Noen nye ting

Heisann og god kveld!

For et vær vi fikk tidligere i dag… Først begynte det å lyne og tordne, og jeg så at det slo ned et par ganger på andre siden av Manglerud. Så begynte det å blåse noe helt forferdelig, etterfulgt av et kraftig regnvær. Vinja var ute på balkongen, og kom inn i fult firsprang å mjauet sårt å var litt redd. Det hjalp å få litt kos så roet hun seg. Det blåser fortsatt en del, men heldigvis ikke så mye.

På mandag fortalt jeg at jeg hadde vært innom Jysk og sett på kurver til å ha under stuebordet mitt. De hadde mange forskjellige å velge mellom, men jeg falt for disse under her…

Nye kurver til oppbevaring

Dette er de kurvene jeg til slutt valgte, og syntes var de fineste. Jeg likte godt at de hadde hanker, selv om jeg ikke akkurat skal gå rundt å bære på dem 😉 Det har vært så rotete under bordet, men nå har det endelig blitt orden. Alt har fått sin plass 😊

Ny popcorn-maskin

Forrige uke kom den nye popcorn-maskinen jeg hadde bestilt. Jeg hadde en fra før, men den må man bruke olje for å poppe ellers blir de brent. Denne nye derimot trenger ingen olje, så den er sunnere å bruke så lenge man ikke dynker popcornene i noe etter at de er ferdige. Jeg må innrømme at jeg har hatt på litt salt, men bare litt altså, for det ble litt emment. Har brukt den et par ganger og den er super enkel å bruke.

Jeg elsker popcorn, og selv om det ikke er det verste man kan spise så kan jeg ikke lage det hver kveld akkurat. Får nok holde meg til helgene…

 

8 kommentarer
    1. Jysk har masse fine kurver, og du du kjøpte var flotte 🙂 Salt må vi ha. Det er viktigere å være forsiktig med for mye sukker 😉

      1. Tusen takk 🥰 Ja utvalget er stort, og noe for alle. Jeg er veldig forsiktig med sukker, og prøver å kutte ned på saltet også. Nå i varmen derimot føler jeg at jeg trenger det 😉

    2. Det er mye fint på Jysk og Rusta man kan få kjøpt. Det nyeste jeg har skaffet meg er ei kortbukse som man kan bruke til bading trening. Hadde 2 fra før av men de er veldig slitte. Skal til Eidsfoss i dag, kjører via Sande for det er den veien jeg kjenner. Må rydde litt her først. Ha en fin dag.

      1. Ja de har veldig mye fint på Jysk, og prisene er heller ikke så ille. Man trenger å fornye seg litt i blant. Fint på Eidsvoll, skal du innom museet og de gamle bygningene? Ha en fin torsdag.

      1. Det er nettopp det at man kan lage akkurat det man spiser, for som du sier blir det ofte litt mye ellers. Beholderen bør aldri fylles opp med mer enn 60 gr å det er blir passe når de er ferdig. Er det flere som skal ha, er det bare å fylle opp og kjøre i flere omganger 🍿

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg