Midtsommer minner

Heisann!

Nå som det er Midtsommer tenker jeg tilbake til alle sommerferiene jeg hadde i Danmark. For det meste pleide vi å leie hus på Nord Sjælland, rundt Hornbæk og Gilleleje. Fra CD spilleren strømmet det alltid ut dansk musikk, og da mest Kim Larsen men også Bamse og Shu-bi-dua.

Jeg har alt Kim Larsen har gitt ut, men er ikke like sikker på om jeg har alt av Shubberne. Allikevel er det ganske mange CD’er i samlingen. For de som ikke har hørt om dem, kan man kanskje sammenligne dem med en mildere form av Prima Vera når det gjelder musikken.

Shu-bi-dua

Jeg elsker de morsomme tekstene deres, og har også opplevd dem på St Hans aften på Dyrehavsbakken utenfor København. Bestisen og jeg har til og med uten å vite det sunget en av låtene deres for et av bandmedlemmene Claus Asmussen. Jeg eller Bestisen hadde nettopp kjøpt en av CD’ene til Shubberne, og satt å sang av høy hals på parkeringsplassen bak Brugsen. Å plutselig ble vi var noen som sto foran bilen å gliste, og der sto han… Det skal sies at verken Bestisen eller jeg har noen sangstemme, så det var neppe vakkert 😉. 

 

 

Midsommersangen er en av mine favoritter, og jeg kan den utenat. Å jeg har akkurat sunget den for full hals et par ganger, hihi til naboenes store fortvilelse 🤣.

Har du hørt om Shu-bi-dua? Hvis ja, liker du musikken deres?

4 kommentarer
      1. Det er veldig glad musikk, og ikke bare det veldig morsom til tider. Jeg har hørt mye dansk musikk helt siden det glade 70-tallet, så den sitter godt under hunden min 😉

    1. Jeg har ikke hørt om de, og kjenner ikke til så mye dansk musikk utenom Kim Larsen. Høres ut som musikk til å bli glad av! 😀

      1. Tror mesteparten at musikken deres ligger på Spotify, så hvis du vil høre mer er det bare å sjekke det ut der. Jeg har jo hørt og likt dansk musikk siden jeg var tenåring, og hadde venner som likte det samme. Så det har alltid blitt spilt mye av det. Shu-bi-dua har fengende musikk med morsomme og den gangen aktuelle tekster. Hører en del på dem i bilen 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg