Midtiukendagen

Photo taken with Focos

Hei og en god midtiukendag!

Ute har sommervarmen kommet som spåmennene/damene meldte. Da jeg våknet i dag sto sola rett på soveromsvinduet, og gradene viste +33C. På skyggesiden litt mer normalt med +22C. Himmelen er ikke helt blå, men sola skinner så det blir nok en fin sommerdag 🌞

Jeg har sovet så godt i natt at jeg nesten ikke kan tro det selv en gang. Var våken en gang, og det var litt før kl 7. Snudde meg rundt og sovnet igjen med en gang, og våknet kl 10:30. Jeg hadde alarmen på kl 9, men den har jeg ikke hørt en gang. Iflg Fitbit klokken har jeg sovet i over 9 timer, når skjedde det sist liksom?

Fikk unna Vinja sitt morgenstell med medisinering, skifte av vann i vannkoppene inne og ut + rensket doen hennes. Det var litt tørt hos noen av plantene på balkongen, så de har også fått en skvett med vann.

Nå sitter jeg å nyter den første koppen med kaffe i mens håret mitt lufttørker. Orker ikke å bruker føneren nå som det er så varmt inne, så håret får tørke i sin egen takt. Dessuten blir det så fort slitt med all denne føningen også, så det er greit å la være inni mellom.

På mandag var jeg på apoteket å hentet ut medisiner til meg selv, og leverte inn Vinja’s resept på Apelka for stoffskifte hennes. De har den aldri inne på apoteket når jeg kommer, så de må alltid bestille opp fra hovedlageret. Litt merkelig at de aldri har den, for jeg har lest at det ikke er så uvanlig med stoffskifte-problemer hos katter. Nok om det, fikk melding nå for litt siden om at jeg kunne hente den, så jeg får dra ned å gjøre det når jeg har fått spist litt og håret er tørt.

I går innvilget jeg meg en feriedag fra bloggen, for det skjedde absolutt ingenting. Ikke gjorde jeg noe som var noe å skrive om heller. Dagen gikk med til å sitte på balkongen å lese litt, og etter det satt jeg å serie fråtsa (se mange episode på en gang) Up with the Kardashian på TV2 play. Jeg er vanligvis ikke noen stor fan av reality program, men akkurat Kardashian har jeg faktisk fulgt. Det slår meg hver gang, er det mulig at det kan være så mye drama, eller er mye av det laget for programmet 🤔

Jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært inne å lest og kommentert hos naboene i bloggblokka, og jeg lover å skjerpe meg 🙈

Håper du får en fin midtiukendag 🥰

 

 

11 kommentarer
    1. Godt å få en god natts søvn! Her ble det litt så som så, for det var altfor varmt. Dyne ble for varmt og bare dynetrekk ble for kaldt.😝 Liker ikke denne varmen, men heldigvis er ikke sola så sterk idag. Ja, de burde jo ha medisinen inne, for de vet jo at du trenger den ihvertfall. Ønsker deg en fin onsdag! 🥰

      1. Det var heldigvis ikke så varmt inne her i natt, og det er nok sikkert derfor jeg sov så godt også. Jeg bruker sommerdyne hele året, og et teppe over om vinteren når det er kaldere. Jeg er ikke så glad i sterk varme selv, og jeg tror vi kan være glad det ikke er så varmt som det er andre steder i europa. Ha en fortsatt fin onsdag du også 🥰

    2. Når det er så varmt så får en ikke sove før det har blitt seint synes jeg. I går satt jeg ute på verandaen til nærmere 23. Det er godt når det blir svalere på kvelden. Kjekt med varmen, da vokser det så det knaker i drivhuset. Jeg har høstet inn både slangeagurk, sukkererter og jordbær i år. Jeg er innom mange blogger, men har liksom ikke lagt igjen kommentar hver gang, selv om jeg synes det er kjempekos å få kommentarer selv. Så en må bli flinkere til å gi, så får en flere…

      1. Nei ikke godt å sove når det blir over +25 på soverommet, og i natt har det vært sånn her. Vurderte en stund om jeg skulle sove ute på balkongen, men det ble til at jeg tok senga allikevel. Jeg har ikke noe som kan høstes dette året, men jeg arvet en tomatplante som står ute på balkongen. Det kommer nok ikke til å bli noe på den i år, men kanskje neste år. Det er mange ganger sånn her også at jeg er inne å leser nabobloggene, men ikke alltid legger igjen kommentarer. Ha en fin torsdag, klem 🤗

    3. En varm onsdag er her og det betyr bading siden i dag og mulig en runde med disckgolf. Men først blir det litt på hjemmebane. Oppvask venter og da er det bare og glemme varmen. Intet gjør seg selv. Skal jeg sove ute må jeg legge jeg seint for sola skinner på balkongen hele kvelden. Og det er lyder av biler og folk til seine kvelden samt at noen gasser ekstra på med biler og motorsykler og det høres godt. Ha en fin kveld.

      1. Ja i går var det veldig varmt, til her å være, men det var levelig allikevel. Jeg hadde litt oppvask i går jeg også, men fikk den unna mens jeg laget middag. Jeg vurderte å sove på balkongen selv i natt, men valgte senga til slutt. Mellom kl 23 og midnatt roer trafikken seg betraktelig her, og det er ganske stille. Noe bråk blir det jo uansett, så det kan til tider være vanskelig å få sove. Ha en fin torsdag.

      1. Jeg tror du har rett i der, for det virker litt overdrevet i blant. At det kan være drama i en sånn stor familie som Kardashian er vel ikke til å unngå, men det er litt vel mye. Blir jo bra tv av det 😊 I natt ble det litt vel varmt inne, men jeg fikk da sove godt allikevel 😜

    4. Du trenger ikke skjerpe deg, og du kan gjøre akkurat som det passer deg 😆 Kanskje var det fordi du slappet av i tankene at du sov så godt i natt 😇

      1. Jeg tror du kan ha rett i det, for det blir litt mye oppe i topplokket i blant. Inntrykk fra tv og sosiale medier som surrer rundt i hode, som i lengden blir litt mye for den stakkars hjernen. Noen ganger skjer det ganske mye rundt om på bloggene i blokka, og er man ikke innom får man ikke alltid med seg ting som er greit å vite… En annen ting er jo at man blir fort “glemt” å raser nedover på listene om man ikke er PÅ, og man vil jo gjerne bli sett vettu 😉 Ha en fin torsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg