trodde også min var gåen, men så var den bare tett…kom seg da jeg fjernet filteret.

      Ha en fin skjærtorsdag, Vera ☺️🐣

    2. Ja det var veldig kjedelig, men jeg er glad den i det minste ble ferdig med å vaske. Jeg er jo heldig som har et stort vaskeri i samme blokk som jeg bor, så det er jo ikke helt krise. Ha en fortsatt fin Skjærtorsdag 🐣

    3. Hei og god skjærtorsdag. Starta med sol i dag, ja, men nå skyer det til med regn etter hvert. Så synd med vaskemaskina. Ganske typisk at slik skjer i næheten av helg, eller helg har jeg erfart opp gjennom.
      Så hadde du en koselig stund med Bestisen. Stas. Og egg, ja, jeg fikk hamstra litt slik at jeg har nok i påsken til mat og kake.

      1. Sola stakk jammen innom litt på morgenen i dag også, og kanskje kommer den tilbake igjen 🤔 Ja det var noe skit at vaskemaskinen skulle ryke, men ikke så mye å gjøre med det. Får jo vasket klær allikevel, selv om jeg må tilpasse meg tidene. Var nok greit å kjøpe egg i god tid virker det som, for egg må jeg ha i påsken. Klem 🤗

    4. Ergerlig når vaskemaskinen ikke vil mer, men godt du har andre vaskemuligheter! Igår var jeg ute på en liten handletur, og heldigvis ikke kø noen steder. Ellers er vi så heldige å ha et gårdsutsalg med bl.a. egg i nærheten, så vi kan få kjøpt der. Den ene naboen produserer også egg, så det er muligheter. Først på dagen var det sol, men nå har det gått over til regn. Koselig med lunsj og strikkekafé da! 👍 Ha en fortsatt fin skjærtorsdag! 🤗🐣🐤

      1. Veldig ergerlig at vaskemaskinen røyk, men ikke så mye å gjøre med det. Er veldig heldig som har vaskeri i kjelleren, så helt krise er det jo ikke. Nå som det er lite egg å få tak i butikkene, kan det være greit å ha et gårdsutsalg å reise til. Så litt sol tidligere i dag, men nå har den gjemt seg igjen. Ha en fortsatt fin langfredag, klem 🤗

      1. Ble veldig mye styr etterpå ja, med å skylling av hele vasken og vri ut alt vannet for hånd. Gleder meg alltid til strikkekafé hver uke, og de koselig damene. I påsken må jeg bare ha egg, blir ikke det samme med frokost uten 😉 Ha en fortsatt fin Langfredag 🤗

      1. Vaskemaskinen har laget noen rare lyder innimellom, men jeg har ikke tenkt noe over det. For neste gang jeg vasket så har det vært greit, men nå var det ikke greit lenger. Jeg er jo veldig heldig som har vaskeri i kjelleren, så helt krise er jo ikke dette. Klems 🤗

    5. Åååå akkurat det der er så trasig 🙁 Kanskje går det å reparere? Og eller kanskje det blir like kostbart som å kjøpe en ny….Godt du har vaskeri i kjelleren! Kanskje kommer du over et knalltilbud! klems og god påske til deg 🙂

      1. Vaskemaskinen er snart 10 år og godt brukt, og med en trommel som er ødelagt er jeg redd det ikke er noen ide å reparere. Blir nok for dyrt, så det beste er nok å spare litt hver måned inntil jeg får råd til å kjøpe en ny senere i år. Det er egentlig veldig greit å vaske i vaskeriet, men det som er dumt er jo at jeg må tilpasse meg til når det er ledig de. Ha en fortsatt fin Langfredag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg