Medlemsmøte med fin visesang

Heisann!

Det fine været fortsetter i dag også med knallblå himmel og sol. Litt skarp luft enda nå på formiddagen, men det blir nok varmere når sola får ordentlig tak. Temperaturen nå i skrivende stund ligger på +2,4C.

Til morran fylte jeg opp vaskemaskinen med klær og håndklær, sånn at jeg fikk unna det i dag. For i morgen har jeg planer om å skifte på sengen, og da er det greit å få vasket det med en gang å få hengt det opp. Ettersom jeg ikke har tørketrommel, liker jeg å få unna sånn stor vask på morgenen, for da er det som regel tørt til kvelden.

I går kveld var det medlemsmøte i Lørenskog Revmatikerforening, som ble avholdt i Fjellhamar kirke. Bestisen og jeg er jo valgt inn i styret, så vi måtte sammen med resten av styret møte tidligere for å pynte + å sette på kaffekopper og glass. I mens noen av oss holdt på med det var resten på kjøkkenet å gjorde klar maten. Vi var effektive, sånn at det også ble tid til å ta fram strikketøyet å strikke noen omganger innen selve møtet startet.

Visesanger Liv Lønnkvist

Før maten kom på bordet underholdt visesanger Liv Lønnkvist oss i nesten 1 time med en stort knippe med fine viser. Det var alt fra gamle triste, rørende og ikke minst morsomme viser. Noen av dem hadde hun også skrevet selv. Alle storkoste seg under konserten, og sang med når det kom ting de kjente igjen. Selv nøyde jeg meg med å nynne lavt for meg selv 😉

Etter konserten ble det servert rundstykker med ost og egg + et deilig stykke med gulerotkake til kaffen. Vi har alltid utlodning på medlemsmøtene, og jeg kjøper alltid 5 lodd pinner hvor det står 6 nummer på hver. Noen ganger har jeg vært veldig heldig, men som regel pleier det ikke å bli noen gevinst. I går ble det en pakke med fine påske servietter og to gule lys på meg 🐰🐣

Etter møte brettet vi opp ermene og ryddet og gjorde alt i stand, sånn at rommet var klart til de som skal bruke det neste gang.

Om ikke lenge treffer sola balkongen og varmer den opp, og da kan jeg sette opp døra sånn at både jeg og Vinja kan være der ute en stund.

Det trengs en ordentlig vask ute på balkongen, men jeg venter til nærmere påske før jeg tar det. Før det må jeg rydde ordentlig opp, for jeg har stablet alle blomsterpottene jeg ikke bruker der. Har tenkt å lage plass til dem nede i kjellerboden i stedet. Det er ikke noe koselig å sitte på balkongen når det er så rotete…

Håper du får en fantastisk fredda 🥰

10 kommentarer
    1. Gratulerer med kvinnedagen. Du har dagene fulle skjønner jeg. Å sitte i styre for noe er sikkert lærerikt vil jeg tro. Kjøpte 2 nye radioer nylig, en Sony og en Senz. Den siste var jeg heldig med for det var den siste de hadde og det var den som var utstilt. Så den fikk jeg 20% avslag på. Det er en liten hendig sak med lommelykt. Fin og ha med på reise. Den første er lik den vi har på jobben. Kanskje ikke så god lyd med det blir nok 2 radioer til snart, en radio for mye er helt innafor. Vi hadde passord foredrag på jobben. Det skal være minst 16 bokstaver/tegn og siffer. Vi fikk noen eksempler på både noen vi kunne bruke og ikke. Tror neppe sjefener-en storJƤ%#=DRITT, hadde vært ok. Men da er det bedre med skalvitaen-tacosammen?&%/. Så man kan lage mye rart man kan lage, ble sagt at dialekt var helt ok. Ha en fin dag.

      1. Tusen takk 🥰 Foreløpig har vi ikke fått utdelt noen oppgaver i styret, men vi skal ha en sammenkomst rett over påske og da vil det skje. Jeg har flere radioer jeg også, men bare to stykker som står framme akkurat nå. Vi hadde også sånn møter angående passord og hvordan de egentlig skulle være. Like før jeg sluttet fikk vi enda nye regler, men jeg gadd ikke å bruke den varianten. Hadde aldri i verden klart å lære meg det, og greia var og er jo at det ikke skal skrives opp noe sted. Ha en fin lørdag.

    2. Så koselig med konsert på møtet, og gratulerer med gevinst! 🥰 Jeg synes det er så trivelig med påsken, så jeg har allerede pyntet litt. Jeg hadde visst ikke gule lys og påskeservietter, så det får jeg huske på å kjøpe, men jeg skiftet til gule putetrekk i sofaen. Deilig ute på balkongen når sola varmer mer og mer!☀️ Kos deg resten av dagen! 🤗

      1. Akkurat dette medlemsmøte ble veldig hyggelig, for det var mest underholdning og ikke så mye informasjon. Ser ofte at hvis det blir for mye av det siste, mister folk konsentrasjonen og begynner å prate med sidemannen. Å da ender det opp med hysj og styreleder med slå hardt i borde med klubba. Den eneste gangen jeg ikke skifter duker og putetrekk er til påske, men jeg har mye annen påskepynt som skal settes fram. Venter nok litt før jeg henter det fram. Satt en stund ute på balkongen, men ble så trøtt av sola at jeg gikk inn igjen. Ha en fortsatt fin lørdag 🤗

    3. Det høres så fint og godt ut det du deltar på. Visste ikke du har blitt med i styret i revmatikerforeninga, var så glad her tidligere at jeg ikke måtte spørre meg sjøl da jeg satt i valgkomiteen:)
      Men kanskje senere, når yrkeslivet er over.
      Er så godt at temperaturen stiger og en kan være ute 🙂
      Riktig fin dag til deg. Klem <3

      1. Jeg kunne faktisk ha kommet inn i styret i fjor, men syntes ikke det passet seg etter å ha vært medlem i bare 2 måneder. De ville ha inn flere og nye da noen valgte å trekke seg, men ingen ville ta over. Derfor ble det veldig mye jobb på de andre det siste året. Både Bestisen og jeg ble spurt om vi kunne tenke oss å bli med så tidlig som i oktober/november med virkning fra februar i år. Hvilke oppgaver vi får ansvaret får skal vi få vite mer om rett over påske. Å ja det er deilig når temperaturen stiger og man kan sitte ute i sola og kose seg igjen. I dag er det mer overskyet, men omtrent samme temperatur som i går. Ha en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

    4. Så snilt av dere å bli med i styret! Nå blir det nok mye trivsel fremover, tenker jeg. 😉 Det er fint om våren kommer til påske, og da er det trivelig å rydde og ordne litt. Den visesangeren ser ut til å ha skikkelig englehår. 😉 God fredagsklem til deg 🥰

      1. De trengte sårt flere personer inn i styret, ettersom de egentlig var underbemannet det siste året. I tillegg var det ei som har vært med i mange år, som følte at hun ville gi stafett pinnen videre. Jeg både gleder og gruer meg, men tenker nok at det skal bli veldig interessant. I går var det ordentlig fint ute, og jeg satt en stund på balkongen før jeg gikk inn igjen. Ble jo så innmari trøtt av å sitte i sola. Klems 🤗🤗

      1. Ja dette medlemsmøte ble veldig koselig, og det så ut som om alle koste seg både med underholdningen og etterpå 🥰 Gleder meg ikke akkurat til rydding og vasking av balkongen, men det må gjøres og det grundig. Tok det ikke så grundig i fjor, så da må jeg gjøre det i år. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg