Meldekort og gartnerarbeid

Hei og god ettermiddag!

Endelig kom sola tilbake igjen, og det virkelig sommerlig ute. Temperaturen ligger på ca +20C i skyggen, og jeg nyter 🥰

Har akkurat kommet hjem etter å ha hentet Bestisen, som skal være her i kveld. Vi innviet «sommeren» med hver vår is, og senere blir det Taco 😋

På formiddagen slepte jeg med meg alle blomstene jeg kjøpte i går, og gikk ut for å få plantet dem i plantekassene.

Liljen har kommet på plass
Blomstene har kommet på plass
Den bakerste plantekassen

Jeg måtte gå i to omganger, først alle småblomstene og så Lilja, potten og to poser med jord til slutt. Det tok meg en god time å få alt i jorden, og jeg syntes det ble veldig fint til slutt. Jeg hadde ikke fått kjøpt noe å sette potten med Lilja på, men det skal jeg fikse etter pinsehelgen. Før jeg gikk inn igjen vannet jeg alt sammen godt. Jeg har vannkanne med spreder på balkongen, så jeg kan stå der inne å vanne hvis jeg ikke har lyst til å gå ut.

På morgenen i dag satte jeg meg ned å fylte ut og sendte inn «Meldekortet» til NAV. Det er nesten så jeg teller ned til siste kortet skal sendes inn i desember, for det er et pes å drive med.

Nå er det vel på tide å vie gjesten min litt oppmerksomhet.

Håper du har hatt og fortsatt får en fin Pinseaften 🥰

 

14 kommentarer
    1. Trafikken i pinsa har så langt krevd 3 liv, tragisk på mange måter. Men kø skaper stress og noen har det mere travelt enn andre. I dag fikk jeg vaska 2 maskiner + kjøkkengulv. Burde tatt meg tid til stuegulvet også men det må vente. Tar noe lett og spise i kveld som blir pølser og potetmos. Handla litt i dag men kanskje ikke nok – men man overlever uansett. Kom bort i noen podcaster som heter Oppdatert, Historiske kjendiser og ikke minst Hele historien. Den siste har jeg hørt mye på og jeg liker godt slike ting. Ha en fin kveld.

      1. Ja dessverre så er det alltid noen som har for mye hastverk i trafikken, og ofte går det ut over uskyldige mennesker. Burde ha vasket jeg også, men etter gartnerarbeide i går er skulderen vond igjen + at jeg har fått betennelse i venstre langfinger. Tar aldri slutt dette her. Ha en fin søndag.

    2. Så fint det ble! 🤩 Godt å være ferdig med plantingen og bare nyte blomstene gjennom sommeren. Kjekt at du kan vanne fra balkongen! 👍 Kos dere med taco og ha en fin pinseaften! 🤗

      1. Tusen takk, veldig fornøyd selv også 🥰 Ja det er praktisk at jeg kan stå inne på balkongen å vanne, men det letteste er jo selvsagt å gå ut å bruke slangen 😉 Taco’n i går smakte godt, men huff så mette vi ble begge to. Ha en fin søndag 😊

    3. Se der ja, vakkert som bare det. 🤗 sånt arbeid vises, og gleder hele sommer og høsten med. Da er det verdt det. Riktig god pinse. 🤗

      1. Tusen takk, og god pinse til deg også 🥰 Jeg hadde planer om sånne plantekasser i fjor, men da ble det dessverre ikke av. Jorden er så dårlig på bakkenivå at jeg var nødt til å gjøre det på denne måten, og så er det jo mye enklere å stelle det når det er i høyden.

    4. Så flott du har fått det ute med nydelige blomster.🌸 Godt at sola er kommet fram hos deg.☀️Her regner og blåser det.💦Nyt kvelden sammen med god mat og Bestisen.💐

      1. Tusen takk 🥰 Veldig fornøyd selv også, og veldig spent på om spesielt Lilja kommer til å klare seg i potta jeg har satt den i. Vi hadde en koselig kveld med taco og konsert fra London. Ha en fortsatt fin pinse 😊

      1. Tusen takk 🥰 Det var gøy å endelig få orden ute i bedet, og jeg er så spent på om Lilja klarer seg i potta eller om den må over i noe større. Jeg får følge med utover sommeren. Ha en fortsatt fin pinse, klem 🤗

    5. Nydelig plantet, dette ble vakkert. Så mange fine blomster i disse kassene, her har du glede hver dag helt til høsten. Godt jobba..Fikk ikke handlet i dag jeg, hadde tenkt etter at jeg var hos mamma…Men så ville jeg bare hjem, orket ikke stoppe bilen. Så får finne en annen dag.
      Skjønner at du teller ned..Godt blir det <3
      God kveld og klem…I morgen kan du nyte dine vakre kasser til fulle! 💚

      1. Tusen takk 🥰 Det var ikke lett å velge blomster til kassene, for utvalget var så stort. Veldig fornøyd med de jeg valgte og hvordan de ble i kassene. Jeg har igjen litt plass i den ene kassen, og der skal jeg kjøpe og plante gressløk. Den tua jeg hadde gikk dukken i løpet av vinteren. Det kommer mange dager framover, så du kommer deg nok innom et hagesenter snart du også. Ja nå er det nedtelling til jeg kan logge meg ut og si ha det til jobben. Ha en fortsatt fin pinsesøndag, klem 🤗

    6. Så mye fint du har kjøpt deg. Blomster er så herlige, og så smart med vannspreder på verandaen. Tror du har såkalte grønne fingre.
      Meldekort styret ja, det er et pes. Var gjennom denne mølla, noen ganger ble det tull husker jeg. Nå er det noen år siden jeg fikk vedtak om 50% uførepensjon. Har ennå en liten drøm om å kunne komme tilbake 100%, andre ganger tenker jeg at jeg nok må fullt ut av arbeidslivet. Men har tre år igjen til pensjonstilværelsen på ordentlig, uææææ… Vilt :D, himmel at man ble så gammel, liksom.
      Ha en fin dag <3.

      1. Tusen takk 🥰 Blomster og grønne planter beriker hverdagen syntes jeg, men jeg må begrense meg så det ikke blir for mye av dem. Da skal virkelig bli godt å bli ferdig med meldekortet, men også arbeidslivet. Kroppen har fått nok nå, så det skal bli godt når jeg endelig kan ta ut AFP. Her hadde det aldri vært noe alternativ en gang med å gå tilbake 100%, og jeg vet ikke om jeg hadde hatt lyst heller. Det kan ha noe med at jeg ikke trives i jobben lenger 😉 Ha en fortsatt fin pinse 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg